Здравейне от две седмици имам въпросната кола. Смених ремъци и масло веднага, свещи също и на 4 цилиндър свещта беше леко черна. Преди ден смених и антифриза и дочух едно леко чукане в главата най силно чуващо се до 4 цилиндър, по точно върху корпусът на бобините. Двигателя работи без никакво прекъсване. Чукането на студено не се чува, но след минута започва. Като загрее даже шума не е постоянен,а усилващ и намалящ, смисъл като графиката на синусоида, ако може така да се изразя.За самото чукане се надявам са иска реглаж на клапаните. Дайте и вие мнения. За черната свещ незнам може би пикаеща дюза или от клапаните. Дайте някакви идеи, ще съм благодарен.На първо време ще премеря луфтовете и компресията и ще пиша пак.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чукане в двигателя на Пунто мк2 1.2 60 коня
Collapse
X
-
Re: Чукане в двигателя на Пунто мк2 1.2 60 коня
kolumba83 написа:Здравейне от две седмици имам въпросната кола. Смених ремъци и масло веднага, свещи също и на 4 цилиндър свещта беше леко черна. Преди ден смених и антифриза и дочух едно леко чукане в главата най силно чуващо се до 4 цилиндър, по точно върху корпусът на бобините. Двигателя работи без никакво прекъсване. Чукането на студено не се чува, но след минута започва. Като загрее даже шума не е постоянен,а усилващ и намалящ, смисъл като графиката на синусоида, ако може така да се изразя.За самото чукане се надявам са иска реглаж на клапаните. Дайте и вие мнения. За черната свещ незнам може би пикаеща дюза или от клапаните. Дайте някакви идеи, ще съм благодарен.На първо време ще премеря луфтовете и компресията и ще пиша пак.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
-
Я виж маслената помпа дали ти прави достатъчно голямо налягане, или ти суши повдигачите, на студено не го чуваш понеже тя си е дръпнала смукача има по високи обороти и качва повече масло. Щом при подаване на газ, чезне нищо чудно да е от маслената помпа. Със старото масло правила ли го е ? Ако имаш желание свали картера и го почисти + цедката на маслената помпа. Чувал съм за подобен проблем с едно пунто внос от Италия и това му е бил проблема, понеже не му е било сменявано маслото дълго време. Другия вариант както спомена колегата IVEL може опорите на вала да са ти износени, и да не ти отваря по тази причина до край клапаните и за това да ти е черна свещта .мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва
Коментар
-
Ремъка е зацепен правилно смених и свещите когато правих обслужването. Кабелите не съм ги сменял, не светят на тъмно, не бият и ток като ги опипвам. Със старото масло не го правеше, но и аз го купих в четвъртък и направих обслужването в събота, тъй като за тези два дена не ми е направило впечатление да чука.Най-новото което установих-тази вечер ходих до лукойл да заредя бенц и след 10 минутно каране чукането го нямаше, което направо ме шокира. За налягането на маслото не съм го мерил, но лампата гасне веднага след паленето на колата. Та така с проблема. Ще меря компресия тия дни да видя какво е състоянието вътре и ще пиша. За опорите на разпределителния вал да кажа, че като сменях ремъците семеринга на вала беше кенеф и до смених и свалях първата пета на вала и нищо притеснително нямаше.Благодаря все пак за отговорите Ви. Надявам се да има още вариянти.
Коментар
-
а какво масло сложи, може да се окаже повдигач, но все пак си виж налягането на маслото, и погледни да нямаш запушване по тръбите на маслените пътища.От мерене на компресия, едва ли ще откриеш проблема с чукането, но ще си спокоен за направената от теб покупка .Желая ти успех и дано да е нещо незначително.мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва
Коментар
-
AthlonXP написа:а какво масло сложи, може да се окаже повдигач, но все пак си виж налягането на маслото, и погледни да нямаш запушване по тръбите на маслените пътища.От мерене на компресия, едва ли ще откриеш проблема с чукането, но ще си спокоен за направената от теб покупка .Желая ти успех и дано да е нещо незначително.
Коментар
-
Airfan написа:AthlonXP написа:а какво масло сложи, може да се окаже повдигач, но все пак си виж налягането на маслото, и погледни да нямаш запушване по тръбите на маслените пътища.От мерене на компресия, едва ли ще откриеш проблема с чукането, но ще си спокоен за направената от теб покупка .Желая ти успех и дано да е нещо незначително.мненията и ГЪЗовете много си приличат - всеки го има ама не винаги е уместно да го показва
Коментар
-
Здравейте отново. Значи днес свалих разпределителния вал за по-обстоен оглед. Не забелязах абсолютно никакъв повод за притеснение. Свалих и повдигачите заедно с пуловете и отново сложих вала за проверка на някакви луфтове. Нямаше никакви радиални луфтове, но забелязах че има много малък аксиален луфт ограничаващ го лагерната пета на която с хванати бобините. Нали в края на вала, не този кадето се захваща ангранажното колело а от другия край , има едно като шайба, дано ме разбрахте, което влиза в канал изработен в споменатата пета. Та точно там има малък аксиален луфт, и точно от този луфт мисля че идва това тракане. А за да се движи вала мисля че е виновен ангренажния ремък, който може би не съм натегнал достатъчно. Достигам до този извод защото когато сленях ремъка го бях натегнал май много и тракането го нямаше, и реших да го охлабя малко защото се появи някакво виене, което изчезна след охлабването и след това се появи това чукане. Дано ме разбрахте какво имам предвид. След сглобяването ако има промяна ще пиша пак.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар