Искам да попитам къде се намират белезите на коляновия вал и на разпределителния вал за смяната на ангренажния ремък на брава 1.4 моно 97г. защото не мога да ги намеряПреместена.Модераторски екип на Fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Белези на валовете за брава 1.4
Collapse
X
-
Не ти трябват белези. Гледаш на двете шайби има белег, на новият ремък имаш също два белега - единият е за коляновият вал, другият е за разпределителният. Внимавай, че не са заменими, единият маркира зъб, а другият падина на ремъка, съответно единият е за коляновият вал, а другият за разпределетилният, ще се ориентираш кой за къде е. Слагаш ремъка така че белезите му да съвпадат ТОЧНО с белезите на шайбите и опъваш ролката докато палчето й застане на белега, това е много ВАЖНО. Ролката е самооптяжна, като не е избутана нагоре така че палчето да сочи белега не си върши работата и после се почва теми от рода "Скъсах ремък, ала бала", щото не го смених на 50 000, дрън, дрън и т.н. Ремък се къса от неправилен монтаж, от старост знам ли след 200 000 може и да се скъса.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
-
Така си го обяснил, че нищо не ти се разбираilko-gd написа:Не ти трябват белези. Гледаш на двете шайби има белег, на новият ремък имаш също два белега - единият е за коляновият вал, другият е за разпределителният. Внимавай, че не са заменими, единият маркира зъб, а другият падина на ремъка, съответно единият е за коляновият вал, а другият за разпределетилният, ще се ориентираш кой за къде е. Слагаш ремъка така че белезите му да съвпадат ТОЧНО с белезите на шайбите и опъваш ролката докато палчето й застане на белега, това е много ВАЖНО. Ролката е самооптяжна, като не е избутана нагоре така че палчето да сочи белега не си върши работата и после се почва теми от рода "Скъсах ремък, ала бала", щото не го смених на 50 000, дрън, дрън и т.н. Ремък се къса от неправилен монтаж, от старост знам ли след 200 000 може и да се скъса.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Ами понеже засечките на белезите на валовете към двигателя на 1.4 са на пластмасовите капаци, ако нямаш фиксаторите най-правилно е да зацепиш с ремъка.Pavkataa това е лека кола, не совалката на НАСА, нищо извънземно няма, това че "майсторите" са от Марс води до тези проблеми. За това си поддържам сам колите.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Започваш да поставяш ремъка обратно на часовниковата стрелка, като първо го слагаш на колелото на коляновият вал, после на разпределителният вал, водната помпа и така цялата хлабина трябва задължително да ти остане върху ролката! Навсякъде другаде ремъка трябва да е опънат като струна. Тогава напъваш ролката докато палчето й подмине белега леко и стягаш. Проверяваш още веднъж дали белезите на ремъка съвпадат с белезите на шайбите както съм обяснил и също както казах дали ремъка е опънат като струна. После правиш два оборота на коляновият вал да видиш дали всичко е наред и палиш. Като работи колата ще видиш че палчето на ролката се движи. Белега на ролката е средно положение на пружината й - така има ход и да натяга ремъка и да го отпуска докато мотора работи.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар