Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обучение на стъпково моторче на Fiat Bravo 1,6 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ето ти го на снимката. Натискаш цилиндърчето, под което е пружинката надолу. Изтегляш буталцето като го дърпаш за главата му, докато стигнеш до резба и тогава развиваш. Главата също е на резба с лепило към буталцето. Ако отиде там финна течна смазка може да се развие, което не е желателно.
    Прикачени файлове
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #17
      А издърпването става със сила и клещи?
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #18
        Имаше само една подробност, че май трябваше резбата да се навие точно толкова колкото е била навита, нито оборот повече или по - малко.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #19
          S_BANKOV написа:
          Имаше само една подробност, че май трябваше резбата да се навие точно толкова колкото е била навита, нито оборот повече или по - малко.
          Пък то... нищо общо. Не само, че се завива докрай, ами после като свърши резбата се набутва с известна сила навътре. Обеснявам по-доло.
          dudulia написа:
          А издърпването става със сила и клещи?
          Със сила, не са нужни клещи, защото ще счупиш резбата където се завива буталцето - там е пластмаса. Иска се известна сила, ама тръне ли веднъж е лесно. Това бялото посредата на дупката на моторчето, незнам дали го различваш. При теб сигурно всичко ще е черно, ако не си го чистил досега Та там резбата е не-повече от сантиметър и ти трябва да издърпаш със сила буталцето, докато стигне до нея, разбираш ли? Това мотрче на снимката е афтърмаркет и директно се развива, но разликата с оригиналното е, че на оригинала резбата на буталцето не е толкова ’дълга’, а само около сантиметър в края му и трябва бърво да се издърпа, за да стигнеш до резба с резба, когато се развива вече... абе толкова е елементарно и в друга тема беше писал и там го обеснявах с подробности, ако помниш това същото.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #20
            Благодаря за указанието. Моторчето е почистено и монтирано,но не минах без клещи. Лошото е, че не мърдаще в посока за развиване и го напънах в обратна посока. Респективно тръгна след това и в двете посоки. Развих го ,почистих го (не беше много мръсно), смазах го и след това го навих. Утре ми предстои тази манипулация и на другата кола. След като запалих в първите 5 секунди работеше като на 3 цилиндъра,предполагам,защото не си беше намерили мястото моторчето. След това работата се стабилизира и заработи равномерно без претрисане.
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #21
              "BRAVA" 1.6 Стъпков мотор

              "BRAVA" 1.6 Стъпков мотор

              Повдигам темата-ново питане?
              Днес свалих и почистих профилактично стъпковият мотор. Понеже има лек проблем с паленето, който се изразява в по-дълго въртене на стартер. Ако се натисне педала на газта за да се отвори дросела пали много по-лесно и почти веднага. Затова заподозрях зацапан стъпков мотор, макар да нямаше клатене на обороти и винаги да са били 1100-1300 на студен мотор и около 800 като загрее.

              След като със сила издърпах осичката и втулката от корпуса, ги изчистих със стандартен спрей против ръжда и обезмаслител. Не съм смазвал с друго. Като си го сложих винтчето с умерен натиск върху него си се прибра до края.

              След монтажа обратно на СМ/ стъпковия мотор/ оборотите взеха да играят 1000-3500. След разкачане на АБ за 10-20 мин нещата си дойдоха по старому 1100/1300-800 студен топъл.

              НО,

              ми направи впечатление, че на извънградско при спускане на свободна или освобождаване от скорост оборотите падат до 1300, а преди си падаха до 800. Дори да задържиш съединителя натиснат за няколко секунди между смяната на предавките не отива както преди на 800, а до 1300? Пробвах в диапазон със скорост 50-90км и на газ и на бензин. При спиране в покой всичко е както трябва-800 0б.

              Това поведение сега нормално ли е или трябва да се примиря, че нещо което не е създавало проблеми съм го пипнал и сега тепърва почват ядовете покрай него?


              Click image for larger version

Name:	Стъпков мотор.jpg
Views:	1
Size:	217,4 KB
ID:	2098776 Click image for larger version

Name:	Стъпков мото BRAVA 1.6.jpg
Views:	1
Size:	182,1 KB
ID:	2098777
              Последна редакция от pl4 8rp; 14.01.2020, 02:02. Причина: Допълнение
              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

              Коментар


                #22
                Попринцип процедурата за адаптация на моторчето е след закачане на АБ, да се остави мотора на празен ход, без да се пипа газта, докато не достигне работна температура и не включи и изключи перката. Може от там да ти идва проблема. На моя 1.6 след като му направих тази процедура си заработи правилно.

                Коментар


                  #23
                  Да не отварям нова тема ще задам едно питане тук. Колата е Мареа 1,6 /103 к.с 1997 г. кара се само на газ т.к. помпата не работи и по ред др. причини. Започна да прави проблем с оборотите, стигаш примерно до 2000 об/мин и пускаш на свободна, оборотите си остават същите, включваш на скорост и оборотите падат на 700-800 , пускаш на свободна и оборотите пак се запазват. Стъпковото моторче е сменено и естествено всичко там е почистено. Търсихме за засмукване на допълнителен въздух, но не намерихме нищо. Къде е причината, дали в компа или другаде?
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #24
                    Не е лошо да почистите леглото и буталото на моторчето - обикновено е пълно с гняс и не му дава да затвори плътно - малко кореселин и памучно парцалче вършат чудеса
                    koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                    Коментар


                      #25
                      Май си пропуснал, че съм написал за почистването.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        #26
                        Не просто останах с впечатление че отдавна е направено , тогава О-пръстена здрав ли е и грешки дава ли колата ?
                        koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                        Коментар


                          #27
                          В интерес на истината не сме я качвали на комп поради липса на време, постоянно е в движение, пък и незнам точно какво да търся на компа, освен грешки. Лампата за грешки не е индикирала такива.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #28
                            Отваряй испарителя
                            LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                            ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                            Коментар


                              #29
                              Какво да очаквам от там, той е на близо 2г.
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар


                                #30
                                Под включване на скорост имаш предвид, че оборотите падат на 7-800 с натиснат съединител, но на скорост? Проблема има ли го, ако подадеш газ на празен ход? Кога го прави топла, студена, винаги, само понякога?
                                Газта обикновена ли е или ГИ? Можеш да пробваш да откачиш АБ, за да се изтрие самоадаптацията на празния ход / стъпковото моторче и да пробваш как е с откачена ламбда сонда. Така няма да се самоадаптира грешно заради газта.

                                Коментар

                                Working...
                                X