Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Внимавайте с добавките за прочистване на дюзи!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Внимавайте с добавките за прочистване на дюзи!

    Каращите на газ (и не само), знаят, че не рядко се случва запушване на инжекторните дюзи (поради една или друга причина). Решенията в случая са две - или почистване в ултразвукова вана или добавяне на концентрат за почистване. Много хора (включително и аз) избират по-евтиния и бърз вариант - концентрат за почистване. Обикновено концентратите са в разфасовки от 100 до към 350мл, разреждащи се в количества бензин от 60 до към 120-130 литра (поне аз такива съм срещал). Тук няма да обсъждам почистващият им ефект, а разяждащият им. Конкретно става дума за унищожаването на горивния филтър. При неспазването на пропорциите, филтърът през който преминава горивото се разгражда и запушва. От там, ако карате на газ като мен, и не усетите навреме, че има подобен проблем, следва изгаряне на бензиновата помпа. Неприятно и най-вече скъпо. Тъй като ми се случва за втори път, реших да споделя с аудиторията. За щастие втория път успях да изключа навреме помпата и да я спася (късмет, който оригиналната помпа нямаше).Съветвам ви да спазване пропорциите при използване на подобни концентрати, и да ги употребявате само при нужда ( същото препоръчвам и за добавките за запушване на радиатори). Наличието на по-голямо количество химикал в бензина няма да почисти повече вашите дюзи. Дори и в упътването пише, че най-ефикасно е използването на подобни течности при дълги пътувания, за най-добри резултати. Особено при каращите на газ, където в повечето случаи бензина циркулира непрекъснато от резервоара до рейката и обратно, използването на подобни препарати, скапва горивния филтър за по малко от 4-5 хиляди км. Но дори и да не ползвате подобни добавки, на 10-тина хиляди, отделяйте по 10лв за смяна на горивния филтър. От една страна облекчавате работата на помпата, а от друга подобрявате минимално динамиката и разхода на автомобила.Дано с тази тема, спасим поне 1 помпа от изгаряне поради запушен горивен филтър

    #2
    Какъв ти е двигателя?
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      1,6 16v

      Коментар


        #4
        кола

        В една добавка за инжекционна система пишеше че съдържа нафта не знам какво почистващо действие има тя .
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Re: Внимавайте с добавките за прочистване на дюзи!

          Ma®tin написа:
          ...Дано с тази тема, спасим поне 1 помпа от изгаряне поради запушен горивен филтър
          Ех, колега... Защо не пусна тази тема седмица по-рано? Тези дни и моята помпа замина. Вече се досещам за причината Още повече - и добавка съм слагал, и филтър скоро не съм сменял...
          FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
          FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

          Коментар


            #6
            Ех, да съм знаел... Напълно ли е заминала помпата? Преди да вземеш нова (ако вече не си взел) извади старата и я пробвай на 12V, дали няма да тръгне. Първата ми замина, втората беше на път. Дори и когато премахнах филтъра и дадох на контакт, помпата не сработи. Наложи се да я извадя от резервоара. Долната част на помпата поставих в едно срязано шише от 10литра, в което имаше 500мл чист бензин, а на тръбичката идваща от помпата, сложих един маркуч, който да отвежда бензина обратно в шишето. Отначало само бучеше (може би беше и въздух глътнала), но след 4-5 секунди започна да работи и да дърпа бензин. Върнах я в резервоара, смених филтъра и тръгна без проблем.

            Коментар


              #7
              Слагам съм адски много добавки за почистване, ефект никакъв почти, винаги съм предозирал, помпата е оригинална 89та година
              '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
              '97 Coupe 16VT 262WHP+

              Коментар


                #8
                Ma®tin написа:
                Ех, да съм знаел... Напълно ли е заминала помпата? Преди да вземеш нова (ако вече не си взел) извади старата и я пробвай на 12V, дали няма да тръгне. Първата ми замина, втората беше на път. Дори и когато премахнах филтъра и дадох на контакт, помпата не сработи. Наложи се да я извадя от резервоара. Долната част на помпата поставих в едно срязано шише от 10литра, в което имаше 500мл чист бензин, а на тръбичката идваща от помпата, сложих един маркуч, който да отвежда бензина обратно в шишето. Отначало само бучеше (може би беше и въздух глътнала), но след 4-5 секунди започна да работи и да дърпа бензин. Върнах я в резервоара, смених филтъра и тръгна без проблем.
                Помпата вчера я пробвахме с директно подаване на 12 V. Без да я изваждаме, че е сложно - точно под газовата бутилка е. Изобщо не върти. И друго - страшно нагрява предпазителя /този в двигателния отсек/, втори предпазител смених с разтопена пластмасова част...
                FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                Коментар


                  #9
                  stivst написа:
                  Помпата вчера я пробвахме с директно подаване на 12 V. Без да я изваждаме, че е сложно - точно под газовата бутилка е. Изобщо не върти. И друго - страшно нагрява предпазителя /този в двигателния отсек/, втори предпазител смених с разтопена пластмасова част...
                  Що не си провериш релето на помпата тогава?
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Да не си е оставил без гориво така става и помпата заминава не е мъчи щом топи предпазителя нова или от Италянеца втора употреба
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      S_BANKOV написа:
                      Що не си провериш релето на помпата тогава?
                      Релето, което изключва помпата, когато се превключи на газ ли? Такова нямам. Не са ми слагали при монтажа на газовата.
                      FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                      FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                      Коментар


                        #12
                        stivst написа:
                        S_BANKOV написа:
                        Що не си провериш релето на помпата тогава?
                        Релето, което изключва помпата, когато се превключи на газ ли? Такова нямам. Не са ми слагали при монтажа на газовата.
                        Не релето на бензиновата помпа обикновенно е едно голямо черни или червено и седи зад жабката, товае при браво, не знам при теб къде седи, но нещо ти товари веригата и накрая ще стане като с моята помпа която приличаще на топка стопена гума.
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          Не, не съм чувал за такова реле и още по-малко знам къде да го търся в ТИПО 1.4. Някой ако може да ми подскаже ще съм благодарен...
                          FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                          FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                          Коментар


                            #14
                            Мисля че беше под капака на стената от към челното стъкло закачен
                            АЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
                            Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.

                            Fiat 1100L 42г.

                            Коментар


                              #15
                              Колега по какво се разбира, че помпата е тръгнала заради запушен филтър? Питам защото и аз сменях помпа тая седмица, а съм карал с редекс. Филтъра не съм го сменял последните 20-30000км. Карам на метан, така че едва ли филтъра е изминал и 5000км, но не знам помпата върти ли като съм на метан. Та помпата ми замина ОТ РАЗ, винаги се пали на бензин. Колата не придърпва на бензин, сутринта в деня когато сгъна помпата нямаше проблем и на следващото палене - НИКОЙ, отзад не миришеше на бензин изобщо.
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X