Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Темпра двигател ремонт?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Не ми отговори на моя въпрос!
    АlfaRomeo 146 1.4 16V TS.

    Коментар


      #32
      Не знам колко мие и колко изгаря,но много прониква.Имах кадет 1,4 и му налях пълна синтетика и като текна тоз мотор,като лейка.Вече доста години слагам или минерално или полусинтетика
      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

      Коментар


        #33
        muns61 написа:
        billyboy` написа:
        Е браво бре по голяма глупост не бях чувал скоро време,колата от подписа ми гони 300К км. и според твоите приказки илиза че трябва да го гори като нафта на дизелов локомотив.Ама интересно що не го бара.Някакво логично обяснение да имаш?
        Дали е глупост, или не, може да опиташ анализ на данни. Поговори с хора, които карат и обслужва нови автомобили.Поради по-добрата си проникваща способност съвременните синтетични масла мажат по-добре някои специфични места в мотора, оттам и по-голям разход на масло. Забележи, че никой вече не говори за този разход, а навсякъде ключовата дума е ЗАЩИТА на ДВГ-то. Минаването на минерални и полусинтетични масла при тези мотори намалява разхода, но увеличава износването, което не приветствам, ако така си ме разбрал.
        Да допълня. Проникващата способност се дължи на присадките, не на самата синтетика. Така че качествено полусинтетично масло с подходящ визкозитет и ТАБЛИЧНИ(много е важно)данни, конкурира успешно синтетиките по този параметър. Разхода на масло категорично не е свързан с това че мажат по-добре. По скоро обратното или неправилно подбрано масло. Когато стане дума за избор на масло и се втрещявам как си го подбират хората. По вида на тубата, по слух и т.н. но не и предписания и ТТ данни. Един ДВГ може спокойно да се кара доживот с пълни синтетики, без значение километрите. Останалото е навлизане в митичните легенди
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #34
          в петък свалихме главата и сменихме гумичките,имаха някаква еластичност но клапаните се исулиха от тях свободно,нямаше никакъв ръб на цилиндрите,затворихме я и сега ще видя дали ще харче масло както преди,маслото е Q8/15W40/7,50 лв. литъра.
          Темпра 1600 карбуратор 1994г.

          Коментар


            #35
            ами да ти е честит ремонтираният мотор според мен , пробвай с 20W 50 масло за този мотор с тия километри е по подходящо .
            Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
            ESP ASR CC HH MSR 6AB

            Коментар


              #36
              Благодаря,сега ще следя колко масло ще се долее до следващата смяна,но едно ми е интересно показанията по километраж са 505 х.км.,а да няма ръб на цилиндрите,според мен явно това табло ще е сменяно.
              Темпра 1600 карбуратор 1994г.

              Коментар


                #37
                Колега ще следя темата с интерес,защото при мен разхода се върти вече около 1л/1000км с 15 на 40 масло А от седмица вече като спра на светофара и гледам някакви кълбета дим ме настигат Иначе колата върви и харчи добре и възнамерявам да пробвам с гумички първоначално преди да се впускам да разпилявам мотора.Тоя проблем стана откакто и сложих газта-предполагам,защото беше доста седяла кола(има няма 1000км на година)+по-високата температура на изгаряне на газта и са се изпекли за 5-6к които съм й навъртял...
                EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                Коментар


                  #38
                  Този мотор е конструиран доста отдавна и е за 15W40, което му е напълно достатъчно. За зимата, заради маломощният стартер, 10W40 е по-подходящо. Затова, ако караш много, лятото може с 15в40. Ако не навиваш километри за смяна - 10в40. Ако тормозиш мотора в обороти и на магистрала често - 15в50. Експлоатационен клас F, или по-висок. Наливането на синтетики е излишно за нормално ежедневно каране - не, че е вредно, но е безсмислено. Все едно да даваш отлежала домашна ракия на циганина, дето си го пазарил да ти работи по двора - за него "Леденика" от промоция!Липсата на ръб не е изненадваща за фиатските мотори - блоковете им са много здрави и износват сегменти. Преди, когато се караха таксита от най-различни марки, по 2 комплекта сегменти съм сменял на разни мотори, докато колата се бракува, и пак блока е чист. Говоря за бензинки.Разход на масло 1/1000 е от сегменти, гумички не дават чак толкова. А и не се опичат от каране на газ, на смукателните клапани Т не се покачва от Т в горивната камера, поне не толкоз, че да е от значение. Гумичките на изпускателните почти не оказват влияние на разхода на масло, на някои стари мотори имаше само на смукателните.
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #39
                    +1 И основните ремонти бяха през 0.2 и са имали /фиат/ усилени сегменти през 0.1мм.
                    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                    Коментар


                      #40
                      Еми значи ще сменя и сегментите направо...така и така ще има цапане.Белкем пък и някой друг кон се съживи
                      EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                      Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                      Коментар


                        #41
                        Ще гледам от събота до сега съм навъртял 700 км,то ще стане ясно още другата седмица,и ще Ви информирам.
                        Темпра 1600 карбуратор 1994г.

                        Коментар


                          #42
                          От ремонта до сега съм минал 1600 км, долях около 300 грама,маслото е Кю8,15В40,имам чувството ,че като падне леко под средата като ,че ли не го пипа,но щв видя за 10х.км колко ще долея,много ми е интересно?
                          Темпра 1600 карбуратор 1994г.

                          Коментар


                            #43
                            Днес следобед най-после се намери време за моя маслояд и решихме да почнем от най-елементарното и евтиното-гумички.Усамотихме се с Фичо и един приятел зад блока и за 2 часа му наредихме гумичките и гарнитурите на капака и кожуха на вала,че положението откъм сълзене и пушеци в последния месец стана притеснително.По светофарите като спирах ме застигаха невероятни облаци,при потегляне същата работа,а извънградско завихрянията връщаха всичката тая помия през стъклата и шибедаха най-вече.Още не съм я карал,но на място няма и помен от пушеци или мирис на масло нито студена,нито топла,нито на празен ход,нито в средни или високи обороти,което ме кара да си мисля,че си реших проблема.За финал измих мотора и сега ще следя за течове както и по щеката за каква консумация иде реч вече,но силно вярвам,че ще е в пъти по-малка от кило на 1000км
                            EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                            Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                            Коментар


                              #44
                              Супер,решил си проблема,при мен за 5000 км след смяна на гумичките долях 1,5 л масло,или 3 литра за 10000 км,не ми харесва но така ще е. Когато сменяхме гумичките цилиндрите бяха без ръб,бяха мн.добри,явно при мен проблема са сегментите,а не ми се дават 300 лв ,за ремонт и така ще я карам.мисля да проверя какви са цените в одрин,един приятел постоянно пътува за истанбул за стока,а и колата е темпра тофас,ако намеря по приемвливи цени там ще си помисля.
                              Темпра 1600 карбуратор 1994г.

                              Коментар


                                #45
                                Ами колега аз като вземах частите от Евро07 питах за сегменти номинален размер и ми казаха 120лв. за комплект на Goetze.На друго място ми предложиха АЕ на цена от около 80лв.Горе долу са такива цените в нашенските магазини.Според мен обаче недей се вкарва в излишни филми.За тия километри и години разход от 300 грама на 1000км. е в приемливи граници.Аз иначе днес врътнах към 100-тина км. в планински условия с натоварена догоре кола и с доста раздаване на газ и не можех да повярвам,че грам не намирисва или пропушва.Направо не е моята кола сякаш и отново се радвам както при покупката й
                                EX' Fiat Tipo 1.4i.e DGT
                                Fiat Punto 1.2 16v Sporting

                                Коментар

                                Working...
                                X