Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1.6, 16V 103кс гасне

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 1.6, 16V 103кс гасне

    Привет Колеги,Предвид многото мнения и теми, които изчетох от сутринта, не мисля, че успях да открия описан проблемът, с който се сблъсках тази сутрин.Търгнах сутринта да се трудя. Паля колата - от раз. Докато включа фаровете и чистачките да изчистя мокрото предно стъкло, колата изгасна (беше на празен ход) без да се тормози, да играят оборотите, които си бяха в нормата или някакъв друг признак. Изключих от контакт, изчаках няколко секунди и пак пробвах. Последва нормален старт и гаснене да двигателя по същия начин (този път на включих фаровете, за да вида какво ще стане). Пак изключих от контакт, изчаках. Подадох на контакт и този път колата не регистрира кода на ключа (жълтия светлинен индикатор на таблото продължи да си свети). Свалих клемите на акумилатора, за да рестартирам компа за около 30 мин. Цикълът описан по-горе се повтори.Реших, че може да е МПХ. Извадих го, изчистих го и пак го сложих. Без промяна. Вадих буксата му, както беше коментирано в една от темите, колата запали. Оборотите стояха на около 850, но агрегата не работеше както обикновено. Изгасих, включих клемата. Запалих, оборотите хвръкнаха до 3000. Изгасих. Рестартирах компа и пак запалих. Всичко беше нормално. Оставих колата да поработи. Този път задържа по-дълго, но се усещаше прекъсване на двигателя. Замириса и на бензин от ауспуха. Веднага започнах да проверявам свещите. На първи цилиндър ми се видя зацапана. Изчистих я. Този път при работещ двигател нямаше прекъсването, за което споменах и мирис на бензин. Подкарах колата, за да видя как се държи. При преминаване от 2-ра на 3-та предавка при обороти около 1500 и подаване на газ, колата прекъсна все едно се дави. При ускорение и достигнати 2000 оборота, пак прекъсна. Нарочно превключих от 3-та на 4-та при 1500 оборота (при толкова оборота вече бях на 4-та) и подадох плавно газ. При плътна газ и достигане на 2000 оборта колата изгасна - пак като при задавяне. Запалих отново и без с лека газ тръгнах, при превключването на предавките ускорявах много плавно. Този път не гаснеше, но прекъсването при 1500 и 2000 оборота остана.Спрях на едно мясно и погледнах какво става отзад. От ауспуха пак започна да се усеща силен мирис на бензин. При вдигане на оборотите на празенход нямаше колебания и колата вече не гаснеше сама - може би защото колата беше загряла.Пак реших да я подкарам. Този път при гасненето, което описах с превключването на предавките завършваше със светването на червения индикатор на таблото за инжекторите. Запалих и пак я доведох до същото положение с инжекторната индикация.Сега я чакам да изтине и пак ще видя какво ще стане.За сега съм решил твърдо да сменя свещите, защото се съмнявам в тях. Подозирам и проблем с инжекторите - силно замърсени.Съмнявам се и в качеството на бензина, който заредих миналия петък от една нереномирана бензиностанция, защото лукойла беше задръстен от коли. Направих компромис, който може да е от значение за появата на проблемът.Колата се кара само на бензин.Ще съм благодарен за съветите Ви, които надявам се ще ме насочат как да открия причината за това поведение на колата.

    #2
    Пак се повозих....този път не се наблюдаваха прекъсвания и колата ускоряваше нормално и при по-рязка газ.Единственото нещо, което подозирам е нацепен корпус на бобината. Тъй като сутринта беше доста влажно, а след като я мъчих доста време преди обяд и двигателя загря, най-вероятно влагата е изчезнала и подаването на токовете към свещите вече е коректно. Това обяснява и зацапването на свещите, мириса на бензин и давенето.След като при сухо време няма проблем мисля да я сваля и да я залея със силикон, за да я излолирам от влагата, но не знам колко добре ще стане работата и силикона да се разтече...поне да опитам преди да купувам нова.

    Коментар


      #3
      Привет Колеги,Тази сутрин имаше пак изненада. Очаквана разбира се. Този път след запалване, колата не гаснеше почти веднага, както вчера. Подкарах я. Няма и след километър изгасна в движение. Запалих я отново и предното се повтори. Рестартирах компа, защото не искаше да познае кода. Този път я спрях и я изчаках да загрее до включване на радиаторната перка. Оборотите през цялото време бяха около 700-750 с леки колебания. Докато работеше на едно място включих късите светлини. Усети се леко тормозене на двигателя, пднаха оборотите по-чувствително, но не изгасна - върнаха се пак на 750. Добавих парното, на втора степен, пак същото с оборотите. След като загря, промяна нямаше. При превключване от скорост падат почти до ограничителя и пак се вдигат, но двигателя не гаснеше. Този път не се отказах и я подкарах. В продължение на 20км при превключване на скоростите оборотите падаха до 500 и се вдигаха до окло 700, но се караше...Спрях и изкючих клемите на акумулатора, за да рестартирам компа, който най-вероятно се беше объркал, защото след това закова оборотите на 850 и не мърдаха. Нямаше никакво колебание като я подкарах. Плавно падаха при превключване на скоростите. В задръстването при загрял двигател също нямаше проблем. След рестарта на компа, всичко беше ОК. Преди това пак ми мина мисъл за МПХ...

      Коментар


        #4
        Здравей колега. Даи малко повече информация за колата Хубаво до тук разбрахме че намаш газова.. Обаче колата коя година е,с кои колектори е,пластмасовите или металните.При полжение че коата е на бензин няма как като я запалиш да ти мирише на нафта (тва в крагът на шегата)Тва според мен е от богата смес или не добре изгаряне в цилиндрите . Но пък проблема ти е доста сериозен смисъл ако тръгнеш сам да го търсиш ще олекнеш с доста пари на принципа проба грешка. Гледам че си ми съсед от Младост отиди във Vip сервиза на малинов там на завоя за метрото за 20 30 лв ще ти направят диагностика и ще ти кажат от къде е проблема. Според мен така ще ти излезе в пъти по евтино,от колкото да заменяш части и да се оказва че не е от тях.
        Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
        И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
        .

        Коментар


          #5
          Примерно ако утре си свободен евентуално и аз,може да прескоча до теб ако са ни еднакви МПХ ще ти дам моя за проба да видим кво ще стане. А впрочем ти с какво го чисти твоя МПХ ..
          Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
          И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
          .

          Коментар


            #6
            колата е 1998 г, 1.6, 16V, 103 ксМога да я закарам във VIP-а, но лошото е, че проблем ми прави само сутрин и докато стигна до там всичко е ок. Може би трябва да я оставя да преспи там, за да могат на следващата сутрин да я закачът.

            Коментар


              #7
              забравих да пиша....ако колекторите са най-отгоре на блока - метални са. пластмаси не виждам....

              Коментар


                #8
                Ти сам си стигнал до най-вероятната причина -бобината. Светенето на инжекторче на таблото означава грешка , а не проблем с инжекторите. При този двигател бобините са две в един корпус и при проблем с първичната намотка се очита от еку то(вторичната няма как да я хване) някъде из документациите имаше какво трябва да е съпротивлението на първичната. Моят съвет е да си вземеш друга бобина.
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  Тя бобината е вероятно да е проблемна ама номера е че е много скъпа. Един съвет от мен: Ако си сменял свещи и пазиш старите ги завърти отново и покарай (това важи само ако си е работела добре със старите свещи). Свали бобината (на три болта е) и позамацай пукнатините със силикон. работа за 5 минути може да ти спести доста пари.Виж и кабелите вечерно време дали не светят много

                  Коментар


                    #10
                    Кабелите се мерят с ом метър. Трябва да са - най дългия 5.5 кома примерно а другите надолу , като правилото е сумата от 1+4 да е горе долу еднаква с 2+3

                    Коментар


                      #11
                      Да не би да имаш проблем с имото.
                      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                      Коментар


                        #12
                        Другия път като ти светне ключа на таблото , изкарай ключа и го отдалечи от волана на прилично разстояние и после пак го вкарай и завърти.Не е задължително да ресетваш компа.Преди да смениш бубината виж си свещите и кабелите.При мен това прекъсване се появява когато мия двигателя ... кабелите са ми за смяна

                        Коментар


                          #13
                          kiriluz1 написа:
                          Ти сам си стигнал до най-вероятната причина -бобината. Светенето на инжекторче на таблото означава грешка , а не проблем с инжекторите. При този двигател бобините са две в един корпус и при проблем с първичната намотка се очита от еку то(вторичната няма как да я хване) някъде из документациите имаше какво трябва да е съпротивлението на първичната. Моят съвет е да си вземеш друга бобина.
                          Вчера премерих съпротивленията, които се описани от прикаченят документ. Кръг А и B са със същите показатели, но C и D са 5000 ohm при температура около 25 градуса. По книга трябва да са от 8645 до 9555 ohm при 23 градуса. Както сами виждате, доста голяма разлика...

                          Коментар


                            #14
                            kiriluz1 написа:
                            Кабелите се мерят с ом метър. Трябва да са - най дългия 5.5 кома примерно а другите надолу , като правилото е сумата от 1+4 да е горе долу еднаква с 2+3
                            това не го направих, защото не знаех какви трябва да са показанията. днесщ ше ги погледна.

                            Коментар


                              #15
                              Привет Колеги,Мерих кабелите, както бях обещал. Резултатите бяха, меко казано потресаващи. Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 На два от тях показанията бяха около 19кOhms. На другите въобще не успях да извадя показание на ом метъра. Единия даже имаше ръжда вътре (това още повече ме учуди - как точно там може да има влага). След като ги подмених със старите, прекъсването на 1500/2000 оборота изчезна.Отидох в магазин и направих измервания на нови кабели. Резултатите са следните (пиша ги подробно, може да свършат на някой работа):3.5 кOhms - кабел за първи цилиндър;3.3 кOhms - кабел за втори цилиндър;3.3/3.2 кOhms - кабел за трети цилиндър;2.5 кOhms - кабел за четвърти цилиндър;Току що ги сложих - двигателят работеше определено по-спокойно на едно място. Не съм правил кръгчета, за да видя как ще върви под натоварване. Като приключа работа довечера ще тествам и ще пиша какъв е резултатът. Свещите също смених, за всеки случай, но това стана онзи ден и не беше проблемът в тях.

                              Коментар

                              Working...
                              X