Здравейте колеги , след като поизчетох доста теми с подобен на моя проблем така и не мога да разбера как да го оправя проблема при мен , а и именно той е следния:След като съм сменил с нови ТПС, ламбда сонда , стъпково моторче и колата е била на диагностика в бош -Мотоман , имам следния проблем, Когато запаля колата сутрин студена всичко е наред обортите са нормални , ксто постепено почва да ги сваля, тъй като почва да загрява- дотук нормално.След като достигне приблизително 70 градуса , като вече съм я подкарал започва да не задържа обортите при връщане на газта и превключване на друга предавка или изключване опт скорост.В тези случаи оборотите падат до 600-700 и успяава да ги компенсира и да ги върне на около 800-900 и ако я остава на место си ги закрепя. Оборотите също падат и при рязко спиране от по висока скорост имам предвид 60-70 километра, но тук не мога да забележа дали е само при натискане на спирачката защото много често натискам и съденитителя през това време с готовност да превключа на друга скорост.По преценка на диагностика смених дюзата с друга втора употреба , като я изчистих хубаво както и около дросела но не съм се задълбвал до блясък почти де . Също така човека каза че температурния датчик работи който е сменяван преди 3-4 години също.Ако може някой да помогне от каде нататък да хвана да диагностицирам.Апропо свещите ги цапа с сух нагар но филтъра е сменен както и капачката и палеца са на 10000 километра.юБлагодаря предварително и поздрави на всички
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблеми с оборотите при ТИПО 1.6 моно
Collapse
X
-
Днес пробвах да откача синия датчик за температурата докато работи двигателя, не знам какво трябва да се очаква като ефект но нямаше никаква промяна в работата на двигателя .Интересно че ресетнах компютъра и след това на место потдържаше 750 оборота вместо 850 нормални ?Очаква коментариFiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
-
Аз имах подобни проблеми навремето и ги реших само със смяна на стъпковия мотор,но при теб явно не е от него.После на газ не искаше да компенсира добре стъпковия мотор,когато включа климатика и си реших проблема механично.Пъпката,която натиска стъпковия мотор,за да отваря дросела представлява болт на резба.Отвих го и на негово място сложих малко по тънък е една гаика отзад,чиято издаденост напред регулирах с подлагане на шаиби до постигане на желания резултат.Сега на газ без клима на загряла кола оборотите ми са около 1100 вместо 850-900,но не е болка за умиране.На газ обаче може да се регулира и сместа на празен ход ръчно,а на бензин това си го прави компютъра,а ти излгежда си проверил и сменил доста неща,адиагностиката,доколкото разбирам,не дава проблеми.Моето решение на проблема ще ти свърши работа,но е малко допотопно,не на всеки ще се хареса.Ти все пак на какво годиво караш?Предполагам бензин,защото нищо не си писал за газ.Имал съм проблеми с вървежа и празните обороти от задръстен бензинов фълтър.Тъмният нагар е от богата горивна смес.При мен това,докато карах на бензин,се получаваше само първата зима,докато си купя нов термостат.След смяната при бързо загряване и каране в работна температура нещата се оправиха.Естествено дори и с изправен термостат,ако караш на много къси разстояния и колата загрява до 90 градуса и я гасиш веднага или не загрява и толкова,все ще си имат нагар свещите докато не я покараш по-дълго време загряла.В Софииския трафик обаче едва ли това се получава,поне не ако ти е изправен термостата.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Здравей Колега Nachko, това винче за което говориш , си играхме с него и ефекта беше много малко подобрение за един ден след което нещата станаха същите.След което като отидох в Бош сервиза ми казаха че това винче не трябва да се пипа то си е заводски настроено колко е вярно не знам но съм склонен да вярвам.Вечра измерих температурния датчик и при напълно загряла кола показваше 225 ома което с малко по различно от оригиналните 250 ома които трябва да бъдат .Не знам дали това може да е проблем .От една друга тема на друг колега http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=316769 си мисля дали пък проблема не е в digiplexa , тъй като преди няколко години го смених с втора употреба понеже колата гаснеше и не палеше след това с дни.Дали не е тръгнал и той пак , все пак е втора употреба.За термостата преди 40000 е сменяван няма идея дали е е развален нещо но поне не показва симптоми , загрява си духа топло мисля че в нормалното работно време.Ех а толкова си я харесвам колицата Благодаря ти за включването Забравих колата си е на бензин даFiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
-
Това за заводската настроика на болтчето е очевидно,нали се променя,за да повлияеш на по-ранното сработване на стъпковия мотор,като опре по-рано.Както и да е де,щом не помага,няма какво да го бъзикате.При условията,за които говориш,стъпковият мотор би трябвало да се намесва само при пускане на климатика или много консуматори наведнъж,когато поднат оборотите от натоварването от компресора или динамото.При теб проблемът явно е друг,понеже не споменаваш такива условия.Гаснене аз съм наблюдавал само на студен двигател,щом при теб почва,като загрее може и да пробваш с Digiplex-а,в посочената тема проблемът е бил оттам.Като цяло не съм си направил труда да се запозная с метода му на работа на този модул,знам само,че е модул на запалването.Лошото е,че не съм имал идентичен проблем и без досег с колата не бих могъл да дам адекватен съвет,а и понекога без диагностика не може да се разбере откъде идва.Ти изглежда си минал по този път с диагностиката,така че маи остава или да смениш сервиза или да експериментираш.Разгледаи обявите из форума,имаше типота преди на части,някои ако е запазил този модул сигурно ще ти направи добра цена.Само не се ядосваи на колата,за съжалание трудно се намират кадърни маистори,а и някои коли на диагностиката се уж перфектни,а си показват рогата при шофиране.Ако има нещо друго по колата питаи,стига да съм опирал до него ще помагам Успех П.П. Твоят двигател 1,6i.e. и този на колегата от темата и моята кола1,4i.e.,са привидно почти идентични,но нашите са с делко и дистрибуторка капачка,а всичките 1,6,които съм виждал са с две бобини - по една за всеки два цилиндъра.Може да има и други разлики по електрониката и запалването.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
и мойта е с делко и дистрибутурна капачка, тя е редкия модел 78 коня на моно, повечето са 75 коня и са известни като модели двигатели . Ходих при един коелга майстор засега няма да споменавам кой е много добре си диагностицира но и с него за сега не можем да разберем от каде е проблема .Ще го борим и ще ъпдейтвам тематаFiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
-
Интересно,че повечето неща,които идват ведната наум си ги сменил,но ще се оправите,каквото и да е,обикновено се задълбочава проблема и тогава се открива.За съжаление,когато не могат да поставят категорична диагноза и маисторите препоръчват да се кара докато се влоши(колко е разумно не знам,но понякога явно е единствен вариант).Сподели,моля те,колко ти гори така колата,че ми е интересно,все пак си с нова ламбда и би трябвало като загрее да си коригира добре смесите.Моята гореше в началото около 10/100 и то при яко каране,но с времето се покачи на бензин,като последно зимно време ми даваше 13(то за зимата си е нормално да се качи на къси разстояния де),но оттогава съм на газ и не съм я мерил на бензин.Ако ще я караш още дълго тази кола и е в добро състояние може да се замислиш за газова уредба,ако не си върл противник на АГУ деFiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Ами честно с тази ламбда не мога да кажа колко е разхода .По проблема за сега сме се спряли на факта че е малко мудна и мързелива , но ще се гледат пак дали няма навлизане на въздух в изпускателната система и от там да се бърка.Иначе мога да споделя с BOSCH сондата старата докато работеше :градско - 12-13извънградско - леко каране до 130 макс около6,9-7,2на всичката газ съм иа докарвал до 8,2Това е само на бензин .Газ повече не искам да слагам на тая кола защото има много проблеми точно тоя компютър а именно BOSCH 0280000713Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
-
Нещо се обърках? Сега с дижиплекс ли си или с делко? Уточни се все пак. Запалването провери със стробоскоп.Провери данните от ТПС-а- това че си го сменял нищо не значи. Износва се стеблото на дроселната клапа и играе. Нехерметичност по всмукателната система? Явно с ресет не става- порови из датчиците. В хайнеса за типо има абсолютно всички параметри, има го и на БГ със схеми в него. Успех.
Коментар
-
Без да твърдя че разбирам толкова съм и с двете според мен делкото е е механизма след дитрибуторната капачка или преди нея зависи от каде го гледаш.Всичките неще който си описал са проверени .ТПС-а е настрон според параметрите не само е закачен , както и хода на стъпковото моторче е регулиран по параметри в миливолти.След като преди да създам темата проверихме изпускателната систем аи биаха закърпени две дупчици , най-вроятно пак ще се гледа.Стеблото на дросела е сменяван целия , тоест целия дроселов блок естествено с втора употреба но не мислиа че има износване поне изглеждапе много запазен макар и да звучи смепно но и по диагностики нищ не са ми казвали.Сме нян е защото една от пластинките на оригиналния дросел се беше изяла .Друго за сега няма ще проверим дали с леко запушване на ауспуха при загрял двигател параметрите на ламбдата няма да се променят тоест да изключим пробив в изпускателната систем аи от там да се бърка.Пак казвам ако съм казал глупости се извинявам не съм автомонтьор. На стенд показва че ТПС-а роботи идеално и тона различни диагностики от такава мобилна само за коли до 2000 година до такава на бош.Аз самия не знам как може да се види дали стеблото е износено.Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
-
Добре де - как са настроени TPS-ът и стъпковият мотор?При мен не са давали грешки и не съм ги пипал,но не бях чувал да подлежат на настроика.Иначе разходът ти извънградско е много добър,градско,като за София,пак е добре може би.Тези двигатели не са супер икономични.Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Е колега, не говорим за разхода. А за играещите обороти. Аз не съм запознат конкретно кое е проверено- питам. При мене имаше комплекс от проблеми. Дижиплекс е следващата система запалителна. Делкото е с индуктивен сигнал и комутатор. Но това не е съществено. Дижиплекса има един голям недостатък, да не задълбаваме. Все пак успях и на него да дам 3 гр. механично аванс заради газта. Все пак има причина да мени оборотите. Моноинжекцион с делко? Интересна комбинация. Ще закача книгата за типото- ако я има тука не я теглете. Не помня кое от къде съм свалял. Като имам време ще поогледам дали ще ми хрумне нещо. п.п. И стеблото и дроселната клапа имат идентични проблеми и настройки както и при карбуратора. Просто при този моноинжекцион идиотски са наврели пластините на самата ос и като играе понякога не контактува с пистите. Говорим за аксиален луфт. Новите ТПС-и са си отделен блок, не са от 2 части. http://dox.bg/files/dw?a=e008009d61
Коментар
-
С диджиплекс съм тогава спрямо пояснението което си дал. Идеята е че почти винаги го прави като е позагрял двигателя.За Начко , ТПС-а се настройва и си има опеделени миливолти на празен ход с допустими граници но не мога да ти ги кажа какви са тъй като не съм специалист диагностик.Това със сигурност го казаха и хората от БОШ и винаги като съм пипал ТПС-а преди съм ходил за донастройка.ИМаше тука един колега от раздел сервизи който също твърдеше че не се настройва но не е вярно Иначе за сега карам така като загрее почва да играят леко оборотите - различно при това някой път държи 900 оборота и като дам газ и отпусна падат до 750 и ги компенсира друг път падат до 600 и пак .Напоследък гледам че май като се постопли времето държи малко по високи обороти на место от преди и малко по малко играят като че ли .Ще го боря на заплата демек след 25 тоя месец пакFiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
-
ТПС-ът се настройва. Моя като се наложи да го сменям го нагласих на око и после на стенд за донастройка. Проверявал ли си клапанът за високо налягане на какво дередже е? Като се втвърди мембранката и почва да прави мизерии. Ако температурният датчик е сдал багажа, колата ще вдига обороти, а няма да ги сваля - в смисъл, че ще дава данни към компа за стдуден двигател, при положение, че той вече е загрял и компът от своя страна ще се стреми да ги вдига. Освен ако не дава данни за прекалено загрял двигател.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
ivchotr написа:ТПС-ът се настройва. Моя като се наложи да го сменям го нагласих на око и после на стенд за донастройка. Проверявал ли си клапанът за високо налягане на какво дередже е? Като се втвърди мембранката и почва да прави мизерии. Ако температурният датчик е сдал багажа, колата ще вдига обороти, а няма да ги сваля - в смисъл, че ще дава данни към компа за стдуден двигател, при положение, че той вече е загрял и компът от своя страна ще се стреми да ги вдига. Освен ако не дава данни за прекалено загрял двигател.Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар