Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Fiat Brava 1.6 , разход - 21 градско

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с Fiat Brava 1.6 , разход - 21 градско

    Здравейте, на дълго и на широко ще разкажа за придобивката си от преди 14 дена точно. Създава ми големи проблеми. На кратко за последно майсторите се спряха, че връпсква прекалено много бензин и от там е разхода, а защо го врпръсква..още не се знае.Купувам аз колата с газов инжекцион е. Купих я малко прибързано, не работеше добре, гаснеше, УЖ било само настройка на газовото, както и да е. Взех я, хареса ми. Колата в самото начало страшно много гаснеше, когато се подава съвсем леко гас. Не работише в ниските обороти изобщо. ( мисля, че беше само на газ, чесно казано не се сещам дали беше И на бензин ) . Смених си свещите с NJK, ходих на компютър да я закачам ( не на газов ) Изписаха ми сумати грешки, изчистиха ги. Там смених ламбда сонда. Пооправи се. Проблеми с ниските обороти остана. На 800 обората не работише изобщо добре. Пърка ми като някой трабант ( е не толкова силно ). Проблема с лекото подаване на газ и гасненето отпадна ( почти, имаше го, но след 1-2 дена може би изчезна ) След това смених ремак и ролки. Човека каза, че имало изместване 1 зъб. Не знам колко е вярно това, защото преди да отида при него и след това, двигателя си работеше по един и същи начин. Разхода тогава си беше 17-18 градско ( газ ) .Карах я малко така, докато не заредих отново газ и няколко пъти на жената от касата попитах дали наистина това е моята колонка, защото сумата за 70 км беше около двадесет и няколко лева. Сметнах...разход 21, веднага кръгом и отидох на газаджии. Закачат на компютъра на газовото, казват ми,че прекалено богата смес имам и не може да сварва да я изгаря. А забравих да спомена, на бензин през аспуха ми вади сажди направо и като седи на място за около 30-60 сек. прави черно петно на земята. Казаха ми, че МАП сензора ми е за смяна, сменя ли го, започне ли да им дава реални стоийности, те ще ми нагласят газовото и всичко ще е ток и жица. Сменям аз мап-а, на другия ден ми го докарват, отивам нататък. ( намериха ми някакав за 80 лв ) Отивам на газаджиите, закачат отново..чуденка пълна. Колата я развалиха отвсякъде на газ. В момента изобщо не може да върви на газ и я карам на бензин, ако ми се наложи. Думите му бяха " Само от центровката на двигателя е" Отидох, уговорих се с един майстор по италианките, но за съжаление, не можах да отида, защото същия ден започнах работа. Но моята проста логика ме навежда на следната мисъл. Не че много разбирам, но ако е от центровката..не трябва ли на бензин и на газ да работи по един и същи начин ???? На бензин си работи идеалка, на газ нещеше, но тука преди да отида при газаджиите, се появи и друг проблем. При подаване на макс газ, да я наемам примерно от място или от 1500 оборота да речем, до към 4000 оборота ми накъсва, придърпва ми. Мине ли ги тези обороти, спира да придърпва. Мислеха, че и бобината може да е проблем. ( това преди да отида на газаджиите ) смених я втора ръка. Същата работа. В момента чакам да закарат някакъв компютър на бош до колкото разбрах в официалния сервиз на фиат и да я закарам там. Искам първо на бензин да ми я оправят с тези сажди през аспуха и тогава да я закарам на газаджии отново.Някакви препоръки, мнения ?Колекторите ми са пластмасови. Гледах дали са спукани, не мога да видя нищо такова. Почистил съм колкото мога дроселовата клапа, степ мотора ми е набит, него не мога да го барам. ЧЕстно казано се хванах за главата...На бензин също ми гори страшно много. Само от чакане на едно място да загрее и малко да потегля може би ..макс 500 метра докато обърне на газ, през 3 дена ходя да зареждам за по 5 лв. бензин. За 30 км някъде ми падна с едно деление на бензина. Цялата работа се върти явно, че има богата смес и връсква прекалено много гориво. Преди свещите ми за 5 мин. работа ставаха черни, сега гледам са се почистили.
    Fiat Brava 1.6 16V 2000г. бяла, Бургас

    #2
    Да беше питал първо преди да тръгнеш по ’майстори’. Този 1.6 16V с пластмасов колектор е... така, на чудеса е способен компютърът му. Може да ти скъса нервите и да ти побелеят косите, ако не се ’разбере’ с ГИ-то. Почети из форума, легенди се носят. ’Разберат’ ли се ECU и газовата е прекрасен автомобил. Въпрос на страшно добра и прецизна настройка, но не става със всеки ГИ. Успех!
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Много ме радват изреченията в които има "мислеха ,че е ...... смених го нищо още по-зле" ,"предположиха ,че е ....... след смяната още по-зле" ,"усъмниха се в ....... и.т.н.По-горе написаното за този двигател е вярно много е капризен към газови боклуци които не могат да се настроят.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        а мапа нов ли е или втора употреба.

        Коментар


          #5
          ivel написа:
          а мапа нов ли е или втора употреба.
          мапа е нов, но е евтин
          Fiat Brava 1.6 16V 2000г. бяла, Бургас

          Коментар


            #6
            Наистина е доста трудно това еку, но става . Всичко е въпрос на познания на майстора.А най-добре сам. Така (от личен опит )те съветвам да отидеш в сервиз в който не само имат пети за смяна на агренажен ремък, но и ги използват(при мене в сервиз за италианки го бяха сменили без пети) и наистина не се усеща изместване на ремъка на тихи обороти ,само дето в средните обороти колата я няма. Аз започнах с разход 27 на 100 сега съм с 14.5-15,5 градско София на къси разстояния(автоматик е мареата)и 7.5- 9 извън града. Същите приказки за газ която не може да я изгори ги слушах от този който е разработил компютъра на инжекциона ми(български ) Следващото при мен беше бобина прекъсваше ми на 2 и 4 цилиндър(било невъзможно защото тя работи 1-3 ,2-4)ама се оказа възможно ,последва взимането на втора употреба която изкара 200км и сега съм с нова. Следващото са кабелите , взех едни които дадоха фира за 2000 км сега съм с тесла. След това се появи друг проблем маркучите на ГИ за една година се нацепиха и дърпаше въздух отвсякъде (това можеш да го провериш),последва смяна на всички маркучи и филтър газ.Сега колата е като самолет почти не усещам разлика между бензин и газ пали на четвърт оборот няма глъхнене и прекъсване. Бензиновия компютър задължително се ресетва преди настройки на газ , защото иначе нищо не правиш. Потърси по- добре някой от форума около тебе с кабел и софтуер и се захващайте сами, иначе ще купиш кола на някой майстор от висене при него.С какъв ГИ е колата ти?

            Коментар


              #7
              Газовото е Tamona. Днес видях, че в официалния им сайт си имат софтуер. Сега ще си направя един кабел поне да си го човъркам, така и така ще ходя на газаджия. По-зле едва ли може да стане, а и искам първо да мина през сервиза на Фиат, за да ми я оправят на бензин и после да отида на газаджии. А сега поне ще гледам да си го калибровам, за да мога поне на газ да карам с този големия разход, а не на бензин.
              Fiat Brava 1.6 16V 2000г. бяла, Бургас

              Коментар


                #8
                Elf-a написа:
                Газовото е Tamona. Днес видях, че в официалния им сайт си имат софтуер. Сега ще си направя един кабел поне да си го човъркам, така и така ще ходя на газаджия. По-зле едва ли може да стане, а и искам първо да мина през сервиза на Фиат, за да ми я оправят на бензин и после да отида на газаджии. А сега поне ще гледам да си го калибровам, за да мога поне на газ да карам с този големия разход, а не на бензин.
                Огледай я хубаво за нацепени маркучи , след това ходи по сервизи. Горе съм ти написал при мен как беше. И виж по специално тези от газовите инжектори до колектора(най-хубаво се виждат на канал,отдолу), работят в доста лоши условия , мапа на газта ли ти смениха , защото при мен и от там смучеше , всъщност смених всичките маркучи без тези за подгряването на редуктора и тогава се оправи колата. Другото което можеш да направиш е да си вземеш един кабел Vag kom 409 (не е скъп) и с фиат еку скан да си видиш бенз комп при теб мисля че диагностичната букса е при бушоните, ако не е там ще ти трябва и преход ОБД-3пина. Времената на бензин на тихи обороти без консуматори на загрял двигател са към 3,2-3,6 мс.,когато смучеше въздух бяха 5-5,5 мс а и за ресетването ти е неободим.Ще си спестиш доста пари ако се захванеш сам.Не ми се смята колко би трябвало да дам по сервизи ако не се борех сам. За газовото ГИ в нета някъде имаше как става с дата кабел за GSM . Ето линк:http://gogothebee.wordpress.com/2011...Прочети тук из форума за самоадаптацията, има доста теми.Екуто на колата ти би трябвало да е IAW 49F.

                Коментар


                  #9
                  Благодаря ти, колега. Смених две маркучета на две от газовите дюзи, защото само те бяха нацепени. Ще я кара на канал, за да огледам хубаво и другите, както казваш ти. И аз попаднах снощи на този сайт, а и на други на едни колеги от Нисан форума как се прави кабел. 2 часа ровех насам, натам да намеря такъв кабел, но се оказа трудно и си купих за 5 лв. USB към TTL с превключвател между 3.3 и 5 волта. от някаква българска фирма. Надявам се понеделник да ми го докарат. Мап на газта ? Не е ли само един мап ? За този кабел VAG ще потърся и скоро време и нещо ще си взема, защото всеки ме мота насам, натам и честно казано започва да ми писва, а за тези милисекунди за които ми говориш, ако са времената през които са отворени дюзите, казах ми, че моите са към 13 милисекунди ( АКО не се лъжа, че става въпрос за същото ). Като цяло ми горяла, защото прекалено дълго време дюзата е отворена и връсква гориво. Но на бензин и на газ ли пък .. ? Надеждата ми е на аутоиталия тука в Бургас да я закарам на сервиза за бензин и да я оправят, но си чакали компа да им дойде, че нещо му станало. За смученето на въздух сега неделята като имам време ще я огледам по-подробно.За самоадаптацията един майстор и той ми казал, че след самоадаптирането колата можела да се оправи ( 36 лв. ми искат, ако не се лъжа, но явно мога и сам, ако си намеря кабела и софтуера. Ще потърся из форума. )ЕКУ-то да ти кажа чесно нямам представа какво е. Ще го видя и него.
                  Fiat Brava 1.6 16V 2000г. бяла, Бургас

                  Коментар


                    #10
                    да не си забравил да сложиш маркучето на мап сензора

                    Коментар


                      #11
                      ivel написа:
                      да не си забравил да сложиш маркучето на мап сензора
                      Маркучето на мап сензора ? Маркуч...не се сещам. Един кабел илзлиза от него, а в другия му край се захваща с два болта. МАП-а ми е комбиниран.
                      Fiat Brava 1.6 16V 2000г. бяла, Бургас

                      Коментар


                        #12
                        МАП-а ти е комбиниран и няма маркуч.Иди да и направят "Самоадаптация на ЕКУ" и ще се оправи.
                        Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                        ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                        Коментар


                          #13
                          13 мс на тихи обороти е много и за бензин и за газ. Мап има и газовия инжекцион. Баг кома съм си го взел за 30лв преди 2 г сега го има и по ефтино,и да 36 лв искат за ресетване и 20-25 за чистене на грешки. Изплаща се още на първото закачане на колата

                          Коментар


                            #14
                            С 13 мс задължително ресет на компа,моите бяха стигнали до 9 а трябва да са около 3
                            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                            Коментар


                              #15
                              Ресета е адаптацията за която по-горе колегата ми спомена ?А за кабела VAG COM , гледах буксата за компа, тя е с три гнезда за пинчета. Мисля, че по едната предава данни, връща, другото е маса ? ( подобно като на газовото ) само, че VAG COM кабела с 18 пина ли беше ? В смисъл, че е повече, трябва да намеря нужните ми пинове от него и с други кабели да го закача към моята букса на компа с трите гнезда ? Майстора го видя, че закача и някакъв кабел от акумулатора да взима 12 волта ?Малко не са ми ясни още нещата, тези дни ровя из форумите. Другото което е с тази програма фиатекускан мога ли сам да си я адаптирам или ми трябва платена версия на програмата ?Благодаря за инфото колеги.EDIT: Стана ми ясно за VAG кабела. Има си и такива преходници, ако не, си вързвам аз кабела. До тук добре, но сега си свалих програмата и гледам за моя модел Fiat Brava, 1.6 , 16V , 2000 г. , че единствено мога да цъкна на ABS и AIRBAG, това значи ли, че не мога да гледам нищо по ECU-то ? И мисля, че видях за безплатната версия, че не поддържа Reset/Programming functions ( това мисля е за ресетването, което колегата по-горе ми спомена ?
                              Fiat Brava 1.6 16V 2000г. бяла, Бургас

                              Коментар

                              Working...
                              X