Здравейте, колеги! Имам доста странен проблем с колата. На 3 години и нещо е, 52 000 километра. От известно време колата просто спря да работи равномерно. Давам пример. При студена кола тръгвам включвам втора и натискам газта да ускоря и колата придърпва мощно няколко пъти, преди да тръгне. Сякаш се дави. Не мога да го опиша по-добре. Друг пример. При леко загряла кола. 3-та скорост, 2500 оборота, подавам плавно газ и работи добре, настъпвам рязко до край газта и същото нещо няма тяга, придърпва няколко пъти и тогава тръгва. Първоначално смятах, че това се случва само, когато колата е студена, но днес я карах по-дълго и се случва и при загряла кола. По-рядко, но пак го прави. Най-често става при включване на втора и ускоряване. Няколко пъти се е случвало и на първа. Тогава е още по-брутално, колата направо прескача през 500 RPM. Колата е обслужвана редовно по книжка. Единствено закъснях със смяната на свещите, което си беше чисто недоглеждане от моя страна. Но преди няколко седмици съм и сложил нови NGK свещи.Друго, което забелязвам последно време е, че колата пали колебливо. Винаги пали, но винаги го прави колебливо. И не държи постоянни обороти, като работи студена на място. 1400-1300-1400-1200-1300. Стрелката шава. Понякога изобщо дори не дига такива обороти ами работи 30-40 секунди на 1200 оборота и пада под 1000, все едно е загряла. Не знам дали това има нещо общо с придърпването.Звучи ли ви, като нещо познато? Повечето частни сервизи си нямат идея от какво може да е. Един каза свещи и ги смених. Ходенето във Фиат го оставям за на края. Реших първо да се допитам до форумите, че обикновено тук намирам по-качествена информация, отколкото от сервизите на Фиат.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Гранде Пунто 1.4 16V - не работи равномерно, придърпва
Collapse
X
-
ТПС-а представлява потенциометър,и като му се зацапат или износят пътечките подава грешни данни на ЕКУ-то.При диагностика може да се види какъв волтаж подава към ЕКУ при различно положение на дроселовата клапа,и от там дали е изправен или не.При Мареа 1,6 с пластмасовите колектори,при затворен дросел е 0,7V.,а при напълно отворен 4,8V.При плавно отваряне на дросела напрежението трябва да расте без да има падове и задържане.
Коментар
-
ТПС е съкратено от Throttle Positioning Sensor, в превод - сензор за позицията на дросела. Предполагам, че това е достатъчно за да се ориентираш за местоположението му. Ако знаеш английски: http://www.google.com/search?q=throt...tioning+sensor , има доста статии, схеми и технически данни...
Коментар
-
super8 написа:Газ има ли колата ?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар