Колата се кара на метан.От известно време има проблем с оборотите (на метан винаги е имало, но сега забелязах, че има и на бензин вече) - 1. Понякога на празен ход се заиграват, в същото време ако съм на фарове те пресветкват леко сякаш има пад на напрежение.2. Като включа климатика на празен ход отиват към 1500-1600, като преди отиваха на към 1000.3. Понякога като подам газ (за на бензин говорим разбира се) има едно забавяне и съвсем леко забиване на муцуната за 1-2 секунди след което се оправя и тръгва.Сменени свещи, филтри. Възможно ли е колата да е запаметила грешни настройки заради метана?С кое да започна?Връщане към фабрични настройки, адаптация на дросел клапа или презацепване на ангренаж(имам съмнение, че като го сменяха не са го зацепили правилно, въпреки че разхода на бензин изглежда нормален)? Температурния датчик на антифриза има нормални стойности, не знам кои други датчици да измеря?Забелязах, че когато се заиграят оборотите на празен ход и дросел клапата леко отваря и затваря, това нормално ли е? Т.е. не знам дали понеже тя отваря и затваря се заиграват оборотите, или понеже се заиграват оборотите тя отваря и затваря за да не изгасне мотора? Направих видео как се разклащат оборотите - на първото форсиране падат горе долу нормално, но на второто което е съвсем леко си направи номера с разклащането Не обръщайте внимание, че обортомера показва 1000 оборота на празен ход - не е верен! Ето линка от където можете да си свалите клипа:http://dox.bg/files/dw?a=dac38231efБлагодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Стило 1.6 16 V - проблем обороти
Collapse
X
-
Относно забавянето на педала на газта - при мен го имаше откакто купих колата и нямам идея от какво се получава. Скоро сложих газ и няма разлика нито преди нея нито след нея.Относно играещите обороти - Чистил ли си дроселовата клапа ? Това е много често срещан проблем при Стилото, понеже педала на газта не е на жило а е електрически и при натрупване на мръсотия в дросела нещо се прецакват нещата. Отвори го и го изчисти и повярвай ми, ако не си го чистил дори и да не ти оправи проблема, ще видиш разлика Ето ти едно ръководство как и какво:http://www.fiatforum.com/stilo-guide...rol-valve.htmlFiat Punto '98 1.1 6Speed.
Fiat Stilo '02 1.6 16V
-
rotdot
Изчисти дроселовата клапа. При мен доста играеха оборотите и дори гаснеше, но с едно парцалче, контактен спрей и WD40 за смазване на оста се оправи. Винаги ме притеснява като я мърдам дали не напъвам прекалено TPS-а и стъпковия мотор. Забелязвам и странно поведения понякога (след като я чистих) като потеглям на 1-ва и пусна газта, оборотите се задържат около 2000 и не падат или спадат бавно. Но това май рядко го прави и не ми е проблем, не знам дали няма някакви адаптации или обучение.. май бях чел някъде нещо подобно.
Коментар
-
почисти и стъпковия мотор и потенциометъра на газта, и АДАПТИРАЙ КОЛАТА.Надявам се че докато си чиситил дросела си бил свалил АБ. Мотора май имаше и МАФ - нали или бъркам, ако има можеш да го почистиш и него. в Ютюп и Вбокса има прекрасно направени клипове как точно се прави.Колата се адаптира с комп или може да порбваш следното нещо.1.Откачаш АБ за 45мин. 2. Закачаш АБ и 15 мин. не пипаш нищо повече по колата. - НИЩО 3. Даваш на контакт за 30сек. - гасиш4. Даваш отново на контакт за 30сек. и гасиш.5. Палиш Двигатела без газ и чакаш 90 сек. - гасиш6. Палиш Двигателя без газ и оставяш колата да работи 15мин на бензин без да пипаш нищо по нея. след 15 минути гасиш.7. Палиш и проверяваш как се държиКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Този принцип на адаптация само за бензинови автомобили ли се прилага или и за дизел също е приложим ?Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
S_BANKOV за съжаление почнах да чистя дросела и чак тогава се сетих да откача акумулатора, но му бях извадил буксата. Именно за това имам съмнения дали и трябва обучение и питах в първия си пост нормално ли е поведението и?МАФ-а ще пробвам като го разкача да видя как се държи колата, ако го намеря, че до сега не съм се сблъсквал с него Трябва да е някъде по пътя на въздуха от въздушниа филтър до дросела?Стъпковия мотор, мислех, че това е самия дросел?Потенциометъра на газта също не съм го виждал? Някъде покрай педала? Трябва ли ми канал??
Коментар
-
Някой може ли да отговори на този въпрос:Забелязах, че когато се заиграят оборотите на празен ход и дросел клапата леко отваря и затваря, това нормално ли е? Т.е. не знам дали понеже тя отваря и затваря се заиграват оборотите, или понеже се заиграват оборотите тя отваря и затваря за да не изгасне мотора?
Коментар
-
rotdot
joro87 написа:Някой може ли да отговори на този въпрос:Забелязах, че когато се заиграят оборотите на празен ход и дросел клапата леко отваря и затваря, това нормално ли е? Т.е. не знам дали понеже тя отваря и затваря се заиграват оборотите, или понеже се заиграват оборотите тя отваря и затваря за да не изгасне мотора?
Коментар
-
rotdot не съм си играл със спортен филтър, но преди да го сменя беше на 20 000 км. Къде се намира МАП-а и може ли да го откача и да пробвам колата по-зле ли ще е като запаля?На диагностика имаше запаметена грешка от 2ри инжектор, както и бедна смес което сигурно е заради метана и май и други грешки(трябва пак да проверя)Възможно ли е да прави това от клипчето заради незацепен ангренаж?А някой знае ли мога ли да измеря потенциометъра на газта? Предполагам на празен ход трябва да подава едно и също напрежение, ако се мени значи не е добре??
Коментар
-
S_BANKOV написа:почисти и стъпковия мотор и потенциометъра на газта, и АДАПТИРАЙ КОЛАТА.Надявам се че докато си чиситил дросела си бил свалил АБ. Мотора май имаше и МАФ - нали или бъркам, ако има можеш да го почистиш и него. в Ютюп и Вбокса има прекрасно направени клипове как точно се прави.Колата се адаптира с комп или може да порбваш следното нещо.1.Откачаш АБ за 45мин. 2. Закачаш АБ и 15 мин. не пипаш нищо повече по колата. - НИЩО 3. Даваш на контакт за 30сек. - гасиш4. Даваш отново на контакт за 30сек. и гасиш.5. Палиш Двигатела без газ и чакаш 90 сек. - гасиш6. Палиш Двигателя без газ и оставяш колата да работи 15мин на бензин без да пипаш нищо по нея. след 15 минути гасиш.7. Палиш и проверяваш как се държиFiat Punto '98 1.1 6Speed.
Fiat Stilo '02 1.6 16V
Коментар
-
АБ - Акумолаторна Батерия мъртвия ход на педала говори за скъсана тръба по въздуховода или просто като си чистил дросела си пипал клапата с ръка и сега дава отклонение.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Ъпдейт по темата, проблема е решен!Смених температурен датчик след което изчистиха грешките от ламбда сондата(грешката от нея е понеже е карана на метан), покарах малко на бенз и оборотите заспаха. Не знам от темп. датчик ли е или компа се беше шашнал заради метана, но е факт, че проблема изчезна. Темата може да бъде заключена.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар