Каращите на газ (и не само), знаят, че не рядко се случва запушване на инжекторните дюзи (поради една или друга причина). Решенията в случая са две - или почистване в ултразвукова вана или добавяне на концентрат за почистване. Много хора (включително и аз) избират по-евтиния и бърз вариант - концентрат за почистване. Обикновено концентратите са в разфасовки от 100 до към 350мл, разреждащи се в количества бензин от 60 до към 120-130 литра (поне аз такива съм срещал). Тук няма да обсъждам почистващият им ефект, а разяждащият им. Конкретно става дума за унищожаването на горивния филтър. При неспазването на пропорциите, филтърът през който преминава горивото се разгражда и запушва. От там, ако карате на газ като мен, и не усетите навреме, че има подобен проблем, следва изгаряне на бензиновата помпа. Неприятно и най-вече скъпо. Тъй като ми се случва за втори път, реших да споделя с аудиторията. За щастие втория път успях да изключа навреме помпата и да я спася (късмет, който оригиналната помпа нямаше).Съветвам ви да спазване пропорциите при използване на подобни концентрати, и да ги употребявате само при нужда ( същото препоръчвам и за добавките за запушване на радиатори). Наличието на по-голямо количество химикал в бензина няма да почисти повече вашите дюзи. Дори и в упътването пише, че най-ефикасно е използването на подобни течности при дълги пътувания, за най-добри резултати. Особено при каращите на газ, където в повечето случаи бензина циркулира непрекъснато от резервоара до рейката и обратно, използването на подобни препарати, скапва горивния филтър за по малко от 4-5 хиляди км. Но дори и да не ползвате подобни добавки, на 10-тина хиляди, отделяйте по 10лв за смяна на горивния филтър. От една страна облекчавате работата на помпата, а от друга подобрявате минимално динамиката и разхода на автомобила.Дано с тази тема, спасим поне 1 помпа от изгаряне поради запушен горивен филтър

Коментар