Колеги,понеже никъде до сега не намерих тема за ремонт на стъпковото моторче за празния ход на двигателите на 1,6 16V (същият е и на Дедра 1,8 101к.с.)на Брава,Браво,Марея,Дедра,а само четох за безумното изтръгване на винта му с цел промивка и после отново натъпкването му вътре.При което със сигурност резбата,в която се движи винта,която е пластмаса се изтръгват навивките й и после и да се пооправят за малко нещата,то моторчето е съсипано и скоро всичко свършва за него и трябва ново.А инъче това "моторче" при тези двигатели играе доста голяма роля и като са напълно загрели,понеже то отговаря при рязко пускане на газта оборотите да паднат плавно до нормалните обороти на празен ход и да се закрепят там.Но когато то е замърсено или с някакъв проблем в него,започват проблемите при пускане на газта,оборотите падат рязко и често даже двигателя изгасва или просто почват да играят на празен ход.По е интересното,че на студен двигател често всичко е наред поради това,че тогава то отваря напълно и не му се налага като на загрял двигател да отваря по малко и да е по-прецизно в действията си.Та по-надолу в темата ще се опитам да опиша и поясня със снимки как да бъде разглобено изцяло и какво може да се направи по него с цел съживяването му,че все пак ново започва от 90лв.,а и много често колеги мислят,че като са го напръскали със някакъв спрей и са си решили проблема с него и се почва след това едно мерене на датчици,сменяне на кабели,свещи и какво ли не,а проблема се оказва все на лице. Като за начало,за да се разглоби,трябва да се разпробият с малко свредло (ф2мм) трите малки винтчета в горната му страна,който са били явно навити и после изпилени наравно с корпуса с цел всичко да изглежда капсуловано и неразглобяемо,а на тяхно място в последствие се нарязва резба М2,5 и се поставят 3 малки винтчета,който да не позволяват саморазглобяването му в последствие(снимка 4-1),а и с тях вече ще можете когато си поискате да го разглобите и да си го профилактирате за 20мин.След като извадим всичко от корпуса с леко почукване по овалната глава затваряща канала и вече можете да развиете винта като въртите месинговото винтче "3"(вече да се гледа снимка7-1),завито зад лагерчето "2" на ротора 1,като се придържа винта с главата "4" да не изхвръкне,под напора на пружината.След като всичко е разглобено до тук,вече е хубаво да се измие всичко както трябва с ВД40 или подобен спрей и след това да се види как се навива резбата на винта "4" в ротора "1" и да се рабере дали не си е заминала.Ако всичко е наред там се изчиства отвора на статора "5" понеже и той ще е натъпкан с мизерии,при което може да е бил заял в него ротора и да не се е движел лесно.След това стигаме до последното проблемно място,а именно лагера,който е 607С3 (т.е. с повишена радиална хлабина) и нов на СКФ струва 6лв.Та този лагер също трябва да се движи съвсем леко а и най-добре смяна с нов,който да не е RS,че гумените уплътнения оказват съпротивление.За да се извади лагера е нужно да се развие само месинговото винтче "3",което го държи на ротора "1".След това се смазва всяка движеща се част вътре с много тънък слой грес,че да не оказва и тя съпротивление,като е хубаво да е високотемпературна и всичко започва да се сглобява по обратния ред.Хубаво е също така преди всичко това да се замерят и намотките на статора поне с мултицет със зумер,да не са прекъснали,като двете външни крачета на буксата отговарят за едната намотка,а вътрешните за другата.Хубаво е и овалната глава на винта да се почисти с водна шкурка.А след като се монтира моторчето хубаво да се откачи за малко акумулатора и след като се закачи да се даде на контакт без да се пали и да се изключи контакта и да се изчака около 20сек,за да се "обучи" компа на колата за положението на моторчето.И след това вече да се запали и собственика да се моли всичко да е наред

Коментар