Petrov_DC написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глъхнене при рязко подаване на газ (Punto MK2 1.2 8v 60 hp)
Collapse
X
-
Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
-
Petrov_DC написа:Здравейте, колеги. Новорегистриран съм и вероятно не съм съвсем наясно с реда във този форум. Но на въпроса. Имам подобен проблем с Пунтото на сина ми, което е 1.2 60 к.с. Сменил съм кабели и свещи, но и на газ и на бензин, при опит за форсиране на двигателя, откъм свещите се чува характерното изпукване като при прескачане на искра и моторът прекъсва. При загрял двигател трудно се ускорява. Съмнявам се, че запалителните бобини са заминали. Бих бил благодарен, ако някой помогне със съвет или начин на диагностика на проблема.
Коментар
-
Свещи "Бриск" за газ, за модела, кабели "Магнет- Марели". Нищо не свети при старта на двигателя, на газ светва ламбдата, което си е нормално. Акумулаторът си върти както трябва - нов е на година и половина. Ще замеря бобините, но почти съм убеден, че е едната за 2ри и 3ти цилиндър, защото искрата прескача точно под кутията на филтъра. Поръчал съм и блок 2-ра употреба за 30 лв от продавалника. Ако излезе там проблемът, ще споделя резултата
Коментар
-
Много вероятно е проблема да е от неправилни свещи и лоши кабели! Пробвайте със свещи предназначени за този мотор - за бензин!След като не свети чек енджина при старт и работа на мотора, причината не е в ЕКУ! Лошото при това ЕКУ е, че ако го смениш с друго, имобилайзера няма да ти позволи да запалиш мотора, ако не си сменил и неговото управление и ключа заедно с патрона!Имобилайзера не може да се изключва софтуерно или да се заобиколи!Поздрави!
Коментар
-
Да докладвам какво свърших. Получих бобините, смених ги и резултатът е следният - прекъсването изчезна, но колата не вдига повече от 100 км/час, без значение на газ или бензин. Имам познат газаджия, който ми каза, че при монтажа на уредбата са махнали оригиналната плочка на моноинжекциона и мотора не можел да засмуче нужния въздух, тоест, кофти смес. Но това беше преди да пиша тук. Сетих се още нещо - може и да е събрала вълната в задното гърне. На пасата ми беше се случило така и се наложи да режа тръбата и да вадя вълната.
Коментар
-
Радвам се, че си отстранил прекъсването на мотора! Обаче ти ползваш темата на колегата, а в нея става въпрос за МК2 ! А твоето Пунто е МК1 и явно е с моноинжекция, след като имаш тампон и моно...Така и аз съм ти отговорил като за Пунто МК2! Остава да кажеш и дали си с обикновенна газова! Там нещата наистина много зависят от гарнитурата под моното/бакелитова или текстолитова/, за настройките на правилната смес! Ако плочката е при теб все още/ щото газаджиите я хвърлят, като не им се занимава да търсят по-дълги болтове за моното/ и прецакват храненето на мотора!Доста се борих с настройките на обикновенна газова /5години/, но на друг автомобил. Една от причините за лоша работа на двете горива са свещите!!!
Коментар
-
Прав сте, Христо. Но както написах отначало, Пунтото е на сина ми и не бях наясно с модела му. Извинявам се, ако съм причинил неудобство. Отстраних и проблема с мощността. Както предположих вчера, се оказа, че е събрала ватата в задното гърне, което беше напълно запушено. Извадих вата колкото юмрук. Сега колата си върви нормално. Благодаря на всички за помощта, ако мога да съм полезен с нещо, пишете.
Коментар
-
малко да съживя стара тема, ще пиша но за френска кола със същия проблем. Ето симптомите: Сутрин на студено като и дам газ и тръгват оборотите на долу и не може да се изфорсира. Трябва плавно да и подам газ има закъснение при подаване на газ(прави го и на бензин и на газ с ГИ е колата) Чува се засмукване в колектора и тогава се изфорсира. Като загрее се държи по нормално. Пали си от раз без проблеми. Сменени са всички филтри дюзи на бензин са чистени два пъти, свещи нови NGK друга бобина, температурен датчик, MAP стъпков мотор. Останаха ми ТПС датчик на колянов вал мап и датчик на разпределителен вал. Разхода е нормален на колата 10 лятото сега зимата 12 до 13 (1.8 16 е мотора) Ако е TPS каква е логиката на топло да го прави по малко този проблемП.П. И с друга ламбда сонда пробвах .мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва
Коментар
-
Аз имам същия проблем с моето Пунто,пак е 1.2 8 винтила.По същия начин глъхне при подаване на първоначална газ,палиш я ръгаш първа и тръгваш и предърпва,но сам забелязал че не винаги го прави.Ако е бил много топъл ден и е седяла на слънце трябва да я форсираш малко и тогава тръгва като по часовник.Аз сам му хванал цаката и когато се появи тоя проблем по светофари и кръстовища просто подаваш още един-два пъти газ малко повече от обикновеното за потегляне и проблема изчезва.Проблема сега е че колата само когато загрее и на свободен ход на мотора претриса,не се усеща загуба на мощност или завишено потребление на гориво но проблема си остава.Аз лично мисля че може би е от свещите,но ако някой по-вещ се изкаже по въпроса ще му бъда много благодарен
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар