Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Годишен преглед без катализатор - мит или реалност?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Годишен преглед без катализатор - мит или реалност?

    Колеги,На Пунтото смърди от ауспуха яко на сяра - на празен ход, след каране, абе постоянно... Освен смрадта, при мен има и проблем с влизането във високи обороти - едва едва вдига над 2500 - 3000 оборота. Всички твърдят, че катализатора е заминал, но след проучване из форумите, се появиха разни други мнения. Едно от тях твърди, че при продължително каране на високи обороти този проблем изчезва. Друго твърди, че на сяра мирише заради прецакана ламбда сонда. Освен тези мнения, притеснява ме възможно ли е да се мине на годишен технически преглед без катализатора и без врътки от проверяващите. Т.е. дали двигателя не е достатъчно екологичен за нормите или задължително си иска катализатора. Някой минавал ли е?Автомобилът е бензиново Фиат Пунто Мк2 1.2 60 к.с., 2000 г.

    #2
    Имам приятел в пункт за ГТП и ми е казвал, че дизелите са в нормата, дори и без катализатор(аз съм го махнал и минавам без проблем), а бензиновите коли някои са в норма, някои не.
    НЕ Е ВАЖНО КАКВА Е КОЛАТА, А КОЛКО Е ПРАЗНА ГЛАВАТА!!!

    Коментар


      #3
      При мен откакто имам колата, 4г вече, е с права тръба на мястото на катализатора и винаги на ГТП съм ги питал и отговора е, че съм в нормата. Вероятно ламбдата успява да я вкара в нормата.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #4
        кола

        Има си диагностика за катализатор ако толкова ти трябва Иначе смяната му е поне 700евро оригинален за 150000км и 300лв за 30000км.По може да е от не добра работа на мотора .Маха се ако наистина е за махане . /Дори ще тръгне и повече. /Моята като е на газ и почти нищо не излиза кво правим.А това че като се кара на високи обороти е за дизел и то когато има филтър DPF / FAPНали колата е на бензин с мотор 1.2 като на Пунто МК1 -стария FAER.
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Доколкото знам на прегледа мерят за концентрация на въглероден диоксид. Катализаторите намаляват азотните съединения. Т.е. едното и другото нямат нищо общо.
          Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

          Коментар


            #6
            simeon3000 написа:
            Доколкото знам на прегледа мерят за концентрация на въглероден диоксид. Катализаторите намаляват азотните съединения. Т.е. едното и другото нямат нищо общо.
            Излъгали са те приятел. Азотните съединения ги ограничава EGR системата, а катализатора намалява точно токсичния въглероден окис - CO като предизвиква свързването към молекулата на СО на още един атом кислород и се получава безвредния въглероден двуокис - СО2.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Е ламбдата ако работи и регулира откъде в ауспуха ще се вземе този кислород че да се свърже?
              http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
              Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
              FIAT БРАВО 1.2 16v
              ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
              FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

              Коментар


                #8
                Има от къде Ламбдата регулира с малко закъснение, защото тя тая горивна смес трябва да изгори и да излезе от цилиндъра, че да стигне до ламбдата. От там натаък ЕКУ трябва да смята и да коригира, ама като не ти кротува десния крак, винаги се получава корекцията с малко закъснение, особено ако и дебитомера лъже.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Този двигател няма дебитомер, има само МАП сензор.Като обобщение до тук да разбирам, че без катализатор няма да влезна в нормите, но и с миришещ на сяра също няма да мина, тъй като пак няма да е в норми?

                  Коментар


                    #10
                    МАП сензора е почти като дебитомера. Също може да ти прави гадни парчета. Ако ти е скапан катализатора, по-добре го махни и пробвай да минеш пеглед без него, едва ли ще те върнат. Сега може да ти души ДВГ и затова да има проблем с миризми и неправилно горене. Ако ти задръства ауспуха, и той не успява да отведе изгорелите газове, става по-лошо отколкото без катализатор. Пък и едва ли ще избягаш много от нормите, предполагам че няма да има проблем. Всички коли с газови уредби имат катализатор до месец след монтажа на газовата. После остава празно гърне, защото изгорелите газове при работа на газ издухват катализатора за отрицателно време. Ще са наложи да ги спрат всичките от движение и да забранят газовите. Няма как да се случи.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      кола

                      Отиваш при някой по квартален сервиз където правят ГТП даваш колкото пари е прегледа и не би трябвало да има проблем.Та ако минават всички на газ анализатор при преглед половината няма да го минат .
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        Ела до София, може и с Мареята да минеш прегледа Сложи си един резонатор и не се занимавай с глупости, колата ще върви и няма да имаш проблем на прегледа
                        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                        Коментар


                          #13
                          В сряда в обедната почивка ще ида до един майстор по гърнетата, който познавам и да видим как ще стане работата, че на Пунтото катализатора е току пред двигателя, веднага след колекторите.

                          Коментар


                            #14
                            кола

                            Ще сложи едно рзонаторно и готово дори има където ги изкупуват и не даваш пари за новотоиначе един катализатор е колкото една кола.
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              Пак се започна с приказките нов катализатор за еди си колко километра. Аз до сега катализатор с гаранционен срок не съм видял. Старият ми катализатор беше на 200 000 километра и вътре питата не беше запушена. Наложи ми се смяна тъй като катализаторът е бил удрян в миналото и имаше физически поражения, които не подлежаха на качествен ремонт. Отделно, че ако питата е здрава може да се направи опит за отпушване на катализатора. Аз си купих катализатор от катастрофирало пунто и съм много доволен, колата си върви нормално не мирише на нищо и показанията за изгорелите газове са и в нормата. А както сам каза и колегата - при тези пунтота катализаторът е едно цяло с колектора. И процедурата по премахването не е само рязане и заваряване, а ще има занимавка. Трябва да се свали елементът, да се срежат заварките да се подмени катализаторът. После и да се напасва тръбата която върви от катализатора до меката връзка на генерацията, за да пасне на болтовете, с които се захваща към меката връзка и болта, с който се захваща към кожуха на скоростите. Моят съвет е да направиш като мене и да си намериш втора употреба, намират се читави.
                              Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
                              Punto GT 1.4 Turbo '99
                              Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex

                              Коментар

                              Working...
                              X