Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на стъпково моторче на 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на стъпково моторче на 1.6 16V

    Колеги,понеже никъде до сега не намерих тема за ремонт на стъпковото моторче за празния ход на двигателите на 1,6 16V (същият е и на Дедра 1,8 101к.с.)на Брава,Браво,Марея,Дедра,а само четох за безумното изтръгване на винта му с цел промивка и после отново натъпкването му вътре.При което със сигурност резбата,в която се движи винта,която е пластмаса се изтръгват навивките й и после и да се пооправят за малко нещата,то моторчето е съсипано и скоро всичко свършва за него и трябва ново.А инъче това "моторче" при тези двигатели играе доста голяма роля и като са напълно загрели,понеже то отговаря при рязко пускане на газта оборотите да паднат плавно до нормалните обороти на празен ход и да се закрепят там.Но когато то е замърсено или с някакъв проблем в него,започват проблемите при пускане на газта,оборотите падат рязко и често даже двигателя изгасва или просто почват да играят на празен ход.По е интересното,че на студен двигател често всичко е наред поради това,че тогава то отваря напълно и не му се налага като на загрял двигател да отваря по малко и да е по-прецизно в действията си.Та по-надолу в темата ще се опитам да опиша и поясня със снимки как да бъде разглобено изцяло и какво може да се направи по него с цел съживяването му,че все пак ново започва от 90лв.,а и много често колеги мислят,че като са го напръскали със някакъв спрей и са си решили проблема с него и се почва след това едно мерене на датчици,сменяне на кабели,свещи и какво ли не,а проблема се оказва все на лице. Като за начало,за да се разглоби,трябва да се разпробият с малко свредло (ф2мм) трите малки винтчета в горната му страна,който са били явно навити и после изпилени наравно с корпуса с цел всичко да изглежда капсуловано и неразглобяемо,а на тяхно място в последствие се нарязва резба М2,5 и се поставят 3 малки винтчета,който да не позволяват саморазглобяването му в последствие(снимка 4-1),а и с тях вече ще можете когато си поискате да го разглобите и да си го профилактирате за 20мин.След като извадим всичко от корпуса с леко почукване по овалната глава затваряща канала и вече можете да развиете винта като въртите месинговото винтче "3"(вече да се гледа снимка7-1),завито зад лагерчето "2" на ротора 1,като се придържа винта с главата "4" да не изхвръкне,под напора на пружината.След като всичко е разглобено до тук,вече е хубаво да се измие всичко както трябва с ВД40 или подобен спрей и след това да се види как се навива резбата на винта "4" в ротора "1" и да се рабере дали не си е заминала.Ако всичко е наред там се изчиства отвора на статора "5" понеже и той ще е натъпкан с мизерии,при което може да е бил заял в него ротора и да не се е движел лесно.След това стигаме до последното проблемно място,а именно лагера,който е 607С3 (т.е. с повишена радиална хлабина) и нов на СКФ струва 6лв.Та този лагер също трябва да се движи съвсем леко а и най-добре смяна с нов,който да не е RS,че гумените уплътнения оказват съпротивление.За да се извади лагера е нужно да се развие само месинговото винтче "3",което го държи на ротора "1".След това се смазва всяка движеща се част вътре с много тънък слой грес,че да не оказва и тя съпротивление,като е хубаво да е високотемпературна и всичко започва да се сглобява по обратния ред.Хубаво е също така преди всичко това да се замерят и намотките на статора поне с мултицет със зумер,да не са прекъснали,като двете външни крачета на буксата отговарят за едната намотка,а вътрешните за другата.Хубаво е и овалната глава на винта да се почисти с водна шкурка.А след като се монтира моторчето хубаво да се откачи за малко акумулатора и след като се закачи да се даде на контакт без да се пали и да се изключи контакта и да се изчака около 20сек,за да се "обучи" компа на колата за положението на моторчето.И след това вече да се запали и собственика да се моли всичко да е наред
    Прикачени файлове
    FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

    #2
    Ето и още малко снимки,като се извинявам за качеството им,но всички са правени с телефон,а част от тях и на подвижна лампа.
    Прикачени файлове
    FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

    Коментар


      #3
      Браво, много полезна информация !

      Коментар


        #4
        Ще е полезно за всички нас тази тема да е със статут на "важна" и да стои на първа страница. Макар този стъпков мотор вече да излиза от употреба.

        Коментар


          #5
          Благодарение на колега ivailo rachev,който ми подари още едно заминало моторче,се оказа,че са 2 вида,като пак става дума за същия модел за колите до 98г.,когато мисля,че вече се монтираше по-новото,което има някакви разлики поне на външен вид със старите.А разликите са в това,че това моторче е с надпис,че е правено от Airpax for Magneti Marelli и си пише,че е "made in USA" и от там се почнаха разликите,на пример лагерчето е цолски размери 1/4х1/2х1/8 и в каталозите излиза,че е R188,който е по-малък от на италианското,а и има някаква пластмасова капачка,която служи за външен корпус на лагерчето,бобинките на статора са с изведени от тях кабелчета по-тънки и от косъм и се късат веднага при разглобяването му (наложи ми се дори едната бобина да я пренавия ).Лагерчето,за да не се вади,вместо месинговия винт,има залепена пластмасова втулка,която трябва да се счупи лека-полека на парченца ако ще се сменя лагера,но мисля,че няма нужда от това,като до сега и на двете моторчета лагерите си бяха в час,а и този цолски размер едва ли ще се намери лесно в БГ.А като цяло и при двете моторчета проблема беше един и същ-и на двете металните корпуси на статора бяха толкова ръждясали,че от надигнатата ръжда,роторите бяха блокирали вътре в тях.Качвам снимки на втория вид "моторче",където се вижда и ръждата и разликите.Принципа на действие,а и като цяло е еднакво почти всичко,затова няма да давам подробно обяснение.А за това,което каза колега е вярно,че това "моторче" отдавна е излязло от употреба,но като се има предвид колко коли има с него в Бг и на колко години са,за съжаление,то все по-често ще имат колегите проблеми с него.
          Прикачени файлове
          FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

          Коментар


            #6
            Само ще помоля,ако някой модератор може да ми обедини двата поста в един,че да е по лесно и прегледно всичко.
            FIAT STILO MULTIWAGON 1.9 MULTIJET 16V; FIAT BRAVO2 1.9MJET 07г.-EX; FIAT TEMPRA SW 2.0i 4x4 93г.;ALFA 155 1.8 8V 95г.;LANCIA DEDRA 1.8 8V 95г.;Peugeot 205GTI-RIP

            Коментар


              #7
              Колеги някой свалял ли е моторчето на моделите след ’98 (тези с пластмасовите колектори)? Не мога да разбера каке монтирано запресовано ли е или залепено Гледам че се продава отделно и има някакви о-пръстени ама едва ли само те дъжат моторчето
              Прикачени файлове
              . . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
              Lancia Lybra SW 1.6 16V
              Fiat Bravo 1.6 16V

              Коментар


                #8
                С упоритост и дърпане."О" пръстена е за уплътняване да не засмуква въздух.
                Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                Коментар


                  #9
                  iliyan написа:
                  С упоритост и дърпане."О" пръстена е за уплътняване да не засмуква въздух.
                  А трябва ли да се върти на някъде или директно с дърпане? И ти с какво го хвана за да го дръпнеш - раздвижни клещи
                  . . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
                  Lancia Lybra SW 1.6 16V
                  Fiat Bravo 1.6 16V

                  Коментар


                    #10
                    На шлици е.Ако свалиш дроселовата клапа,можеш да си помогнеш с отвертка,като натискаш по буталцето.
                    Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                    ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                    Коментар


                      #11
                      iliyan написа:
                      На шлици е.Ако свалиш дроселовата клапа,можеш да си помогнеш с отвертка,като натискаш по буталцето.
                      Аха ясно Благодаря за идеите
                      . . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
                      Lancia Lybra SW 1.6 16V
                      Fiat Bravo 1.6 16V

                      Коментар


                        #12
                        Зора беше 1-я път.Сега го свалям като вкарам главата на ключ 10 където влиза буксата,и като го дръпна си излиза горе-долу лесно.
                        Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                        ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                        Коментар


                          #13
                          Ами бил съм много близо до свалянето на тая гад като почиствах дросела ама не посмях да дърпам по-силно.... Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
                          . . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
                          Lancia Lybra SW 1.6 16V
                          Fiat Bravo 1.6 16V

                          Коментар


                            #14
                            milcho_michev написа:
                            Благодарение на колега ivailo rachev,който ми подари още едно заминало моторче,се оказа,че са 2 вида,като пак става дума за същия модел за колите до 98г.,когато мисля,че вече се монтираше по-новото,което има някакви разлики поне на външен вид със старите.А разликите са в това,че това моторче е с надпис,че е правено от Airpax for Magneti Marelli и си пише,че е "made in USA" и от там се почнаха разликите
                            Не точно, видовете са много... виждал съм първоначално монтирани до 98 произведени в Америка и Швейцария. Афтър-маркет Магнети-Марели пък даже работи на малко по-друг принцип. При него буталцето е изцяло на резба. Крайният резултата е еднакъв, работи се перфе. Също мога да кажа, че са напълно заменяеми със стъпкови моторчета от други марки автомобили. Например за проба размених за няколко месеца моето с това от старата ми кола(сега на баща ми) - Clio 1.2 D7F и работи перфектно, както и от Brava-та на Clio-то... същото се ползва в редица модели на Renault. Само главата на буталото е леко различна, та им размених буталата при пробата.
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар

                            Working...
                            X