Ето ти го на снимката. Натискаш цилиндърчето, под което е пружинката надолу. Изтегляш буталцето като го дърпаш за главата му, докато стигнеш до резба и тогава развиваш. Главата също е на резба с лепило към буталцето. Ако отиде там финна течна смазка може да се развие, което не е желателно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обучение на стъпково моторче на Fiat Bravo 1,6 16v
Collapse
X
-
S_BANKOV написа:Имаше само една подробност, че май трябваше резбата да се навие точно толкова колкото е била навита, нито оборот повече или по - малко.dudulia написа:А издърпването става със сила и клещи?
Коментар
-
Благодаря за указанието. Моторчето е почистено и монтирано,но не минах без клещи. Лошото е, че не мърдаще в посока за развиване и го напънах в обратна посока. Респективно тръгна след това и в двете посоки. Развих го ,почистих го (не беше много мръсно), смазах го и след това го навих. Утре ми предстои тази манипулация и на другата кола. След като запалих в първите 5 секунди работеше като на 3 цилиндъра,предполагам,защото не си беше намерили мястото моторчето. След това работата се стабилизира и заработи равномерно без претрисане.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
"BRAVA" 1.6 Стъпков мотор
"BRAVA" 1.6 Стъпков мотор
Повдигам темата-ново питане?
Днес свалих и почистих профилактично стъпковият мотор. Понеже има лек проблем с паленето, който се изразява в по-дълго въртене на стартер. Ако се натисне педала на газта за да се отвори дросела пали много по-лесно и почти веднага. Затова заподозрях зацапан стъпков мотор, макар да нямаше клатене на обороти и винаги да са били 1100-1300 на студен мотор и около 800 като загрее.
След като със сила издърпах осичката и втулката от корпуса, ги изчистих със стандартен спрей против ръжда и обезмаслител. Не съм смазвал с друго. Като си го сложих винтчето с умерен натиск върху него си се прибра до края.
След монтажа обратно на СМ/ стъпковия мотор/ оборотите взеха да играят 1000-3500. След разкачане на АБ за 10-20 мин нещата си дойдоха по старому 1100/1300-800 студен топъл.
НО,
ми направи впечатление, че на извънградско при спускане на свободна или освобождаване от скорост оборотите падат до 1300, а преди си падаха до 800. Дори да задържиш съединителя натиснат за няколко секунди между смяната на предавките не отива както преди на 800, а до 1300? Пробвах в диапазон със скорост 50-90км и на газ и на бензин. При спиране в покой всичко е както трябва-800 0б.
Това поведение сега нормално ли е или трябва да се примиря, че нещо което не е създавало проблеми съм го пипнал и сега тепърва почват ядовете покрай него?
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Попринцип процедурата за адаптация на моторчето е след закачане на АБ, да се остави мотора на празен ход, без да се пипа газта, докато не достигне работна температура и не включи и изключи перката. Може от там да ти идва проблема. На моя 1.6 след като му направих тази процедура си заработи правилно.
Коментар
-
Да не отварям нова тема ще задам едно питане тук. Колата е Мареа 1,6 /103 к.с 1997 г. кара се само на газ т.к. помпата не работи и по ред др. причини. Започна да прави проблем с оборотите, стигаш примерно до 2000 об/мин и пускаш на свободна, оборотите си остават същите, включваш на скорост и оборотите падат на 700-800 , пускаш на свободна и оборотите пак се запазват. Стъпковото моторче е сменено и естествено всичко там е почистено. Търсихме за засмукване на допълнителен въздух, но не намерихме нищо. Къде е причината, дали в компа или другаде?FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Не е лошо да почистите леглото и буталото на моторчето - обикновено е пълно с гняс и не му дава да затвори плътно - малко кореселин и памучно парцалче вършат чудесаkoce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442
Коментар
-
В интерес на истината не сме я качвали на комп поради липса на време, постоянно е в движение, пък и незнам точно какво да търся на компа, освен грешки. Лампата за грешки не е индикирала такива.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Под включване на скорост имаш предвид, че оборотите падат на 7-800 с натиснат съединител, но на скорост? Проблема има ли го, ако подадеш газ на празен ход? Кога го прави топла, студена, винаги, само понякога?
Газта обикновена ли е или ГИ? Можеш да пробваш да откачиш АБ, за да се изтрие самоадаптацията на празния ход / стъпковото моторче и да пробваш как е с откачена ламбда сонда. Така няма да се самоадаптира грешно заради газта.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар