Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няма искра на 4-ти цилиндър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няма искра на 4-ти цилиндър

    Здравейте колеги, довчера всичко си беше в ред с работата на цилиндрите, днес проработи на 3 цилиндъра. Сменям свещта, после смяна кабел, всички проби показват, че там искра не отива, докато кабела и свещта на друг цилиндър са си работещи. Това май насочва нещата към смяна бобина, ако не греша, някой да е имал тоя проблем? ..................................... Като сложиш, че съм за смяна на накладки предни, само наскоро сменените задни накладки и съединител и това, че колата лъщи отвсякъде, ме въздържа да я бракувам... Щото и гърми! Здрава резонаторна кутия не ми остана , че и на балкански полуостров май ги изкупих всичките.
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

    #2
    колега...

    еми да бобина е
    FIAT TEMPRA 1.6 75HP

    Коментар


      #3
      Re: колега...

      fuel injekcion написа:
      еми да бобина е
      Набрах кураж за друга, доколкото знам, ако се повреди бобина, трябва да клекнат 2 цилиндъра, останалите 3 си работят, вадих им кабелите, работят. Утре сменям,че един ден на 3 цилиндъра ми стига... Отделно душманските гърмежи, дето ми тресат колата цяла зима, като тресне, чак изритва тоя чарк, в който влиза газта от изпарителя.
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

      Коментар


        #4
        Вероятно гърменето и работата на 3 цилиндъра имат еднакъв произход...Със сигурност проблема ти е от едно и също място и за двете неща, а и не е от вчера, щом цяла зима гърмиш... Защо не се захвана по-рано?На мене ако карам на газ и ми гръмне повече от веднъж веднага се захващам...Най-вероятно ти е пукнат корпуса на бобината до лулата на проблемния цилиндър - и до скоро чат пат е бягала искрата, а сега - постоянно...Ама това е само предположение!Макар че съм имал случаи с гърмене на газ от пукната свещ, която изобщо не се забелязваше че е пукната.. чак като изключихме кабели и бобина я смених за проба и ... воала...
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          Размени лулите на проблемната бобина и виж дали ще се смени неработещият цилиндър. Съответно цилиндрите са вързани 2х2 на бобините или иначе казано 1-ви и 4-ти на една бобина,втори и трети на друга.
          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

          Коментар


            #6
            Yavor написа:
            Вероятно гърменето и работата на 3 цилиндъра имат еднакъв произход...Със сигурност проблема ти е от едно и също място и за двете неща, а и не е от вчера, щом цяла зима гърмиш... Защо не се захвана по-рано?
            С колега от форума по едно време бяхме тествали бобината и тогава си беше в ред, явно след време е тръгнала и едва вчера е дала фира окончателно, доста беля ми направи. А и от темите за гърмежи от газовата лъха такава безнадеждност, че май никъде не съм видял някой да си е решил проблема Отделно шибаната зима не е за тестове и експерименти и това всичкото се наслагва.
            dudulia написа:
            Размени лулите на проблемната бобина и виж дали ще се смени неработещият цилиндър.
            Това го правих, само 4-ти не работи. Т.е. този, с най-дългия кабел, не съм сигурен дали е 1-ви или 4-ти, все тая, не работи. Явно нещата са към бобината. Надявам се с новата да се стрелне като в добрите стари времена. Колеги, предполагам, че смяната е лесна, държи се на трите болта отгоре, има ли някакви тънкости, или просто махаш едното и поставяш другото?
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

            Коментар


              #7
              Plastex написа:
              Колеги, предполагам, че смяната е лесна, държи се на трите болта отгоре, има ли някакви тънкости, или просто махаш едното и поставяш другото?
              Това е, 3 болта и буксата. За минута се сменя и ти го прави мииналото лято пред блока, като ти даваше някви грешки ECU. Измери съпротивлението на новата между 1-4 и 2-3. Обърни внимание на марката. По лични наблюдения БЕРУ са може би по-добър вариянт от Шампион. Дават около 5 КОма съпротивление срещу 10 КОма за Шампион и още не съм виждал повредена Беру, макар и да са в пластмасов корпус, който се напуква, а Шампион в метален. Не че последните се развалят много.Внимателно като стягаш болтовете, лесно се късат, а средният се ползва за маса.
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                кола

                Ако имаш газова оправи настройките и няма да гърми .Премери съпротивлението м/у ниското и високото на бубинатакакто пише колегатаНали като гледаш дали има изкра слагаш друга свещ към маса.
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  wwalker написа:
                  Plastex написа:
                  Колеги, предполагам, че смяната е лесна, държи се на трите болта отгоре, има ли някакви тънкости, или просто махаш едното и поставяш другото?
                  Това е, 3 болта и буксата. За минута се сменя и ти го прави мииналото лято пред блока, като ти даваше някви грешки ECU.
                  Да, смених я набързо и 4-ти цилиндър се появи мигновено. Наистина беше се повредила моята.
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                  Коментар


                    #10
                    По-неприятното обаче е, че като я покарах , установих, че всичките "ефекти", които ги имаше преди да се повреди отново са налични, гърми при всеки удобен случай, на светофар сама си повишава и намалява оборотите - от около 1500 до 2000 и надолу и така постоянно. Та си мисля, да не би това всичкото да повреди и тая бобина. Не, че гърмежите са кой знае какво на фона на грохота от ауспуха, връзката между изпускателния колектор и двойника ми е проблемна и все не остава време да ида да ми сменят гарнитурата... Само за протокола, досега бях с /мигновено забравих каква/ някаква с метален корпус, сега съм с Beru.
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                    Коментар


                      #11
                      С Шампион беше. Добре е, че си я сменил с Беру. Оборотите на празния ход ти ги бърка явно стъпковият мотор. И такъв мога да ти дам за проба другата седмица. Бобината може да се е повредила от кофти свещи и/или кабели. Виж какво съпротивление дават. То си с оригиналните, които са си откровенно боклуци вече на тези години. Качи да видим снимка на свещите. А въздушният филтър какъв е и на колко км?
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        #12
                        И аз да се оплача. При мен тая сутрин - точно същия проблем. Минавам през един сервиз да погледне, уж познат. Казва - пукнати са ти лулите. И вярно вижда се пукнатина. Да обаче не догледал че лулите са от две половини и са се откопчали и затова се вижда пукнатина. Ходих в друг сервиз - хората сериозни, за 2 минути ми казаха какво ме боли. Ама нямаха бобина на момента. Правих малко измервания с мултицет и странното ми е че на двете бобини съпротивлението е почти еднакво по спомени 9.7 и 9.5 (на проблемната). Освен това не мога да си обясня защо няма искра само на 1-ви като бобината е на 1 и 4-ти цилиндър.Проверявах на омметър проблемния кабел - около 5 кО. Не е прекъснат. Свещите не съм ги проверявал още. На волтметър променливо напрежение се опитах да хвана дали има напрежение по кабелите. Минуса на волтметъра на маса и с плюса допирам кабелите един по един, близо до лулите и после близо до бобината. На обхват 20 волта ми дава около 0.5-0.7 волта. На проблемния цилиндър кабелът дава около 0.1 волта. Не е интерсно какво е напрежението ами дали е еднакво на всички цилиндри. Все пак ще погледна и свещите. Дали тая на 4-ти цилиндър не прави проблем. И без това са някакви измислени чеХски, все отлагам да ги сменя. Натресоха ми ги по неволя в един сервиз. Повече в тоя сервиз не съм стъпил. А, за протокола - Браво 1.6 бензин, без газова.
                        Bravo 1.6 / 16

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Случва се понякога само на едни цилиндър да няма просто е с лоша изолацията вътре намотката Когато колата е имала проблем с паленето така става при Пунто МК2 и се разваля част от ECU Иначе ако се мери има съпротивление почти като нормално работеща бубина.
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            wwalker написа:
                            С Шампион беше. Добре е, че си я сменил с Беру. Оборотите на празния ход ти ги бърка явно стъпковият мотор. И такъв мога да ти дам за проба другата седмица. Бобината може да се е повредила от кофти свещи и/или кабели. Виж какво съпротивление дават. То си с оригиналните, които са си откровенно боклуци вече на тези години. Качи да видим снимка на свещите. А въздушният филтър какъв е и на колко км?
                            Като дойдеш, ще направим една проба на стъпковия, утре може да щракна свещите , ако остане време за тях, няма да са в добро състояние на цвят, на вид не виждам да са го загазили електрод и двата полюса, но след 20 000 км не знам дали имат още живот, дензо са. Въздушния филтър определено е за смяна, не помня откога не е сменян Ще се постарая поне изпускателната система да е в прилично състояние за тия проби, че е шумна от гарнитурата на двойника, ще видя къде ще я сменя, че ми е кът времето. Хем ще видиш и другата ни придобивка, май се сещаш каква е, с тия италианки здравия разум никога не е достатъчен
                            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                            Коментар


                              #15
                              Riki888 написа:
                              На волтметър променливо напрежение се опитах да хвана дали има напрежение по кабелите. Минуса на волтметъра на маса и с плюса допирам кабелите един по един, близо до лулите и после близо до бобината. На обхват 20 волта ми дава около 0.5-0.7 волта. На проблемния цилиндър кабелът дава около 0.1 волта. Не е интерсно какво е напрежението ами дали е еднакво на всички цилиндри.
                              Тук нещо не разбрах, какво мериш, така както го описваш по индукция се опитваш да мериш колко волта ти дава или нещо друго? Защото бобината мисля че праща 15 кВ към свещите.
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар

                              Working...
                              X