Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем след смяна на TPS

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем след смяна на TPS

    Здравейте отдавна не съм писал за проблеми по колата, но преди около месец смених потенциометъра на дроселната клапа, че пистите му бяха много надрани и колата гаснеше на празен ход...а и изкарваше грешка на FES-а , че пистите не давали коректен сигнал...и отидох до моргата взех си друг потенциометър(в сравнение с моя беше направо като нов...свалиха го от същия мотор...но не знам от 75 или от 80 конната версия) та платих го 35 лева сложих го на колата и колата се промени коренно...промяната се изразява в това, че на студен мотор сега като запаля и вдига до 3200-3300 оборота и стои така без да падат...падат чак след 1-2 минути...със загряването на мотора оборотите се нормализират. Мислех, че температурния датчик е заминал, но уви не е той...мерил съм го на студен мотор всичко е наред...грешки не дава на диагностиката, даже си купих резистор 2КилоОма и го поставих в буксата на датчика за да симулирам студен двигател(2200ома е при 0 градуса според аутодата) и оборотите пак са си 3000 което вече напълно затвърди тезата ми, че не е датчика. Интересното е , че слагам стария потенциометър и с него няма проблеми на студен двигател...връщам пак новия и проблемите идват...от тук си правя извод, че му има нещо на този потенциометър...ама се чудя какво..по принцип там има лека финна настройка от болтовете с които се хваша за блока на моното но не сме променят много нещата като го въртя...Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Или някой акъл да дадете кво да правя...по принцип възможно ли е буталото на моторчето за празния ход да се е "изкилифенчило" някак си и да бута повече дроселната клапа отколкото е необходимо?
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    #2
    От потенциометърът е.Като му разхлабиш болтовете и го мръднеш на някъде не се ли оправя?Защо не го отвориш да му видиш вътре пистите и го напръскаш с кантактен спрей.
    ex. punto elx 1.2i
    Lancia Libra 1.6

    Коментар


      #3
      petio4528 написа:
      От потенциометърът е.Като му разхлабиш болтовете и го мръднеш на някъде не се ли оправя?Защо не го отвориш да му видиш вътре пистите и го напръскаш с кантактен спрей.
      е отварях го, пистите както казах са почти нови съвсем леко си личи до къде е натискам педала ...а контактния спрей къде да го пръскам по пистите ли или по буксата на потенциометъра...мислел съм си за това но като краен вариант преди да взема чука и да разбия всичко по тая моно инкжекция
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #4
        Според мен е нужно обучение на стъпковия мотор със новия TPShttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63543
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Tornado написа:
          Според мен е нужно обучение на стъпковия мотор със новия TPShttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63543
          Направо си е задължително, според моя опит с тпс. и недей да пръскаш пистите с контактен спрей, че ако са тръгнали някъде ще ги довършиш. между другото, ако проявиш търпение компа и сам ще се обучи, ама ще му хвърли 2-3 дни палене и чакане да се установят оборотите. поне при мен успява. но не си струва бензина.
          браво 1,6/90 - 09 г.

          Коментар

          Working...
          X