Здравейте,имам въпрос колеги за моето-Фиат Уно 1.1 моноинжекция /Fire motor/ 50к.с. МПХ ту работи, ту не работи. Някой път сработва и регулира оборотите на празен ход добре, но друг път буталцето изобщо не се движи за да регулира газта. Моторчето е чисто ново,а също сменихме и температурния датчик, който стои на колекторните тръби. Въпроса ми е това моторче постоянно ли работи или само докато колата е студена и какви стойности трябва да идват на буксата, която го захранва /какво да премеря, за да видя дали сигнала към него е коректен /. МПХ е на Бош с 4 пина на буксата /на кой пин какво да меря/. Този темп. датчик, който сме сменили има ли общо с управлението на това моторче или само сме го зимали. Колата има и газ - МПХ работи ли когато колата е на газ или всички датчици и компютърчето на колата са свързани и управляват само бензина както е била от завода. Колата винаги пали на бензин и при около 2200-2300 оборота минава на газ /така е свързана газовата-така ли тръбва да се върже газ на моноинжекция/. Ако има скици, схеми свързани с тези проблеми начини за замерване на отделните възли ще ни бъде от полза. Благодарим Ви !!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моторче за празен ход-проблеми
Collapse
X
-
И аз имам подобен проблем от няколко дни. Сутрин колата не иска да пали, освен ако не подам газ с педала, а после или гасне, или тресе заради твърде ниски обороти. Като загрее двигателя - оборотите се стабилизират. Проверих моторчето за празен ход - изглежда да е наред. Колата е Темпра 1.6 моноинжекция, има и газова уредба. Та и на мен въпроса ми е какво може да възпрепятства моторчето да сработи, какво мога друго да проверя?Работата е песен, ама друг да я пее!
Tempra 1.6 i.e. SX
-
lemonade написа:И аз имам подобен проблем от няколко дни. Сутрин колата не иска да пали, освен ако не подам газ с педала, а после или гасне, или тресе заради твърде ниски обороти. Като загрее двигателя - оборотите се стабилизират. Проверих моторчето за празен ход - изглежда да е наред. Колата е Темпра 1.6 моноинжекция, има и газова уредба. Та и на мен въпроса ми е какво може да възпрепятства моторчето да сработи, какво мога друго да проверя?FIAT TEMPRA 1.6 75HP
Коментар
-
Днес сутринта наблюдавах процеса на запалване. При контакт не се мърда моторчето, но при запалването подава газ, колата си пали без да подавам газ с педала, но после моторчето се прибира и колата угасва. При втория опит за палене вече я поддържах газта с припомпване от педала, и по някое време оборотите се установиха около 2500 и държаха там докато пак не подадох газ с педала, след това явно моторчето се прибра отново в нулева позиция. Дали не е проблема в някой датчик за температура например? Възможно ли е, и ако да - от кой датчик би се влияла работата на това моторче, за да го проверя?Работата е песен, ама друг да я пее!
Tempra 1.6 i.e. SX
Коментар
-
Самото моторче е датчик. То "пунтира" подаването на газта на празен ход, т.е. отваря/затваря байпасен отвор за въздух, когато дросела е затворен (не си подал газ). най-вероятно проблема е в самото моторче, което се управлява директно от ЕКУ-то."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Synthy написа:Самото моторче е датчик. То "пунтира" подаването на газта на празен ход, т.е. отваря/затваря байпасен отвор за въздух, когато дросела е затворен (не си подал газ). най-вероятно проблема е в самото моторче, което се управлява директно от ЕКУ-то.Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
По принцип за МПХ сте прави, но на конкретния автомобил моторчето си е моторче, върти един червяк, който регулира един палец. На върха на палеца има ключе, което затвартя верига в момента, в който опре в жилото на газта. В този смисъл ключето пак е датчик де, но той е изправен, мерих го с мултицета, сработва си.Работата е песен, ама друг да я пее!
Tempra 1.6 i.e. SX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар