Каращите на газ (и не само), знаят, че не рядко се случва запушване на инжекторните дюзи (поради една или друга причина). Решенията в случая са две - или почистване в ултразвукова вана или добавяне на концентрат за почистване. Много хора (включително и аз) избират по-евтиния и бърз вариант - концентрат за почистване. Обикновено концентратите са в разфасовки от 100 до към 350мл, разреждащи се в количества бензин от 60 до към 120-130 литра (поне аз такива съм срещал). Тук няма да обсъждам почистващият им ефект, а разяждащият им. Конкретно става дума за унищожаването на горивния филтър. При неспазването на пропорциите, филтърът през който преминава горивото се разгражда и запушва. От там, ако карате на газ като мен, и не усетите навреме, че има подобен проблем, следва изгаряне на бензиновата помпа. Неприятно и най-вече скъпо. Тъй като ми се случва за втори път, реших да споделя с аудиторията. За щастие втория път успях да изключа навреме помпата и да я спася (късмет, който оригиналната помпа нямаше).Съветвам ви да спазване пропорциите при използване на подобни концентрати, и да ги употребявате само при нужда ( същото препоръчвам и за добавките за запушване на радиатори). Наличието на по-голямо количество химикал в бензина няма да почисти повече вашите дюзи. Дори и в упътването пише, че най-ефикасно е използването на подобни течности при дълги пътувания, за най-добри резултати. Особено при каращите на газ, където в повечето случаи бензина циркулира непрекъснато от резервоара до рейката и обратно, използването на подобни препарати, скапва горивния филтър за по малко от 4-5 хиляди км. Но дори и да не ползвате подобни добавки, на 10-тина хиляди, отделяйте по 10лв за смяна на горивния филтър. От една страна облекчавате работата на помпата, а от друга подобрявате минимално динамиката и разхода на автомобила.Дано с тази тема, спасим поне 1 помпа от изгаряне поради запушен горивен филтър
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Внимавайте с добавките за прочистване на дюзи!
Collapse
X
-
Re: Внимавайте с добавките за прочистване на дюзи!
Ma®tin написа:...Дано с тази тема, спасим поне 1 помпа от изгаряне поради запушен горивен филтърFIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
Ех, да съм знаел... Напълно ли е заминала помпата? Преди да вземеш нова (ако вече не си взел) извади старата и я пробвай на 12V, дали няма да тръгне. Първата ми замина, втората беше на път. Дори и когато премахнах филтъра и дадох на контакт, помпата не сработи. Наложи се да я извадя от резервоара. Долната част на помпата поставих в едно срязано шише от 10литра, в което имаше 500мл чист бензин, а на тръбичката идваща от помпата, сложих един маркуч, който да отвежда бензина обратно в шишето. Отначало само бучеше (може би беше и въздух глътнала), но след 4-5 секунди започна да работи и да дърпа бензин. Върнах я в резервоара, смених филтъра и тръгна без проблем.
Коментар
-
Ma®tin написа:Ех, да съм знаел... Напълно ли е заминала помпата? Преди да вземеш нова (ако вече не си взел) извади старата и я пробвай на 12V, дали няма да тръгне. Първата ми замина, втората беше на път. Дори и когато премахнах филтъра и дадох на контакт, помпата не сработи. Наложи се да я извадя от резервоара. Долната част на помпата поставих в едно срязано шише от 10литра, в което имаше 500мл чист бензин, а на тръбичката идваща от помпата, сложих един маркуч, който да отвежда бензина обратно в шишето. Отначало само бучеше (може би беше и въздух глътнала), но след 4-5 секунди започна да работи и да дърпа бензин. Върнах я в резервоара, смених филтъра и тръгна без проблем.FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!
Коментар
-
stivst написа:Помпата вчера я пробвахме с директно подаване на 12 V. Без да я изваждаме, че е сложно - точно под газовата бутилка е. Изобщо не върти. И друго - страшно нагрява предпазителя /този в двигателния отсек/, втори предпазител смених с разтопена пластмасова част...Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
stivst написа:S_BANKOV написа:Що не си провериш релето на помпата тогава?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Колега по какво се разбира, че помпата е тръгнала заради запушен филтър? Питам защото и аз сменях помпа тая седмица, а съм карал с редекс. Филтъра не съм го сменял последните 20-30000км. Карам на метан, така че едва ли филтъра е изминал и 5000км, но не знам помпата върти ли като съм на метан. Та помпата ми замина ОТ РАЗ, винаги се пали на бензин. Колата не придърпва на бензин, сутринта в деня когато сгъна помпата нямаше проблем и на следващото палене - НИКОЙ, отзад не миришеше на бензин изобщо.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар