Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тромаво Пунто 1,2 HLX 2002г

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тромаво Пунто 1,2 HLX 2002г

    Здравейте колеги,от известно време забелязвам, че Пунто-то набира трудно. Досега го карах "лежерно". Правих си експерименти доколко мога да сваля разхода на градско каране.Когато ми се наложи да го покарам извънградско, с четирима в купето, забелязах тази "тромавост". Пробвах и сам-същото. Имам чувството, когато я напъвам на първа, все едно тръгвам от втора скорост. Преди 1500 км. е направено пълно обслужване-ремъци , масла, свещи, филтри /без горивния/.В него ли е проблема, запушени дюзи или дявол знае какво. На празен ход си мърка хайвана.Не е фатално , но се дразня когато нещо не е както трябва.Благодаря предварително

    #2
    Това пунто няма горивен филтър, който се сменя .
    Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
    Punto GT 1.4 Turbo '99
    Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex

    Коментар


      #3
      Свещите поглеждал ли си ги как са ти?

      Коментар


        #4
        Виж дали не се загряват случайно някоя от накладките. Като набира, като дадеш газ до долу, замисля ли се, преди да тръгне ?
        FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
        FIAT Punto sx 75 '94

        Коментар


          #5
          От адаптацията е, щом си го карал лежерно. Напъни го малко извънградско и ще се оправи. Възможно е обаче и да си го претоварил, имай предвид че кг оказват влияние и то доста.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Благодаря

            Благодаря на всички дали мнения. Отговарям на въпросите ви:1. Обслужена е напълно преди 2500 км /в това число и горивен филтър и свещи/2. Колата има идеална инерция и не съм забелязал някоя накладка да грее.3. Претоварена?! Трима възрастни и две бебета - все пак 80 к.с. за това купенце...Не съм специалист , а по-скоро лаик на темата, та ако може обяснете накратко за тази "адаптация" - какво се случва чисто физически. Този термин го чух или по-скоро прочетох, при дадения ми съвет за почистване на дроселната клапа /понякога гаснеше на ПХ, но след като я изплакнах хубаво този проблем вече го няма / Двигателят трябвало да се адаптира след тази интервенция.Нека поясня отново - усещам я тромава, когато я понатисна на втора, трета и към 2500 сякаш се мъчи. Т. е. каквото е набрала дотогава и след тези обороти ускорението драстично намаляваОтново ви благодаря предварително

            Коментар


              #7
              Ако майстора ти е правил ремъка без фиксатори от това е. Поне за този двигател се правят на струг лесно.А купето не е много леко - моето тежи колкото бившата ми бензинова Брава.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                Дали при мен проблема е от адаптацията? Сменихме цял двигател и вчера, натиснах педала почти до долу на 2ра и почти никакво ускорение, чак се учудих... Двигателя не е бил каран дълго време и майстора препоръча да не се реже. Дали е от това, че не е бил ползван дълго време двигателя и трябва да се адаптира?
                Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

                Коментар


                  #9
                  Фиксатори ангренажен ремък?!

                  Фиксатори?! Не съм чувал за фиксатори на ремък - какво фиксират , какво представляват???? Най-общо ангренажа върти двата вала, бензинова помпа и обтягащите ролки...

                  Коментар


                    #10
                    Re: Фиксатори ангренажен ремък?!

                    kkostadinov написа:
                    Фиксатори?! Не съм чувал за фиксатори на ремък - какво фиксират , какво представляват???? Най-общо ангренажа върти двата вала, бензинова помпа и обтягащите ролки...
                    При този двигател 1.2 16 клапана НЯМА белези на разпределителните валове. С други думи няма по какво да се ориентираш как да сложиш ремъка правилно. Един от "майсторските" техники широко използвани е да мърляш с маркера твои белези. При този вариант разминаваш поне с 2 зъба ремъка, гледано на шайбата на коляновият вал. Има и друг начин за белязване, при който новият ремък го слагаш ТОЧНО като стария, но НИКОЙ НЕ МОЖЕ да каже дали старият ремък е зацепен правилно. За това и този начин го прескачам.За целта от Фиат са предвидили "инструменти", т.нар. фиксатори, с които да застопориш двата разпределителни вала - представляват нещо като болтове конкретно за този двигател и се навиват на мястото на две тапи в главата. Друга МНОГО ВАЖНА особеност при този двигател, е че при зацепването на ремъка ВСИЧКИ бутала трябва да са в ЕДНА ЛИНИЯ, а не буталото на първи цилиндър да е в ГМТ!
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      Re: Фиксатори ангренажен ремък?!

                      ilko-gd написа:
                      kkostadinov написа:
                      Фиксатори?! Не съм чувал за фиксатори на ремък - какво фиксират , какво представляват???? Най-общо ангренажа върти двата вала, бензинова помпа и обтягащите ролки...
                      При този двигател 1.2 16 клапана НЯМА белези на разпределителните валове. С други думи няма по какво да се ориентираш как да сложиш ремъка правилно. Един от "майсторските" техники широко използвани е да мърляш с маркера твои белези. При този вариант разминаваш поне с 2 зъба ремъка, гледано на шайбата на коляновият вал. Има и друг начин за белязване, при който новият ремък го слагаш ТОЧНО като стария, но НИКОЙ НЕ МОЖЕ да каже дали старият ремък е зацепен правилно. За това и този начин го прескачам.За целта от Фиат са предвидили "инструменти", т.нар. фиксатори, с които да застопориш двата разпределителни вала - представляват нещо като болтове конкретно за този двигател и се навиват на мястото на две тапи в главата. Друга МНОГО ВАЖНА особеност при този двигател, е че при зацепването на ремъка ВСИЧКИ бутала трябва да са в ЕДНА ЛИНИЯ, а не буталото на първи цилиндър да е в ГМТ!
                      Колега да те попитам дали и при 1,2 16в 97г пак трябва да са в една линия буталата че да е на белег коляновия вал

                      Коментар


                        #12
                        Те мисля че са еднакви двата двигателя като механика, така че мисля това важи и за Пунто 1. Проверих и в Аутодата и схемата е точна същата, така че със сигурност буталата се подреждат в една линия, а разпределителните валове се фиксират с тези "болтове" които ги дават на схемата.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря колега но на моя двигател на разпределителния вал има белег само на коляновия няма но след като буталата трябва да са в една линия няма да е трудно да се бележи

                          Коментар


                            #14
                            dogydog написа:
                            Благодаря колега но на моя двигател на разпределителния вал има белег само на коляновия няма но след като буталата трябва да са в една линия няма да е трудно да се бележи
                            Заводски ли е белега на вала?
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              ilko-gd написа:
                              dogydog написа:
                              Благодаря колега но на моя двигател на разпределителния вал има белег само на коляновия няма но след като буталата трябва да са в една линия няма да е трудно да се бележи
                              Заводски ли е белега на вала?
                              Незнам колега дали е заводски има две точки с боя

                              Коментар

                              Working...
                              X