Става дума за Брава-та на fihi. Нещо Днес я мъчихме да я запалим, но ядец. Малко предистория.Брава-та не е палена на бензин от доста време, от кога точно - fihi няма спомен.
Вървяла е само на газ (LPG) бая време.Тъй като б. помпа се е била прецакала, fihi e монтирал друга, уж работеща. Проблемите започнаха, когато установихме, че до б. помпа не стига плюс (+). Според схемата от мануала (shema.1) + трябва да дойде от "двойното" реле 9. Релето е изправно 100% (отворено и презапоено всичко). На крачета 4,5,6 и 13 се появява + след даване на контакт, както трябва да е, но на б. помпа + липсва. ОК, до тук е ясно. Казахме си, че ще пуснем отделен кабел от 4-то краче на релето до помпата и всичко ще е ОК. За всеки случай обаче решихме да попремерим кои консуматори са закачени на 4, 5, 6 и 13 краче, като се ръководихме от shema.1. И хоп - изненада: + на инжекторите се подаваше от 13 краче, вместо от 5, както е по схемата. И това пося сянката на съмнението на кое краче всъщност трябваше да е закачена б. помпа. Все пак взехме решение и пуснахме един кабел тип "хвърчащ монтаж" от краче 4 до б. помпа. Същата си заработи както трябва. И тук свършва хубавото, защото в края на краищата колата НЕ запали на бензин (на газ няма проблем - пали от раз). Усъмних се в емулатора на дюзите. Емулират се с реле и 100 ом-ов резистор. И до колкото можах с едно китайско уредче, купено на промоция за 4 лв, инжекторите в ел. отношение уж са наред, за което гарантирам не повече от 50%. Давам толкова много проценти за китайски уред, защото при опит да запалим на бензин, започваше да си мирише доста на суров бензин. Единия вариант е да "пикаят" и 4-те инжектора и колата да се дави. Но пък секунда след това Брава-та си пали на газ от раз. Та няма да се разсърдя, ако дадете някоя друга идея от къде да го подхванем този проблем.

Коментар