Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дебит на инжектор на Браво 1.4 12в

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    аз на празен ход съм 1.7милисекунди поне така по аутодата...но с натиснат педал незнам как е. Няма как да го измеря нямам такава техника....може и да се бъркам, но мисля, че твоята идея е да зададеш константа като широчина на импулсите и с броя импулси за секунда смяташ разхода. Мисля си така щом споменаваш някакви данни колко конретно са ти като стойност импулсите. Ама чакай знаеш ли кво си мисля поправи ме ако греша. Значи казваш че на празен ход ти е 0.8 милисекунди. Управлението на инжектора е по "маса" поне така пише по книгите. Това означава че като пусне компютъра масата и инжектора се отваря. Това става на 0.8 милисекунди. И понеже пише в аутодата че е със ШИМ управлението означава ли това, че просто ширината на паузата е различна понеже в момента в който липсва импулс това е паузата а когато дойде сигнала той трае 0.8 секунди. Тоест незнам дали ме разбираш така както го описваш като данни на колата ти си мисля, че на празен ход не може да имаш отворено състояние на инжектора повече от 0.8 мили секунди просто се променя паузата в която няма сигнал - по-голяма или по-малка и от там се определя колко пъти ше се отвори инжектора за секунда. А като натиснеш педала импулса става 3милисекунди но просто вече в нуждата за повече гориво ще се отвори повече пъти за секунда тоест ще има по-малка пауза между импулсите.Между другото ти как го измери колко ти е импулса ?
    Fiat Bravo 1.9 JTD 100

    Коментар


      #17
      mitkosoft написа:
      ....може и да се бъркам, но мисля, че твоята идея е да зададеш константа като широчина на импулсите и с броя импулси за секунда смяташ разхода.
      По точно избирам си един период - да кажем половин секунда ... проверявам през последната половин секунда колко време е бил отворен инжектора, пресмятам моментния разход и го изобразявам на дисплей, после проверявам за следващата половин секунда и т.н. а през това време брояча си брои и си натрупва общата сума която да ми даде общото изразходвано гориво за целия период на пътуването ....
      mitkosoft написа:
      Между другото ти как го измери колко ти е импулса ?
      Направих си една платка за да чета компютъра на колата с лаптопа и гледах колко е времето според компютъра на празех ход и в движение ....В началото и аз се чудех как точно се определя този импулс от 0,8 милисекунди, защото на празен ход е толкова ... като подам газ докато колата се форсира тази стойност скача, но след като се установи примерно на 2000 оборота времето пак пада на 80-83 милисекунди .... Та ето защо е така ....Компютъра при моноинжекция пръска един път на всеки цикъл на Ото - това са два оборота на двигателя така че .... Да приемем че на празен ход оборотите са 840 - тогава 840об/мин = 14 об/сек - следователно ширината на импулса през който компютъра трябва да пръсне гориво е 1/14 * 2 = 143 милисекунди ... т.е. реално инжектора пръска само през 0,8 от общо 143 милисекунди - това е 0.56% от времето . Ако оборотите са 2000 тогава сметките изглеждат така: 2000 об/мин = 33.3 об/сек. и ширината на импулса сега е 1/33.3 * 2 = 60 милисекунди. Сега инжектора пак пръска 0,8 но вече от общо 60 милисекунди - това е 1.33% от времето.Стойностите 3-4 милисекунди се поличават когато се натисме газ-та .. тогава оборотите са малко и компютъра пръска повече гориво за да ги вдигне .. но когато те се вдигнат няма нужда от дълго пръскане защото периода се съкращава. дано да съм успял да го обясня разбираемо ....
      FIAT Punto 55 S
      FIAT Doblo 1.3 Multijet

      Коментар


        #18
        колега защо аз си мисля че сигнала към дюзата е такъв както съм ти нарисувал на снимката...нали говорим за ШИМ с управление по минис(по маса). Щом е така компа си играе със ширината на паузата. А времето когато има сигнал си е постоянно.. Кво мислиш по въпроса..на снимката съм забравил да отбележа, че и трите графики са за 1 секунда....както се вижда ако съм прав излиза че за 1 секунда имаме различни по брой импулси
        Прикачени файлове
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #19
          Aз мислех че честотата на импулсите е еднаква, а се регулира само запълването. Т.е. се пръска несинхронно и се получава облак, някакво усредняване от дългия смукателен колектор. Но дори и да се променя честотата, това няма значение, както каза g0g40 то най-лесно е да се премери времето през което е бил отворен инжектора за примерно 1 секунда. Само че може да се наложи някаква корекция на данните тъй като не се знае колко е бърза реакцията на инжектора. Реално импулса трябва да е маааалко по-дълъг защото не се отваря веднага. Е и не се затваря веднага. Но ако се мени честотата и корекцията е за всеки импулс. И най-добре със пик се заеми, че има за тях инфо в нета колкото искаш
          FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
          FIAT Punto sx 75 '94

          Коментар


            #20
            добре де как може в целия свят да няма никакво инфо за този инжектор...обърнах целия гугъл, с магазини за авточасти говорих, дори в каталозите им няма такава част...
            Fiat Bravo 1.9 JTD 100

            Коментар

            Working...
            X