Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторче за празен ход-проблеми

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моторче за празен ход-проблеми

    Здравейте,имам въпрос колеги за моето-Фиат Уно 1.1 моноинжекция /Fire motor/ 50к.с. МПХ ту работи, ту не работи. Някой път сработва и регулира оборотите на празен ход добре, но друг път буталцето изобщо не се движи за да регулира газта. Моторчето е чисто ново,а също сменихме и температурния датчик, който стои на колекторните тръби. Въпроса ми е това моторче постоянно ли работи или само докато колата е студена и какви стойности трябва да идват на буксата, която го захранва /какво да премеря, за да видя дали сигнала към него е коректен /. МПХ е на Бош с 4 пина на буксата /на кой пин какво да меря/. Този темп. датчик, който сме сменили има ли общо с управлението на това моторче или само сме го зимали. Колата има и газ - МПХ работи ли когато колата е на газ или всички датчици и компютърчето на колата са свързани и управляват само бензина както е била от завода. Колата винаги пали на бензин и при около 2200-2300 оборота минава на газ /така е свързана газовата-така ли тръбва да се върже газ на моноинжекция/. Ако има скици, схеми свързани с тези проблеми начини за замерване на отделните възли ще ни бъде от полза. Благодарим Ви !!!

    #2
    И аз имам подобен проблем от няколко дни. Сутрин колата не иска да пали, освен ако не подам газ с педала, а после или гасне, или тресе заради твърде ниски обороти. Като загрее двигателя - оборотите се стабилизират. Проверих моторчето за празен ход - изглежда да е наред. Колата е Темпра 1.6 моноинжекция, има и газова уредба. Та и на мен въпроса ми е какво може да възпрепятства моторчето да сработи, какво мога друго да проверя?
    Работата е песен, ама друг да я пее!
    Tempra 1.6 i.e. SX

    Коментар


      #3
      lemonade написа:
      И аз имам подобен проблем от няколко дни. Сутрин колата не иска да пали, освен ако не подам газ с педала, а после или гасне, или тресе заради твърде ниски обороти. Като загрее двигателя - оборотите се стабилизират. Проверих моторчето за празен ход - изглежда да е наред. Колата е Темпра 1.6 моноинжекция, има и газова уредба. Та и на мен въпроса ми е какво може да възпрепятства моторчето да сработи, какво мога друго да проверя?
      при подаване на контакт моторчето трябва да изкочи..ако изкача значи си бачка..провери дростела ? почисти го
      FIAT TEMPRA 1.6 75HP

      Коментар


        #4
        Днес сутринта наблюдавах процеса на запалване. При контакт не се мърда моторчето, но при запалването подава газ, колата си пали без да подавам газ с педала, но после моторчето се прибира и колата угасва. При втория опит за палене вече я поддържах газта с припомпване от педала, и по някое време оборотите се установиха около 2500 и държаха там докато пак не подадох газ с педала, след това явно моторчето се прибра отново в нулева позиция. Дали не е проблема в някой датчик за температура например? Възможно ли е, и ако да - от кой датчик би се влияла работата на това моторче, за да го проверя?
        Работата е песен, ама друг да я пее!
        Tempra 1.6 i.e. SX

        Коментар


          #5
          Самото моторче е датчик. То "пунтира" подаването на газта на празен ход, т.е. отваря/затваря байпасен отвор за въздух, когато дросела е затворен (не си подал газ). най-вероятно проблема е в самото моторче, което се управлява директно от ЕКУ-то.
          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

          Коментар


            #6
            Synthy написа:
            Самото моторче е датчик. То "пунтира" подаването на газта на празен ход, т.е. отваря/затваря байпасен отвор за въздух, когато дросела е затворен (не си подал газ). най-вероятно проблема е в самото моторче, което се управлява директно от ЕКУ-то.
            Точно! А ECU-то изчислява въз основа на информацията от датчиците. От там и логиката, че проблема може да е в някой температурен датчик. Съдя за това и по друга причина. Когато е студен двигателя МПХ-то не играе. Щом ти го прави на студен двигател значи някой датчик не подава коректен сигнал към компа и той си мисли, че двигателя е загрял и почва да клати МПХ-то ...ама той е студен и гасне. ... Дали ме разбра ...
            Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
            Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
            Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

            Коментар


              #7
              По принцип за МПХ сте прави, но на конкретния автомобил моторчето си е моторче, върти един червяк, който регулира един палец. На върха на палеца има ключе, което затвартя верига в момента, в който опре в жилото на газта. В този смисъл ключето пак е датчик де, но той е изправен, мерих го с мултицета, сработва си.
              Работата е песен, ама друг да я пее!
              Tempra 1.6 i.e. SX

              Коментар


                #8
                Synthy написа:
                Самото моторче е датчик. ....
                Не съвсем. По-скоро е изпълнително устройство.
                Stop giving directions, just say "Follow me."
                Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                Коментар


                  #9
                  Съгласих се
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар

                  Working...
                  X