Здравейте, някой знае ли колко е дебита на инжектора на моното на Браво 1.4 12в. Четох в eper , в аутодата, в сервизното ръководство, но такава информация не намирам. Дори и каталожен номер не излиза че да потърся в нета или в сайта на Бош.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дебит на инжектор на Браво 1.4 12в
Collapse
X
-
кола
Това пък за какво ти е .Колкото отвори ECU и по големи да са ECU ще ги отваря по малко време и пак ще се намали количеството бензинкакъв им е № и с кои двигател е 75 или 80К.Свиж тук дали някой № съвпада ако това е№ 0280155816 154 cc/min при 3bar 14.5 омаhttp://www.polog40.co.uk/article_injector_table.php
-
кола
От таблицатаако знаеш № http://www.polog40.co.uk/article_inj....phpкакво ти е на акъл та търсиш колко е дебита
Коментар
-
Аз също от доста време се замисям да си направя разходомер, както и индикация за температурата на охладителната течност (Пунтото ми няма индикатор), но все нямам време да започна реално да правя нещо. Изчетох доста неща и теоретично знам какво трябва да се направи, остава само да се захвана. Ти как смяташ да го правиш, защото има 2 начина: Пътвия да четеш по OBD данните от компютъра за оборотите и времето за което е отворен инжектора и с малко прости сметки да получиш моментния разход ако знаеш дебита на инжектора, втория начин - да се вържеш към инжектора и директно да броиш колко време е отворен и затворен е много по точен (пак трябва да знаеш дебита), но и малко по-труден за програмиране. Ако се използва втория начин има възможност не само да се получи моментния разход, но и колко бензин е изгорен за даден период, както и ако се въведе колко е заредено, да показва колко бензин имаш в резервоара и евентуално за колко километра ще ти стигне. Дебита може и опитно с налучване да се откие но много по-добре е ако имаме каталожна стойност. Накрая ще трябва и малко донастройка защото регулатора може да не прави точно 1бар а примерно 1.1 или 0.9. Ако нямаш нищо против може да обменим малко информация. С кой микропроцесор смяташ да работиш? На какъв език пишеш? Кой от двата начина смяташ да използваш?FIAT Punto 55 S
FIAT Doblo 1.3 Multijet
Коментар
-
ми за сега си го мисля малко елементарно и незнам дали е в правилната посока. Например ако е 150 кубически сантиметра в минута дебита това са 0.15 литра на минута при условие че инжектора стои 1 минута отворен без да се прекъсва. 0.15 литра на минута това са 2.5 грама на секунда пак при условие че стои една секунда отворен. Но според аутодата импулса към инжектора е с широчинно импулсна модулация като реално импулсите са с различна ширина измервани в милисекунди. 2.56 грама на секунда са 0.0025 грама на милисекунда. Контролера може да се програмира да брои импулсите(брой импулси за секунда) и по формулата за продължителност на един период T=1/f да се сметне в милисекунди периода на импулса и така според дебита за една милисекунда да се пресмята някав разход за всяка секунда и от там да се смята постоянно един вид да се наслагва постоянно да събира всяка секунда изразходеното гориво. Идеята е да ми показва просто колко гориво съм изгорил а не среден разход защото за среден разход ми трябва и изминати километри а така се усложнява проекта. Поне в първата версия искам да направя само да ми показва колко гориво съм изразходил. Примерно тръгвам на път нулирам километража нулирам и процесора и така...но тоя метод с формулата за периода не е точен според мене защото ШИМ няма постоянно честота може за една секунда да имам 1 импулс с продължителност 10мс, 2 импулса по 100мс, 5 по 30мс и така ще се получава средна стойност от която ще идват грешки. Най точно ще стане ако се направи да се мери времето от момента на подаване на импулса до момента на прекратяването. Това според мене е супер точния вариант, но за сега нямам идея как да стане програмно....Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
А за процесор съм се насочил или към Атмел или сега има на промоция едни развойни системи на Тексас инструментс за 4.3 долара. Атмела може и на аселмблер да се пише а развойната система е на C. Не съм много добър още в програмирането но има човек който да ми помогне така, че не се притеснявамFiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Това което си замислил наистина е най-лесния начин. Времето от подаването на импулса до прекратяването му можеш да измериш като настроиш някой от броячите на процесора да започне да брои при получаване на сигнал на някой вход и да спре при прекратяване на сигнала ... после гледаш колко импулса е преброил брояча, запаметяваш стойността, нулираш го и пак чакаш .... а през това време в зависимост от честотата която си задал на брояча намираш времето през което инжектора е бил отворен ... Така на практика мериш само колко време е бил отворен без да се интересуваш колко е бил затворен.За съжаление, при моето пунто компютъра ми не следи скоростта - т.е. няма такъв датчик - може да провериш дали ти имаш такъв. Затова си мислех следното : понеже реално много трудно може да се мери разхода при укорение или движение с малка скорост, приемам че тези стойности са полезни при движение на 4-та или 5-та скорост ... Така че правя си намотка на някой от кабелите на свещите за да взема оборотите и пресмятам при тези обороти със заводските предавателни числа на скоростната кутия колко ще ми е скоростта примерно на 5-та скорост .... Другия начин е да сложа главина на някое от колелата която има датчик за ABS и от там да чета скоростта ....btw. Няма ли някой друг който да е мислил да прави подобно нещо ?!?FIAT Punto 55 S
FIAT Doblo 1.3 Multijet
Коментар
-
имам датчик за скоростта на скоростната кутия но за сега не искам да се впускам в усложнявания. стъпка по стъпка искам да го правя....в следващи версии ще включа и среден разход. " Времето от подаването на импулса до прекратяването му можеш да измериш като настроиш някой от броячите на процесора да започне да брои при получаване на сигнал на някой вход и да спре при прекратяване на сигнала ... после гледаш колко импулса е преброил брояча, запаметяваш стойността, нулираш го и пак чакаш ...." това добре но за да е точно това трябва да го прави на всяка секунда. Тоест в дадената секунда е имало 5 импулса, да се знае всеки с каква продължителност е , тази продължителност да се запаметява в регистри после веднага да пресмята по задената стойност за разход на милисекунда и получената стойност да се записва някъде другаде, примерно в акумулатора. След тва регистрите се нулират започва цикъла за следващата секунда новополучения резултат се събира със старата стойност в акумулатора и така до безкрайност....но проблема е дали масовите процесорчета по 3-4 лева имат такива ресурси и колко бързо си изпълняват инструкциите понеже в тея сметки за инжекторното време говорим за милисекунди от порядъка на 200-50мс...ако имам примерно за една секунда 20 импулса дали ще има толкова регистри че да се запомнят...и защо казваш да броя и импулсите мене това реално не ми трябва за сметките, ще ми трябват ако модулацията е честотно импулсна но при широчинно импулсна ми трябва само времето на импулса...обоснови се...заформя се интересна дискусия...а иначе съм работил с Атмел атини 2313 един инвертор от 12-220в си правих с него. А съм се учил на 8051 фамилията..асемблера на тая фамилия е добър може да се симулират много неща но са 8 битови и ще клякат при изпълнението на задачата която искам да правя....Fiat Bravo 1.9 JTD 100
Коментар
-
Относно броенето ще се опитам да обесня по-подробно ... Няма да броя импулсите на инжектора - те изобщо не ме интересуват ... Всеки микропроцесор има няколко вградени таймера. Ще използвам един 16 битов таймер който може да се настрои да работи като брояч. Може да се зададе да брои на всеки такт на процесора или на всеки 2-ри, 4-ти, 8-ми такт и т.н.При включване на инжектора - пускам таймера а при спирането на инжектора спирам и таймера и после проверявам до колко е преброил таймера за да намеря времето което е бил отворен инжектора. Записвам тази стойност отделно (някъде където да се натрупва), нулирам таймера и пак чакам да се включи инжектора ....А относно точността и времето: спокойно време има ...Смятам да използвам 20 MHz-ов процесор, т.е. един цикъл на всеки 1/20MHz = 50 наносекунди, но при микропроцесорите PIC една инструкция се изпълнява за 4 такта на процесора следователно се получава по една инструкция на 200 наносекунди (0,2 микросекунди).Ако настроя брояча 1:1 към честотата на процесора ще мога да измервам време от 0,2 микросекунди до 65536 * 0,2 микросекунди = 13,1 милисекунди с точност 0,2 микросекунди (брояча е 16 битов, т.е. ще преброи до 65536 преди да се препълни).Ако го настроя да брои 1:2 се получава време от 0,4 микросекунди до 26.2 милисекунди с точност 0,4 микросекунди .... и т.н.При моето Пунто инжектора при празен ход на двигателя е отворен 0,8 милисекунди (800 микросекунди) а като подам газ на място се вдига до около 3-4 милисекудни, така че предполагам че 26 милисекунди ще ми стигнат.Трябва да провериш при теб как са времената за да знаеш как да си настроиш брояча ....FIAT Punto 55 S
FIAT Doblo 1.3 Multijet
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар