Привет колеги, историята е следната: Преди около 2 месеца колата започна да държи по висока температура на антифриза, около 100 - 110 градуса, помислих че е малко антифриза и реших в близките дни да купя и да долея ( понеже бяха големите студове, не съм вдигал капака да погледна как е антифриза). На следващия ден я изкарах по задачки в центъра и на връщане към вкъщи започна да качва подозрително над 110 градуса и а докато си стигна пред блока започна да пуши и да бълбука. Държа да отбележа, че не съм я прегрявал, направи ми го докато паркирвах! Вдигнах капака и какво да видя... Антифриза станал на нещо смесено между боза като цвят и маргарин като консистенция. Така или иначе беше много студено и реших да я "зазимя" за известно време. Преди 2 седмици с баща ми свалихме радиатора, маркучите и казанчето и няма да ви казвам за каква гмеч ставаше въпрос. Изчистихме тръби, казанче и радиатора, който беше запушен. В блока не успяхме да махмене всичко с промивки с топла вода и колкото толкова, беше ясно че гмечта от блока ще я набута пак в радиатора... Сглобихме я пак карах я през ден два и онзи ден същата работа. Само да спомена, че антифриз сега не съм сипвал, само вода.Идеята ми е понеже всеки ми казва глава на гарнитура или топлообменник, от какво може да се получи това и как да го промия двигателя без да го разглабям? Искам да го изчистя възможно хай добре, да сипя антифриз и ще го следя да видя дали ще започне пак да го прави, пък тогава вече ще мисля за смяна на гарнитура и по тежки ремонти. Мисълта ми е с какво може да се изчисти това нещо? Бензина го разтваря, така изчистихме радиатора, но бензин в охладителната систена на блока честно казано не ми се сипва. Четох тук там по форуми и от приятели за разни неща като: лимионтозу, оцет и други странни неща ама ми се струват нереални. Един съсед ми каза да сипя разтвор на вода със зелен камък, ама пак ми се струва странно, пък и не искам да рискувам.Някой имал ли е такива проблеми и как ги е решил? Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Купе 1.8 Помощ!
Collapse
X
-
незнам как се надяваш да спре ,може би от само себе си.ти искаш да почистиш мотора или да предотвратиш следващи прояви.сваляи си главата както разбирам са ти казали и не се занимаваи с глупости иска си ремонт.ревизия на глава,не даи боже е крива, пукната или по-добрия вариант само издухана гарнитура.ясно ,че не ти е ясно ами търси мастор/дето му знаеш името а не да му викаш маисторе/Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.
-
Интересното е, че маслото е чисто и не е намаляло... Затова идеята ми беше да изчистя първо и после да видя дали пак ще почне да го прави. Междудругото лятото сменях ролки и ремъци и от тогава подозирам че може да има нещо. Преди това си беше чист антифриза. А дали има вероятност да се е пресекъл?
Коментар
-
MEMO написа:Най вероятно ти е замръзнал антифриза зимата .Изолирай топлообменника под масления филтър от охладителната система,наливай 5 кила нафта и карай,после точи ,слагай вода и гледай.Ако пак смеси водата с маслото вади главата и то ще си покаже ,друг начин няма така че действай.
Коментар
-
@Мемо: Ако системата събира около 6л, то при източване остават около литър-два. Безопасно ли е като се смеси останалата нафта след промивката с новият антифриз?@htpvesko: Сигурен ли си, че не си слагал някви добавки за запушване на теч? Ефекта е такъв - запушване на охладителната система, прегряване и кал и парцали в антифриза. Получава се при съпрекосновение с въздуха - източвал си и връщал антифриза, оставил си казанчето без капачка за час-два...
Коментар
-
wwalker написа:@Мемо: Ако системата събира около 6л, то при източване остават около литър-два. Безопасно ли е като се смеси останалата нафта след промивката с новият антифриз?@htpvesko: Сигурен ли си, че не си слагал някви добавки за запушване на теч? Ефекта е такъв - запушване на охладителната система, прегряване и кал и парцали в антифриза. Получава се при съпрекосновение с въздуха - източвал си и връщал антифриза, оставил си казанчето без капачка за час-два...
Коментар
-
Както казва колегата "chaveto", теча на масло към антифриз е на място, където налягането е голямо. И то доста, защото охладителната течност работи също под налягане - накъде към 1 атмосфера.Не се занимавай с промивки и други дрън-дрън. Карай на сервиз да отворят двигателя и ще си покаже.Имах същия проблем. При мен беше спукан блока точно при маслената магистрала посока главата. Въобще не се занимавах да правя мотора. Намерих катастрофирала със същия двигател. Логиката ми беше, че щом е ударена, двигателя трябва да е добре. И излязох прав Ако си късметлия може да минеш с нова гарнитура и едно шлайфане.Успех!
Коментар
-
Alexiev написа:...... спукан блока точно при маслената магистрала посока главата......Успех!Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
След доста промивки с какви ли не неща, най - накрая реших да пробвам както колегата каза с нафта... Определено имаше положителен ефект, но ще трябва още промивки. За съжаление времето не е на моя страна и става малко по бавно отколкото се надявах. Вече и парното ми духа топло, не като преди ледено студено!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар