Става дума за Брава-та на fihi. Нещо Днес я мъчихме да я запалим, но ядец. Малко предистория.Брава-та не е палена на бензин от доста време, от кога точно - fihi няма спомен. Вървяла е само на газ (LPG) бая време.Тъй като б. помпа се е била прецакала, fihi e монтирал друга, уж работеща. Проблемите започнаха, когато установихме, че до б. помпа не стига плюс (+). Според схемата от мануала (shema.1) + трябва да дойде от "двойното" реле 9. Релето е изправно 100% (отворено и презапоено всичко). На крачета 4,5,6 и 13 се появява + след даване на контакт, както трябва да е, но на б. помпа + липсва. ОК, до тук е ясно. Казахме си, че ще пуснем отделен кабел от 4-то краче на релето до помпата и всичко ще е ОК. За всеки случай обаче решихме да попремерим кои консуматори са закачени на 4, 5, 6 и 13 краче, като се ръководихме от shema.1. И хоп - изненада: + на инжекторите се подаваше от 13 краче, вместо от 5, както е по схемата. И това пося сянката на съмнението на кое краче всъщност трябваше да е закачена б. помпа. Все пак взехме решение и пуснахме един кабел тип "хвърчащ монтаж" от краче 4 до б. помпа. Същата си заработи както трябва. И тук свършва хубавото, защото в края на краищата колата НЕ запали на бензин (на газ няма проблем - пали от раз). Усъмних се в емулатора на дюзите. Емулират се с реле и 100 ом-ов резистор. И до колкото можах с едно китайско уредче, купено на промоция за 4 лв, инжекторите в ел. отношение уж са наред, за което гарантирам не повече от 50%. Давам толкова много проценти за китайски уред, защото при опит да запалим на бензин, започваше да си мирише доста на суров бензин. Единия вариант е да "пикаят" и 4-те инжектора и колата да се дави. Но пък секунда след това Брава-та си пали на газ от раз. Та няма да се разсърдя, ако дадете някоя друга идея от къде да го подхванем този проблем.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава 1,6/97 не пали на бензин.
Collapse
X
-
Диагностика за грешки в ЕКУ.До рейката на дюзите идва ли бензин/и моята помпа на Зетата въртеше ,но беше скъсана връзката между ротора и помпения елемент/Измерване налягането което прави бензиновата помпа.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Интересен проблем. Най-вероятно дюзите са зверски запушени и най-много да пикаят, вместо да разпръскват. Технически грамотни сте, така че вадете рейката и вижте поне видимото им състояние. На мен ми отнема 15 мин без помощник, а вие сте двама Интересно как се е изгубило напрежението към помпата. Реално само инерционният бутон може да го прекъсне. Едва ли сте го пропуснали.Като трета възможност бензиновият филтър - кой знае в какво състояние е.Четвърто, помпата и/или филтъра са се нагълтали с боклуци и им трябва време да ’пропуснат’, но това е малко вероятно, защото бензин тече там и докато е на газ, ако помпата не е изрично спряна и малко каране на газ ще ’отпуши’ пущината.Пето и май последно да се дави от спукана мембрана на регулатора на рейката. Сменя се задължително, защото най-малко дълго е бил подложен на жега от каране на газ, а е бил сух, защото помпата не е работила. Това всъщност е единствената причина да не спирам помпата докато работи на газ, ама върви обеснявай на привържениците на градски легенди... и затова си мълча по въпроса като се хване поредния такъв спор.
Коментар
-
още една идея маркуча за обратен бензин, ако е запушен няма да запали на бензин, да бензин ще идва но регулатора но ще се чува само ЪЪЪЪЪЪЪ ЪЪЪЪЪ и гасне без да запали.просто го откачи и провери дали е мокърКара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Колега, разгледай тоя pdf , страници 71 и 72 http://dox.bg/files/dw?a=a43af010fb . Там я има цялата ел. схема на запалването, със всички букси и бушони. Мисля че се бъркаш с релетата, защото на схемата има още едно реле на което от 5-то краче се захранва помпата, а преди него е това другото на което на 13-то краче излиза + към помпата. Много ти е повърхностна схемата която си гледал и от там се оплиташ повече.п.п. Може да не е имало искра на свещите като си пуснал ток за помпата по хвърчащия кабел, или нещо друго да не е успявало да работи. Възстанови схемата по оригиналната схема, но имай предвид че може да са направили помпата да се изключва когато колата работи на газ.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
wwalker написа:Интересно как се е изгубило напрежението към помпата. Реално само инерционният бутон може да го прекъсне. Едва ли сте го пропуснали.wwalker написа:Като трета възможност бензиновият филтър - кой знае в какво състояние е.wwalker написа:Пето и май последно да се дави от спукана мембрана на регулатора на рейката. Сменя се задължително, защото най-малко дълго е бил подложен на жега от каране на газ, а е бил сух, защото помпата не е работила. Това всъщност е единствената причина да не спирам помпата докато работи на газ, ама върви обеснявай на привържениците на градски легенди... и затова си мълча по въпроса като се хване поредния такъв спор.S_BANKOV написа:още една идея маркуча за обратен бензин, ако е запушен няма да запали на бензин, да бензин ще идва но регулатора но ще се чува само ЪЪЪЪЪЪЪ ЪЪЪЪЪ и гасне без да запали.просто го откачи и провери дали е мокърDido_Lyubenov написа:Колега, разгледай тоя pdf , страници 71 и 72 http://dox.bg/files/dw?a=a43af010fb . Там я има цялата ел. схема на запалването, със всички букси и бушони. Мисля че се бъркаш с релетата, защото на схемата има още едно реле на което от 5-то краче се захранва помпата, а преди него е това другото на което на 13-то краче излиза + към помпата. Много ти е повърхностна схемата която си гледал и от там се оплиташ повече.Dido_Lyubenov написа:п.п. Може да не е имало искра на свещите като си пуснал ток за помпата по хвърчащия кабел, или нещо друго да не е успявало да работи. Възстанови схемата по оригиналната схема, но имай предвид че може да са направили помпата да се изключва когато колата работи на газ.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Да за тоя модул от който излиза + на 5 краче, пише че модул с релета и бушони, а щом както работи на газ и като обърнеш на бензин замирисва и заглъхва, най вероятно са запекли дюзите и колата се дави. Но ти го виждаш и можеш да прецениш, докато аз гадая какво може да е.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Има развитие по темата.Днес, заедно с Веско (veselin10), проборихме Брава-та. Проблемът беше, че новата (стара) бензинова помпа не вдигаше никакво налягане, ама никакво, зеро. Откачихме двата маркуча на рейката - бяха хванали паЮжини и даже два паяка се клецаха на воля. Последва демонтаж, обаждане на Ичкин, който донесе друга помпа, монтаж, възстановяване на захранването на помпата и колата доволно замърка, сякаш до последно беше карана на бензин. Жалко за паяците... После бири-мири, мезенца и кой от където е.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Tornado написа:Диагностика за грешки в ЕКУ.До рейката на дюзите идва ли бензин/и моята помпа на Зетата въртеше ,но беше скъсана връзката между ротора и помпения елемент/Измерване налягането което прави бензиновата помпа.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Tornado написа:Диагностика за грешки в ЕКУ.До рейката на дюзите идва ли бензин/и моята помпа на Зетата въртеше ,но беше скъсана връзката между ротора и помпения елемент/Измерване налягането което прави бензиновата помпа.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар