Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мареа 1,8 бензин - избива семеринг на коляновия вал

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мареа 1,8 бензин - избива семеринг на коляновия вал

    Здравейте колеги,Имам следния неприятен проблем с Фиат Мареа , 1997 г. бензин 1,8 , на около 180.000 км. Колата я купих наскоро от приятел, който я караше още от нова и я поддържаше много добре. Не съм от автобранша, така че може би не описвам всичко много професионално, но се надявам някой да може да даде съвет . Изби семеринг на коляновия вал и ми изтече маслото. Познат автомонтьор , но не специалист по фиатите, го смени. Обаче след 10-20 км той пак изби. Тогава моят човек хвана и разгледа всичко по-подробно. Установи, че , там където е семерингът, коляновият вал имал по-голяма хлабина от допустимита: 0,5 мм вместо макс. 0,2 мм . Затова смени черупковия лагер там с по-дебел и отново сложи семеринга. Този път издържа 200 км и пак изби, за късмет наблизо до същия сервиз. Майсторът каза, че хлабина няма, но мисли ча маслената помпа дава по-голямо налягане и то избива семеринга. Според него може възвратния вентил на маслената помпа да не работи и затова налягането не се регулира автоматично. Но както казах, и той не е съвсем сигурен, защото не е специалист точно по Фиатите. Затова сега той залепи семеринга със специално лепило , като смята това да помогне . Наскоро обаче чух, че двигателят на Мареа имал по принцип такъв проблем с налягането на маслото. Може ле някой да ми даде лек за тая болка, че сега не смея да пътувам извънградско и треперя дали пак няма да ми изтече маслото . Благодаря предварително на моя спасител.
    gwlwbov

    #2
    Забрави за налягането на маслото, не е тва проблема.......Кофти е бил монтиран, трябва да знаеш че си късмтлия, тва понякога трудно се хваща че ти е изтекло маслото........Ако приемем че нямаш голям луфт в коляновия вал и той не бие зверски аскиално и радиално, то тогава проблема е единствено в монтажа.......но не вини майсторите, реално погледнато трябва малко повече да се вложи в монтажа за да станат нещата.......Просто семеринга не прилепя плътно към леглото си.......ако сте сталяли и маслената помпа и после не е фиксирана точно също може да се получи тва, видях че не сте.......С остър секач, или стругарски нож се правят малки пъпчици по мястото където се набива въпросния семеринг - желателно е на Кортеко да ползвате, не че и с друг няма да стане.....Мястото се обезмаслява прекрасно, после пак се обезмаслява още по прекрасно, и ако се сложи Локтайт 638 който е лепило за лагери нещата заспиват......естествено след монтажа нещата се оставят 10 - 16 часа да изсъхнат и така......
    Alfa 156 2.0 TS
    Alfa 156 20VTurbo
    Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
    Locost TF1 3.0V6

    Коментар


      #3
      Канал на шийката наКВ..но защо майстора не го е издърпал /семеринга/ с подложка м/у засечката на капачката и семеринга?П.П. Капачката се монтирва при разхлабен и висящ картер.
      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

      Коментар


        #4
        Маи изказванията са от хора които не знаят за какво става въпрос всъщност. Наи вероятно е запушена картерната вентилация (в капака на клапаните) или шииката на вала е много надрана от стария семеринг. Наи добре е да се погледне (ремонтира) от човек които знае какво прави.
        ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
        ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

        Коментар


          #5
          ето един който разсъждава логически.ами разбира се че е запушена картерната вентилация и се увеличава налягането в картера,вследствие на което избива от симерината-просто

          Коментар


            #6
            Батки, вие знаете ли какво изобщо става като се запуши картерната вентилация?Че например маслото почва да блика от още 4-5-6-7 места и че там е последното място което ще протече........
            Alfa 156 2.0 TS
            Alfa 156 20VTurbo
            Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
            Locost TF1 3.0V6

            Коментар


              #7
              При този семеринг има малка тънкост, която може да доведе до описаното, ако не се спази. А от запушена вентилация наистина ще рукне от доста места.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                След ремонта на мотора и на мен ми потече масло от самаринка на коляновия вал към ремъчните шайби. Веднага ми го смениха отново и засега не тече. Да видим до кога.
                Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                Коментар


                  #9
                  Благодаря на всички за мненията. Вярно, че шийката на КВ беше надраскана и майстора я шлайфа. Май най-добре е да отида в специализиран сервиз. Може ли някой да ми препоръча добър такъв из западната част на София ? Аз имам отскоро Фиат и не познавам сервизите. Виждал съм табела в Люлин за сервиз Фиат-Ланча близо до кооп.пазара .Дали са добри там?
                  gwlwbov

                  Коментар


                    #10
                    Коя шийка е шлайфана-на сменения лагер или на семеринга шийката? Ако е шлайфана на семеринга търси семеринг с по малък вътрешен диаметър. Този ремонт се прави в сервиз специализиран за шлайф на кол. валове вез значение голф ли е или фиатче.
                    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                    Коментар


                      #11
                      Gwlwbov написа:
                      Благодаря на всички за мненията. Вярно, че шийката на КВ беше надраскана и майстора я шлайфа. Май най-добре е да отида в специализиран сервиз. Може ли някой да ми препоръча добър такъв из западната част на София ? Аз имам отскоро Фиат и не познавам сервизите. Виждал съм табела в Люлин за сервиз Фиат-Ланча близо до кооп.пазара .Дали са добри там?
                      За този сервиз има много мнения във форума, До теб има два добри сервиза Лисан сервиз и Стефан е близо. А на тоя двигател картерната вентилация е малко по специфична тя е с клапан под дросела и ако има проблем с нея се усеща във вървежа веднага, а ако се запуши първо шарва през щеката Честно казано карам вече 70х.км. с течащ семеринг и нямам проблеми с маслото.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        ""За този сервиз има много мнения във форума, До теб има два добри сервиза Лисан сервиз и Стефан е близо. А на тоя двигател картерната вентилация е малко по специфична тя е с клапан под дросела и ако има проблем с нея се усеща във вървежа веднага, а ако се запуши първо шарва през щеката Честно казано карам вече 70х.км. с течащ семеринг и нямам проблеми с маслото.""Колега, благодаря за данните за сервизите. Намерих в нета Лисана . За Стефан в Захарна фабрика намерих тел. 0899-189956. Предполагам че е той.За теча и аз бих карал така, но при мен семеринга избива яко и маслото изтича за 2 минути... И така вече на 3 пъти.
                        gwlwbov

                        Коментар

                        Working...
                        X