Абе младеж, тая подробност с метана що не я спомена по рано? Това петно е от масло, не е от антифриз. Търси петна от КОТЛЕН КАМЪК или ЗЕЛЕНИ МАЗНИ ПЕТНА.Провери тройника и връзките от където минава охладителната течност за метановата уредба
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стило 1.6 16 V - компресия 14 на цилиндър а гори масло??
Collapse
X
-
nedialk00 е прав. 14 атмосфери е нормално и добро налягане за цилиндрите. Аз имах браво със този мотор и то си беше с 14 атмосфери компресия . 10,5 си е степен на сгъстяване. Разхода на масло ми се струва нормален даже ако се настъпва колата може и повече да глътне . Освен това 5W40 ми се струва малко редичко за този мотор . Пробвай 10W40- може да намалее разхода. Евентуално може да са поостарели гумичките на клапаните. Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колатане подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
kalin555 написа:...... Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колатаКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
rotdot
kalin555 написа:nedialk00 е прав. 14 атмосфери е нормално и добро налягане за цилиндрите. Аз имах браво със този мотор и то си беше с 14 атмосфери компресия . 10,5 си е степен на сгъстяване. Разхода на масло ми се струва нормален даже ако се настъпва колата може и повече да глътне . Освен това 5W40 ми се струва малко редичко за този мотор . Пробвай 10W40- може да намалее разхода. Евентуално може да са поостарели гумичките на клапаните. Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колата
Коментар
-
Аз имам същото Стило. За вече малко над 2000км от смяна на маслото не е мръднало и мм. надолу. Карам 10W40.Индикатор за това колко гори масло една кола, поне по моя скромен опит, е ауспуха. Имах Пунто, което гореше масло и ауспуха му беше мазен като пипнеш. Направих ремонт на двигателя и след навъртяни няколко хиляди, ауспуха като го пипнеш беше почти чист, само съвсем малко сажди, но не е мазно.Fiat Punto '98 1.1 6Speed.
Fiat Stilo '02 1.6 16V
Коментар
-
Колега,огледаи си много добре връзките за водата към изпарителя.Обикновено се взима вода от маркучите за парното и се ползват троиници,за да се докара до изпарителя.Троиниците в повечето случаи са пластмасови и след време(при мен 2-3 години) явно се деформират и свиват минимално,което е достатъчно,ако не се дотегнат скобите да се появи лек теч.Може да се налови и смяна на троиниците,ако не става с дотягане и смяна на скоби.Моята кола започна да губи антифриз по този начин и след месеци установих откъде е.Та огледаи другия краи на тези маркучи,ако тече повечко,дори ще си стоят мазни и няма да засъхват ведната(при положение,че имаш антифриз,защото прочетох че вода доливаш).Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
nedialk00
rotdot написа:kalin555 написа:nedialk00 е прав. 14 атмосфери е нормално и добро налягане за цилиндрите. Аз имах браво със този мотор и то си беше с 14 атмосфери компресия . 10,5 си е степен на сгъстяване. Разхода на масло ми се струва нормален даже ако се настъпва колата може и повече да глътне . Освен това 5W40 ми се струва малко редичко за този мотор . Пробвай 10W40- може да намалее разхода. Евентуално може да са поостарели гумичките на клапаните. Инъче за антифриза или някъде пуска малко или просто се е поизпарил. Все пак 200 грама не са много. И аз от време навреме доливам по малко. Общо взето май нищо й няма на колата
Коментар
-
Аз ако направя сравнение с моята, колегата изобщо няма проблем с маслото. Моята е със същия мотор но харчи доста повече масло, от последната смяна съм минал 12 000 км и съм долял почти 6 л. . Сега съм с 5W40 но и преди като бях с 10W40, разхода беше същия. Иначе антифриза и при мен намалява но само през зимата, на седмица съм доливал по 1л даже, като бяха големите студове. Сега, като се затопли не съм доливал и капка за повече от един месец. Съмнявам се в една от гумените гарнитури отстрани на водния радиатор, даже съм чел в няколко чужди форума, че на много стилота се случва да протича антифриза от там. Трудно се открива този теч, но ако е от там (както предполагам че е при мен), корите около въздушния филтър би трябвало да са мокри, така че няма да е лошо колегата да огледа корите отдолу.
Коментар
-
nedialk00
нормално е да няма разлика в харча на масло между 5W40 и 10W40 и 15W40, ако искаш мога да ти дам едно решение на лично
Коментар
-
Ами то тогава да слагаме масло каквото ни падне като няма значение вискозитета. На моята кола и дават 15 W 40 по книга какво ще стане ако й сложа 5 W 40. Освен това като дават 5W40 на колата на колегата това е сметнато за нов мотор, да ама тая кола е вървяла поне 100 а може и 200 хил. км. Не може да не са увеличени хлабините на мотора независимо от това че има 14 атмосфери компресия. Да не говорим че голяма компресия може да прави мотора и когато гори масло.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
rotdot
kalin555 написа:Ами то тогава да слагаме масло каквото ни падне като няма значение вискозитета. На моята кола и дават 15 W 40 по книга какво ще стане ако й сложа 5 W 40. Освен това като дават 5W40 на колата на колегата това е сметнато за нов мотор, да ама тая кола е вървяла поне 100 а може и 200 хил. км. Не може да не са увеличени хлабините на мотора независимо от това че има 14 атмосфери компресия. Да не говорим че голяма компресия може да прави мотора и когато гори масло.
Коментар
-
nedialk00
kalin555 написа:Ами то тогава да слагаме масло каквото ни падне като няма значение вискозитета. На моята кола и дават 15 W 40 по книга какво ще стане ако й сложа 5 W 40. Освен това като дават 5W40 на колата на колегата това е сметнато за нов мотор, да ама тая кола е вървяла поне 100 а може и 200 хил. км. Не може да не са увеличени хлабините на мотора независимо от това че има 14 атмосфери компресия. Да не говорим че голяма компресия може да прави мотора и когато гори масло.
Коментар
-
Имах теч от О-пръстена на водната помпа. Сутрин колата имаше локвичка под нея, а в сервиза се чудеха за какво става дума. Откриването на такъв теч става само когато колата е изстинала. Загрее ли - изпарява охл. течност и ако е на забутано място не можеш да видиш промяната на цвета. При мен го открихме с опипване За загубите на масло вариантите са много.1.- Най-безобидния е маслото да е с изтекъл срок на годност и просто да се изпарява от картера като загрее. Ще разбереш като смениш маслото и внимаваш за датата на производство. Срока на едно масло е 5г.2.- Друг вариант са гумичките на клапаните. Каквото 0,5,10, 15, 20 W 30,40,50 да сложиш, няма спасение докато не ги смениш. Но загубите са малко и аз не бих закачал двигателя.3.- Ако са сегменти, ще разбереш като отвориш капачката за наливане на масло при работещ двигател. Нормално е да духа съвсем леко. Можеш да го сравниш с друг автомобил, за който знаеш че е ОК4.- Възможно е колата да е прегрявана и главата да е крива. Така покрай гарнитурата минава масло или/и охладителна течност и се изгаря в цилиндрите. За охладителната течност ще разбереш лесно - има мехури в нея. Маслото само като свалиш главата. Има индиректен начин - разхода на масло/антифриз нараства във времето, защото гарнитурата полека-лека изгаря.Бих те посъветвал да проверяваш в този ред. Както съм ги изброил.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар