Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двигателя вибрира?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Двигателя вибрира?

    Колата е Браво 1.4 12 клапана 80 к.с. ’97г., 200К. Ето моята история: Издухана гарнитура, следва ремонт. Смених свещи (проверих кабели), смених стъпков мотор (5-ти подред), ТПС-потенциомер + частта която е на моноинжекцията(дроселовата клапа), ламбда сонда и въпреки това колата вибрира повече от колкото трябва, съвсем леко прекъсва. Въпроса ми е дали има нещо общо с клапаните. Те хидравлични ли са, могат ли да се регулират? След ремонта беше прескочил един зъб след, което го оправих - може ли да е набил някой клапан? Някоя друга причина? НЕ е от тампони на двигателя! Ако проверя компресията и не е както трябва , това сигурен знак ли е , че е от клапаните?

    #2
    Датчик на колянов вал ?
    Bravo 1.6 / 16

    Коментар


      #3
      Re: Двигателя вибрира?

      Georgidon написа:
      Колата е Браво 1.4 12 клапана 80 к.с. ’97г., 200К. Ето моята история: Издухана гарнитура, следва ремонт. Смених свещи (проверих кабели), смених стъпков мотор (5-ти подред), ТПС-потенциомер + частта която е на моноинжекцията(дроселовата клапа), ламбда сонда и въпреки това колата вибрира повече от колкото трябва, съвсем леко прекъсва. Въпроса ми е дали има нещо общо с клапаните. Те хидравлични ли са, могат ли да се регулират? След ремонта беше прескочил един зъб след, което го оправих - може ли да е набил някой клапан? Някоя друга причина? НЕ е от тампони на двигателя! Ако проверя компресията и не е както трябва , това сигурен знак ли е , че е от клапаните?
      А бобината изправна ли е? Провери ли и съпротивленията, изолацията как е? За най-сигурно запали на тъмно. От един прескочил зъб не е проблем, дори до 2-3 няма да ги удари. Иначе клапаните са хидравлични и се регулират с смяна на парички. А каква беше причината да издуха гарнитура , прегряване или нещо друго?
      Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
      ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

      Коментар


        #4
        Датчика на коляновия вал не съм го пипал но има логика да е от него. Коя бобина да замеря? Причината за издуханата гарнитура е, че просто й беше дошло времето.

        Коментар


          #5
          Бобината за високо напрежение, понякога и тя е с лоша изолация и може да искри както кабелите за свещите. А за гарнитурата може да и е дошло времето заради некачествен монтаж или пък прегряване, ама няма причина просто така да се прецака.
          Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
          ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

          Коментар


            #6
            Я първо кажи какво значи двигателя вибрира, като сложиш чаша отгоре се клати или и просто работи неравномерно? С един зъб прескочил няма да е набила клапани, просто така сте я зацепили, клапаните не са ти хидравлични и се регулират, вала в какво състояние е а маслените магистрали на какъв диаметър са и как проверихте че тампоните на двигателя и скоростната кутия са добре, основно питам за опорния тампон отдолу.пп Как е генерацитя?
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              S_BANKOV написа:
              Я първо кажи какво значи двигателя вибрира, като сложиш чаша отгоре се клати или и просто работи неравномерно? С един зъб прескочил няма да е набила клапани, просто така сте я зацепили, клапаните не са ти хидравлични и се регулират, вала в какво състояние е а маслените магистрали на какъв диаметър са и как проверихте че тампоните на двигателя и скоростната кутия са добре, основно питам за опорния тампон отдолу.пп Как е генерацитя?
              Вибрира - по-скоро НЕУРАВНОВЕСЕН двигател. Не съм проверявал тампоните защото самия двигател не работи както трябва, съвсем леко прекъсва и е неуравновесен, издава странен звук. Къде да погледана със сигурност, че се регулират клапаните за моя модел, защото 3-ма "майстори" казаха, че са хидравлични. Стигам до задънена улица. Ако е от клапаните може ли да се разбере, като се провери компресията. Според мен би трябвало да има малки отклонения. Друго, което искам да питам е , че да речем, че я отвиря пак и направя шлайш, след това кога се регулирет клапаните, като се постави обратно на блока или преди да се постави? Вала мисля, че е добре, защото като ми правиха ремонта, не ми казаха, че е износен. Маслени магистрали? Диаметри?

              Коментар


                #8
                Един колега от форума наскоро имаше подобен проблем и се оказа че трябваше да му регулират клапаните. Клапаните ти се регулират с така наречените парички. Те се поставят върху чашките на клапаните. Провери си хлабините и ако са извън посочените пресмяташ какви парички да си вземеш и сменяш. А за точните хлабини си изтегли ръководството там е доста добре описано. А ако сваляш главата /дано не ти се налага/ клапаните се регулират след като си сложил главата и разпределителния вал.
                Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                Коментар


                  #9
                  Tihomir78 написа:
                  Един колега от форума наскоро имаше подобен проблем и се оказа че трябваше да му регулират клапаните. Клапаните ти се регулират с така наречените парички. Те се поставят върху чашките на клапаните. Провери си хлабините и ако са извън посочените пресмяташ какви парички да си вземеш и сменяш. А за точните хлабини си изтегли ръководството там е доста добре описано. А ако сваляш главата /дано не ти се налага/ клапаните се регулират след като си сложил главата и разпределителния вал.
                  Не подвеждайте колегата,клапаните са с хидравлични повдигачи и се саморегулират,но за да си сигурен,че работят правилно трябва да ги свалиш и източиш на менгеме като ги притискаш два три пъти докато изтече маслото и започнат да пружинират при стискане с пръсти,като от двете им страни сложиш летви.Това се прави при всяка интервенция по повдигачите или кобилиците и не поставянето им не на мястото на което са били преди.Първоначално двигателя ще работи неравномерно докато се напълнят повдигачите но след сто км. ще са готови.Другото нещо което трябва да направиш е да откачиш клемите на акумулатора за един час за да се рестартира компютъра и наистина да провериш бобината.За твоя случай това са нещата!!!

                  Коментар


                    #10
                    Riki888 написа:
                    Датчик на колянов вал ?
                    Ако е от него колкото и да се опитваш,двигателя няма да заработи или зависи от повредата в датчика може да работи двигателя и да загасва.

                    Коментар


                      #11
                      Re: Двигателя вибрира?

                      Tihomir78 написа:
                      А бобината изправна ли е? Провери ли и съпротивленията, изолацията как е? За най-сигурно запали на тъмно. От един прескочил зъб не е проблем, дори до 2-3 няма да ги удари. Иначе клапаните са хидравлични
                      Аз съм писал че са хидравлични
                      Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                      ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                      Коментар


                        #12
                        Re: Двигателя вибрира?

                        Tihomir78 написа:
                        Georgidon написа:
                        Колата е Браво 1.4 12 клапана 80 к.с. ’97г., 200К. Ето моята история: Издухана гарнитура, следва ремонт. Смених свещи (проверих кабели), смених стъпков мотор (5-ти подред), ТПС-потенциомер + частта която е на моноинжекцията(дроселовата клапа), ламбда сонда и въпреки това колата вибрира повече от колкото трябва, съвсем леко прекъсва. Въпроса ми е дали има нещо общо с клапаните. Те хидравлични ли са, могат ли да се регулират? След ремонта беше прескочил един зъб след, което го оправих - може ли да е набил някой клапан? Някоя друга причина? НЕ е от тампони на двигателя! Ако проверя компресията и не е както трябва , това сигурен знак ли е , че е от клапаните?
                        А бобината изправна ли е? Провери ли и съпротивленията, изолацията как е? За най-сигурно запали на тъмно. От един прескочил зъб не е проблем, дори до 2-3 няма да ги удари. Иначе клапаните са хидравлични и се регулират с смяна на парички.
                        Точно 2 зъба ми беше прескочил моето 1.4 12в.. и имах 8 изкривени клапана 4 спукани водача и едно натъртено бутало..[/quote]
                        Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                        И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                        .

                        Коментар


                          #13
                          Вибрира повече само на ниски обороти, но си издава "грозен" звук и на ниски и високи

                          Коментар


                            #14
                            Добре а погледна ли данеби да ти е тръглан да се износва вала понеже на мен ми беше вкопала кобилицата и двигатела работеше неравномерно и като чели имаше малко повече вибраций...Но както са те посъветвали колегите по горе отвори капака,и извади всички повдигачи и ги източи,ако след това след 100 200км проблема си остане тогава търси проблема на друго място. Но според мен ако е вкопал вала проблема е от там защото някои от клапаните няма да отваря нормално в следствие на това дисбаланс в мотора.. Но това си е мое мнение не съм маистор.
                            Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                            И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                            .

                            Коментар


                              #15
                              Компресията на клапаните е 9, 10, 5, ... Много зле. Възможно ли е при ремонта да не са ми наместили ремъка.

                              Коментар

                              Working...
                              X