Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помпа или ролка?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помпа или ролка?

    От известно време имам стържене откъм ангренажният ремък.Шумът наподобява леко на дрънчене,по-скоро като хъркане,хриптене.Не е свирещ и остър.Появява се само като загрее добре мотора и то само на празен ход.Само да кача оборотите с 50 дори и изчезва.Проявява се на тласъци-т.е. не е постоянен,а ту изчезне,ту се появи.От кое може да е обтяжната ролка или водната помпа.Като обтяжната ролка е сменена преди 10 000 км заедно с ремъка(марка Dayko).Водната помпа не сменяна.Шумът твърдо е от ангренажната група,защото при разкачен пистов ремък си остава.
    Fiat 1.4 12V
    Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
    Да си втори значи да си първи сред загубилите.
    Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

    #2
    Хърканията и мърканията колега трябва да се чуят за да се даде някакво мнение.След като си сигурен,че е от агренажа сменяй комплект всичко защото може да замлъкне и хъркане и мъркане.Шайбата на коляновия вал върти ли се като махнеш пистовия ремък.
    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

    Коментар


      #3
      FGRC написа:
      Шайбата на коляновия вал върти ли се като махнеш пистовия ремък.
      Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Нещо не разбрах въпроса?
      Fiat 1.4 12V
      Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
      Да си втори значи да си първи сред загубилите.
      Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

      Коментар


        #4
        Re: Помпа или ролка?

        valentino321 написа:
        От известно време имам стържене откъм ангренажният ремък.Шумът наподобява леко на дрънчене,по-скоро като хъркане,хриптене.Не е свирещ и остър.Появява се само като загрее добре мотора и то само на празен ход.Само да кача оборотите с 50 дори и изчезва.Проявява се на тласъци-т.е. не е постоянен,а ту изчезне,ту се появи.От кое може да е обтяжната ролка или водната помпа.Като обтяжната ролка е сменена преди 10 000 км заедно с ремъка(марка Dayko).Водната помпа не сменяна.Шумът твърдо е от ангренажната група,защото при разкачен пистов ремък си остава.
        Това е резонанс от нещо незавито, имах същия проблем.Пробвай следеното нещо ще ти трябват още някой, единия да запали колата на място, а ти слушай от къде идва точно, след това да натовари двигатела до толкова че да изчезне шума примерно казваш с 50 оборота и пак слушай от къде идва, след това да задържи същите обороти и да почне да включва ел консуматори, фарове /слушаш/, добавяш вентилатор /слушаш, щума ако се появи отново, просто е резонанс от нещо по колата, при мен беше от стойката АВ
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          При други обороти освен тези на празен ход звукът го няма,не зависи и от консуматорите.Даже ,ако двигателя се затормози и оборотите тръгнат да падат под 850 става още по-отчетлив.Това само да добре загрял мотор,иначе няма проблеми.
          Fiat 1.4 12V
          Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
          Да си втори значи да си първи сред загубилите.
          Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

          Коментар


            #6
            valentino321 написа:
            При други обороти освен тези на празен ход звукът го няма,не зависи и от консуматорите.Даже ,ако двигателя се затормози и оборотите тръгнат да падат под 850 става още по-отчетлив.Това само да добре загрял мотор,иначе няма проблеми.
            Именно резонанс е, търси неощ не затегнато. Сети се какво последно правихте по колата и кога се появи шума. Нещо по стойката та АБ?
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Последно сменихме маслото :D шума се появи след това.Нищо не е пипано друго по колата.Какво е това АБ?
              Fiat 1.4 12V
              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

              Коментар


                #8
                Какво е това АБ?Акумулаторна батерия.
                Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                Коментар


                  #9
                  На 1.4 акумулатора е от другата страна на мотора,няма начин да резонира стойката.
                  Fiat 1.4 12V
                  Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                  Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                  Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                  Коментар


                    #10
                    Сега се сещам за този звук, при мен се оказа саморазвили се гайки на изпускателните колектори и металната гарнитура вътре резонираше.Мислех, че е издухана, даже някъде имам купена нова, но се цапнах сам като видях, че е само развит колектора.

                    Коментар


                      #11
                      Абсолютно същото беше положението при мен. След като купих колата и първото нещо беше да сменя ремъка, помпа, ролки...... Започнах да се ослушвам за всякакви шумове и в един момент усетих точно този шум който го има при теб. Първо смених ГНП-то защото шума се чуваше от всякъде, имах помпа и я смених. След това "майсторите" казаха маслена помпа и тя беше сменена, но шума си остана. Върнах старата водна помпа за проба и отново положението беше същото. Имах някакво съмнение в ролките, но все пак бяха нови и маркови. Така си я карах 60к. преди 10к направих пълна смяна отново, оказа се, че старата оригинална помпа която вече имаше малък шум е в много по добро състояние от двете маркови ролки. В момента шума го няма.Та при мен проблема беше в някоя от двете ролки и по скоро паразитната.

                      Коментар


                        #12
                        Искам да се конкретизирам.На мен въпросът ми е по-скоро може ли да хърка водната помпа или да сменям обтяжната?(само на загрял двигател хърка).
                        Fiat 1.4 12V
                        Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                        Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                        Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                        Коментар


                          #13
                          Май че и аз трябва да разглабям там. Имам едно свирене в тази част, съмнявам се за лагер или на генератора или водна помпа. Свиренето е още със запалването, по някое време започва доста силно, при форсиране намалява, но не спира. В началото си мислех за пистовия ремък, но там пробата е елементарна, поливаш с вода и ако спре е охлабен ремък, но не спира. Ако махна пистовия и пак свири значи ще сменям помпа. Правилно ли разсъждавам? Сега в студа немога да разглабям з/о нямам гараж.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар

                          Working...
                          X