Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Темпра двигател ремонт?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    wwalker написа:
    За двигател на половин милион разход от литър на 2500км не е много. Вчера си купих 4л туба пълна синтетика 5W-40 на цена колкото плащаш за това минералното на Петрол. Не съм в бг. Нищо чудно с пълна синтетика да ти падне разхода наполовина без да пипаш нищо. Вискозитета им е еднакъв в работен режим, а е много по-устойчиво.
    С пълна синтетика на този двигател ще го довърши - ще го прегрее. Да обяснявам ли защо?Сменяй гумичките и си готов. Само гледай да ги поставят както трябва, че някой път се налага да се повтори и потрети операцията.
    Няма начин да няма начин!

    Коментар


      #17
      nikolovvd написа:
      С пълна синтетика на този двигател ще го довърши - ще го прегрее. Да обяснявам ли защо?
      Защо?
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #18
        Толкова много ли караш, че ти е проблем на 2500 да долееш литър? А и няма да има кой да ти оцени ремонта след година като си минал 10 000 км от този велик ремонт, ще се наложи да я дадеш на морга, защото няма кой да я купи.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #19
          Защото ако до сега е използвано обикновено масло, пълната синтетика ще разтвори всички мизерии по пътищата на маслото и може да запуши някой от смазващите канали към коляновия вал.
          Няма начин да няма начин!

          Коментар


            #20
            nikolovvd написа:
            Защото ако до сега е използвано обикновено масло, пълната синтетика ще разтвори всички мизерии по пътищата на маслото и може да запуши някой от смазващите канали към коляновия вал.
            Това обяснение не го приемам. Ако двигателят е пълен с лакови отлагания трябва да се почисти, а не да продължават да се трупат, което всъщност ще затлачи магистралите. Синтетиката не е чак толкова агресивна. Просто ще потъмнее сравнително бързо, т.к. ще започне да ги мие/разтваря и ще е добре да се смени по-рано първият път. Колко по-рано зависи колко бързо ще потъмнее.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #21
              Колеги,всичко ми е ясно ,но не разбрах защо ако налея пълна синтетика,може да спре да харчи масло .а за карането на година навъртам около 35-40 х.км.
              Темпра 1600 карбуратор 1994г.

              Коментар


                #22
                jordankk написа:
                Колеги,всичко ми е ясно ,но не разбрах защо ако налея пълна синтетика,може да спре да харчи масло .а за карането на година навъртам около 35-40 х.км.
                Най-общо е по-добро и по-устойчиво, мие двигателят, докато минералното напротив има ’навик’ да отлага налепи:1. Пълна синтетика: 0W-30, 0W-40, 5W-40Намалява разхода на гориво. Увеличава производителността и мощността. Осигурява добра износоустойчивост и предпазва от отлагания. Осигурява добър старт при студено и добра циркулация при отрицателни температури. Стига бързо до движещите се части на двигателя2. Полу-синтетика: 5W-30, 10W-40, 15W-40По-добре защита. Добра защита през първите 10 минути след запалването. Грубо 3 пъти по-добра износоустойчивост. Увеличено време за смяна на маслото - не се налага да го сменята прекалено често.3. Минерални: 10W-40, 15W-40Основна защита за различни двигатели. Маслото трябва да се сменя много често.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #23
                  wwalker написа:
                  ще е добре да се смени по-рано първият път.
                  Да това е правилното действие, но в тази криза малко хора биха го направили? Естествено това е от финасови съображения.Това което написах за пълната синтетика, някой собственици на BMW-та го изпитаха на гърба/джоба си.Купува нов внос автомобил. Веднага пълно обслужване (от мерак), смяна на маслото с пълна синтетика. Каране няколко дни по-спортно и да се обиколят роднините, за да се почерпи за новата придобивка и след няколко стотин километра - греда! Следва основен ремонт. Като отворят двигателя и черупките на коляновия вал една върху друга.Няма невъдможни неща, но се правят с мисъл и най-вече с пари.
                  Няма начин да няма начин!

                  Коментар


                    #24
                    nikolovvd написа:
                    wwalker написа:
                    ще е добре да се смени по-рано първият път.
                    Да това е правилното действие, но в тази криза малко хора биха го направили? Естествено това е от финасови съображения.Това което написах за пълната синтетика, някой собственици на BMW-та го изпитаха на гърба/джоба си.Купува нов внос автомобил. Веднага пълно обслужване (от мерак), смяна на маслото с пълна синтетика. Каране няколко дни по-спортно и да се обиколят роднините, за да се почерпи за новата придобивка и след няколко стотин километра - греда! Следва основен ремонт. Като отворят двигателя и черупките на коляновия вал една върху друга.Няма невъдможни неща, но се правят с мисъл и най-вече с пари.
                    И това защото са сложили пълна синтетика ли?
                    АlfaRomeo 146 1.4 16V TS.

                    Коментар


                      #25
                      nikolovvd написа:
                      wwalker написа:
                      ще е добре да се смени по-рано първият път.
                      Да това е правилното действие, но в тази криза малко хора биха го направили? Естествено това е от финасови съображения.Това което написах за пълната синтетика, някой собственици на BMW-та го изпитаха на гърба/джоба си.Купува нов внос автомобил. Веднага пълно обслужване (от мерак), смяна на маслото с пълна синтетика. Каране няколко дни по-спортно и да се обиколят роднините, за да се почерпи за новата придобивка и след няколко стотин километра - греда! Следва основен ремонт. Като отворят двигателя и черупките на коляновия вал една върху друга.Няма невъдможни неща, но се правят с мисъл и най-вече с пари.
                      Всичко това дето го казваш е реалност и напълно те подкрепям. НО ИЗВОДА Е ГРЕШЕН. Тези неща се случват не защото пълните синтетики мият по-добре. Винаги се смята, че като маслото е пълна синтетика или синтетика е по-хубаво от полусинтетика. ДА, АМА НЕ ВИНАГИ. Например на пазара има напълно синтетични масла с вискозитетни индекси по-малки от подобни полусинтетики. Просто не се заблуждавайте че като е синтетика е задължително по-добра. Синтетичните масла имат доста стабилна молекула, когато и действат сили на разкъсване, което е чудесно. Но тези молекули, без присадките са нищо, просто едно голямо нищо. А пазара, тук в БГ. е пълен с такива масла. Затова мисля, че не се дължи на запушване, просто маслата не осигуряват необходимата защита, и то по наложени умишлено ЕКО норми, които сами по себе си са доста противоречиви.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #26
                        Този мотор е конструиран за работа с минерални масла, та 15W40 му е точно по мярка. Нищо няма да прецакаш със синтетично, но е излишен разход. Всичките приказки за това, как едно го гори по 4 литра от смяна до смяна, пък друго - хич, са фолклор. Синтетичните масла имат по-добра проникваща способност и горят повече.Колкото до сегментите - имаш компресия, но маслените се износват доста и от там идва горенето на масло.Сегментите са около 100 лв.Гарнитута - 20Гумички - 10Гарнитура капак, картер, генерация - около 20 - 25Биелни лагери - по преценка, около 30 лвЗа 1 ден ще я опаткаш, ако имаш въпроси - питай.
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #27
                          Надявам се не го казваш сериозно това за синтетиките че колите го горят повече нали!
                          АlfaRomeo 146 1.4 16V TS.

                          Коментар


                            #28
                            billyboy` написа:
                            Надявам се не го казваш сериозно това за синтетиките че колите го горят повече нали!
                            Сериозен съм като скъсан ангренажен ремък на дизелов мотор!
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #29
                              Е браво бре по голяма глупост не бях чувал скоро време,колата от подписа ми гони 300К км. и според твоите приказки илиза че трябва да го гори като нафта на дизелов локомотив.Ама интересно що не го бара.Някакво логично обяснение да имаш?
                              АlfaRomeo 146 1.4 16V TS.

                              Коментар


                                #30
                                billyboy` написа:
                                Е браво бре по голяма глупост не бях чувал скоро време,колата от подписа ми гони 300К км. и според твоите приказки илиза че трябва да го гори като нафта на дизелов локомотив.Ама интересно що не го бара.Някакво логично обяснение да имаш?
                                Дали е глупост, или не, може да опиташ анализ на данни. Поговори с хора, които карат и обслужва нови автомобили.Поради по-добрата си проникваща способност съвременните синтетични масла мажат по-добре някои специфични места в мотора, оттам и по-голям разход на масло. Забележи, че никой вече не говори за този разход, а навсякъде ключовата дума е ЗАЩИТА на ДВГ-то. Минаването на минерални и полусинтетични масла при тези мотори намалява разхода, но увеличава износването, което не приветствам, ако така си ме разбрал.
                                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                                Коментар

                                Working...
                                X