Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с мощността при фиат брава 1,6 1999г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с мощността при фиат брава 1,6 1999г.

    Изчетох първо подобните теми, които открих, но пак не съм сигурна, че откривам моя проблем. Затова пиша и аз с молба за компетентни мнения и съвети. Та проблема е следния - От няколко месеца карам фиат брава 1,6 103к.с. 1999г. бензин. Пали без проблем, но за да тръгна буквално трябва да форсирам иначе няма мощност и работи като задавен. И това продължава непрекъснато в градското движение. На дълъг път проблема липсва. Когато преминавам на по-ниска предавка или изключвам от скорост често пъти ми гасне в движение. Колата е удряна отпред преди да се заема с нея. Преди удара не е имала такъв проблем. След това е сменяно почти всичко, доколкото аз знам, но никой не е успял да открие причината. Аз я карах на диагностика и компютъра показа, че не е наред детонационен сензор и датчик за скоростта на движение. Сменихме първото, защото според майстора това отговаря за този вид проблем, но не се получи никаква, дори минимална промяна. Замислям се възможно ли е самия компютър да е повреден примерно от удара и да дава грешни резултати. Не ми се дават само пари на вятъра.

    #2
    Преди да сменяш датчика можеше да се допиташ. Веднага щях да ти отговоря, че проблема не е от него защото аз така си карам от 2 години. Дига малко разхода на бензин когато е проблемен този детонационен датчик, но...аз съм на метан и карам съвсем малко на месец на бензин, колкото да изхарча бензина и да го сменя в резервоара( за 20 лв. макс.)
    Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
    Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
    Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

    Коментар


      #3
      veselin10 написа:
      Преди да сменяш датчика можеше да се допиташ.
      Ами точно това правя от месеци насам. Допитвам се и се опитвам да открия проблема. Но ето, че и тук на никой нищо не му идва на ум да посъветва. А иначе колата е само на бензин и да - вдига ми разхода в градското.

      Коментар


        #4
        не съм с този двигател, но ще посъветвам: при мен колата в движение поддържа по-високи обороти, отколкото в покой. това, за да компенсира евентуално натоварване от хидравликата на волана и спирачките. та, ако ти гасне в момента на ползване на тия двете, може да помислиш за смяна и на датчика за скоростта. добре е първо да се почисти дроселовата клапа, ако е мръсна пък и да не й личи, защото при мен този проблем с гасненето беше от нея, объркваше настройките на компютъра и водеше до загуба на мощност.това го пиша защото съм се сблъсквал с подобен проблем. пак казвам, че не съм с този двигател, не знам какви обороти трябва да поддържа на празен ход в движение. при мен нормално са към 1100. при мръсна дроселова клапа, което е типичен проблем при моя двигател, оборотите играят между 600 и 1300, гасне и няма мощност на къси разстояния. разходът се вдига, щото постоянно я форсираш.други вероятни възможности са проблем по пътя на въздуха (удряна е, може да са се потрошили пластмасите от които смуче, попаднали в маркучите и т.н.) и мръсен въздушен филтър.доста по-невероятни възможности са проблем по пътя на горивото (щото диагностиката би трябвало да го хване) и запушен катализатор (щото почти не се случва).
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          [quote="slonikon"]не съм с този двигател, но ще посъветвам: при мен колата в движение поддържа по-високи обороти, отколкото в покой. това, за да компенсира евентуално натоварване от хидравликата на волана и спирачките. та, ако ти гасне в момента на ползване на тия двете, може да помислиш за смяна и на датчика за скоростта. доста по-невероятни възможности са проблем по пътя на горивото (щото диагностиката би трябвало да го хване) и запушен катализатор (щото почти не се случва).[/quoteБлагодаря за включването! Като се замисля точно в такива случаи гасне, а и компютъра показа проблем с датчика за скоростта. Отлагах смяната му, защото взех да се съмнявам след смяната на детонационния сензор, че има смисъл. А иначе на таблото не работи километража и брояча на километрите. Това според майстора било от датчика за скоростта и като го сменим щяло да се оправи. Но според него този датчик нямал отношение към съществения проблем. Иначе катализатора е свален от някой предишен майстор пак с цел да се елиминира проблема, но и от това никаква полза.

          Коментар


            #6
            моля, ама преди да сменяте квото и да е, вижте първо пътя на въздуха и раздвижете клапата с ВД-40, щото е по-евтиния вариант със същите симптоми и е за 15-мин работа.с майстора не съм много съгласен, щото (при мен) скоростта е параметър, който се ползва от компютъра, и не се знае в какъв режим влиза компютъра при неизправен датчик. е, майстора може и да знае, де.
            браво 1,6/90 - 09 г.

            Коментар


              #7
              Къде се намира тази клапа или как се нарича? Извини ме за може би глупавия въпрос, но не разбирам толкова от коли.

              Коментар


                #8
                нарича се дроселова клапа. като проследяваш дебелите маркучи за въздуха от мястото, където смуче, през въздушния филтър следващият (и последен) свършва в дроселовата клапа върху двигателя. махаш тоя маркуч и вътре изглежда така. http://axm-auto.com/prod_img/1328692044_46531929.jpg оста, на която се върти това кръглото по средата клеясва, пръсни малко ВД-40, раздвижи на ръка от жилото за газта и забърши. и така няколко пъти. изчакай 15-20 мин да изветрее вд-то и покарай да видиш има ли ефект. пробвай също как работи на място с изваден маркуч преди въздушния филтър - ако качва оборотите дали няма запушване някъде в пластмасата на входа на въздуха.може и самото стъпково моторче да не е в ред. има тема малко по-надолу. п.с. абе няма ли да се включи някой собственик на легендарния иноишес, да ми коригира свободните разсъждения и да каже кви са оборотите на празен ход в движение на тоя двигател?!!!
                браво 1,6/90 - 09 г.

                Коментар


                  #9
                  slonikon написа:
                  п.с. абе няма ли да се включи някой собственик на легендарния иноишес, да ми коригира свободните разсъждения и да каже кви са оборотите на празен ход в движение на тоя двигател?!!!
                  Като е мръсна дроселовата клапа и наистина гасне на празен ход. Може това да изглежда на колежката като задавяне, като паднат оборотите и трябва и да подадеш газ. Съответно в движение няма проблем. Така беше поне на стилото, но то пък и доста се мъчеше да си поддържа оборотите и чак по-късно започна да гасне по светофарите. Един парцал с контактен спрей и малко смазка с WD-40 на оста на дросела реши проблема. Ако няма и записан грешки е странно и нямам идея.. някоя бобина... божа работа. Сервиз за италиански коли е решението, форумите са за да си чешем езиците.

                  Коментар


                    #10
                    slonikon написа:
                    нарича се дроселова клапа. като проследяваш дебелите маркучи за въздуха от мястото, където смуче, през въздушния филтър следващият (и последен) свършва в дроселовата клапа върху двигателя. махаш тоя маркуч и вътре изглежда така. http://axm-auto.com/prod_img/1328692044_46531929.jpg оста, на която се върти това кръглото по средата клеясва, пръсни малко ВД-40, раздвижи на ръка от жилото за газта и забърши. и така няколко пъти. изчакай 15-20 мин да изветрее вд-то и покарай да видиш има ли ефект. пробвай също как работи на място с изваден маркуч преди въздушния филтър - ако качва оборотите дали няма запушване някъде в пластмасата на входа на въздуха.може и самото стъпково моторче да не е в ред. има тема малко по-надолу. п.с. абе няма ли да се включи някой собственик на легендарния иноишес, да ми коригира свободните разсъждения и да каже кви са оборотите на празен ход в движение на тоя двигател?!!!
                    Утре ще пробвам. И после ще кажа какъв е ефекта.

                    Коментар


                      #11
                      Ефектът ще е точно никакъв клонящ към леко влошаване. Ползва се чист спирт или бензин, нищо мазно. На този модел точно мръсен дросел не е проблем. Обичайните заподозрени са в съответната поредност - дюзи, адаптация, хванала дикиш гофаджийска клетва. Тихите обороти на загрял двигател без пуснат климатик са 800-900 без значение дали се движи или виси на светофар. Ако караш на пуснат климатик вярно едвам отлепя в града, а извън на правата няма проблеми.
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        #12
                        Проблем с мощността при фиат брава 1,6 1999г.

                        Като за начало трябва да се нулират адаптационните стоиности на компа с подходяща апаратура
                        skype pe6_oo Марин

                        Коментар


                          #13
                          givavoda виж някоя друга браво или брава как се държи ако имаш възможност, или пък някой дето има такъв да покара твоята, да види как ускорява. На мен ми се струва че ако не си карала до сега такъв автомобил, няма как да знаеш дали върви добре И ПРИ висока скорост... което ме навежда на мисълта че двигателя може да е поиздухан или да има доста сериозен проблем
                          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                          FIAT Punto sx 75 '94

                          Коментар


                            #14
                            Забравета дросела на тя кола, той е механичен и ако е клеясъл първо на диагностиката ще отчете отклонение и второ просто няма да ускорява равномерно а на тласъци/ хубаво е да се почисти/.Някой спомена Дюзи - това е една от причините - в този случай една добавка РЕДИКС може да свърши работа.Въздушен филтър и въздушни пътища - според мен там е проблема - колата смуче повече въздух от необходимото на двигателя и проблема е след въздушния филтър търсете сцепен въздуховод или разкачен маркуч
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              S_BANKOV написа:
                              Въздушен филтър и въздушни пътища - според мен там е проблема - колата смуче повече въздух от необходимото на двигателя и проблема е след въздушния филтър търсете сцепен въздуховод или разкачен маркуч
                              Не, в случая не. Може да има проблем с вакума, но не и при нацепен маркуч след въздушният филтър. И да махнеш изцяло за проба този маркуч целият колата пак ще си върви нормално на бензин. Няма дебитомер, а МАР свързан с отделен маркуч към колектора. Може да провери за сцепени маркучи влизащи в колектора след дросела. Това обикновенно води да нестабилни/високи тихи обороти. Пак препоръчвам да се насочи към дюзи и адаптация. На ECU от тази година може да се рестартира адаптацията и с Виза.
                              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                              Коментар

                              Working...
                              X