Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Високи обороти на Браво 1.2 16в

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Високи обороти на Браво 1.2 16в

    Здравейте,проблема е следният.Сутрин,като я запаля и държи оборотите на 3000,изчаквам я малко да загрее и потеглям.Като загрее достатъчно и оборотите на празен ход в движение седят на 1500,но когато спра на място постепенно падат на 800.Не винаги го прави.Карах я на диагностика и не откриха никакви грешки.Казаха ми,че може да е от моторчето за празен ход.Ако някой е имал подобен проблем,моля за съвет.Благодаря предварително.
    Fiat Bravo Trofeo '00

    #2
    Според мен е от датчика за температурата който казва на компа какви да ги върши.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Tornado написа:
      Според мен е от датчика за температурата който казва на компа какви да ги върши.
      +1 провери все пак и моторчете за празния ход

      Коментар


        #4
        направи си една адаптация на моторчето за празен ход. имаше го описано във ФЕС как се прави, а във старите версии е безплатна и самата операция. тъпо, че е толкова студено навън и сигурно ще се пообърка компа, ама все ще помогне. иначе нормално е в движение да държи към 1100 - заради сервото, спирачките и пр. според мен тоя проблем с форсирането идва от различните "горива" с които караме. компа тъкмо се адаптира към нещо и на ти друг буламач, че и -20 навън. моята палеше бетон към половин година - 1500 - 1200 - 1100 -1000 - 830 в рамките на 2-3 минути, ама после смених бензиностанцията и а поеми сега туй реване на 2000 оборота по 5-10 секунди отначало. а, и не си гасете колите преди да са се установили 830 оборота, тия на празен ход, че пак нещо се забъркват еку-тата и почват да се форсират като запалиш. не знам що, ама е факт.
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          ..и кофти бензин може да е !


          https://i.chzbgr.com/maxW500/6144930304/hE17A1FD6/

          Коментар


            #6
            И изваден маркуч за вакум от пълнителния колектор .
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Направи ми впечатление,че когато е студено времето държи нормални обороти,но когато загрее колата и пак се бъгва.
              Fiat Bravo Trofeo '00

              Коментар


                #8
                slonikon написа:
                адаптация на моторчето за празен ход. имаше го описано във ФЕС как се прави, а във старите версии е безплатна и самата операция.
                Каква е тази адаптация във ФЕС - къде е това?Освен възможни причини:1. вакум маркуч2. сензор температура3. ламбда4. стъпков мотор5. ТПС - сензор за позицията на дросела6. MAP - сензор атмосферно налягане7. Неправилно зацепен ангренажен ремък ?... другаде къде може да се търси проблема? Така и не откривам темата където някой беше написал от какво са се оправили тези високи обороти.
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #9
                  Toва ли е въпросната процедура:
                  Pashov написа:
                  значи : 1> загравяш до 80 градуса двигателя... изклучваш от акумулатора за 15 мин. после даваш на контакт за 1 мин..после 1 мин изклучваш от контакт.....после палиш двигателя за 5 мин без нищо друго да се пипа ...и накрая гасиш ..и след това вече всичко беше ОК....това е процедурата по замяната на стъпковото моторче. )))))))... ново моторче
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    #10
                    итая съм я пробвал - действа.Във ФЕС търсиш на Actuators F6 или Adjustments F7 -Reset Idle... което ти работи. Процедурата, според ФЕС, е следната:The function allows to set to zero all the motor self-adaptive parameters and to simultaneously re-calibrate the minimum actuator position.Note: every time the actuator is replaced the ECU must learn the minimum position.The procedure should be executed in the following order:1) Execute this adjustment procedure2) Turn the key OFF for about 30 seconds3) Turn the key ON and wait about 30 seconds4) Start the engine and drive 10 km.
                    браво 1,6/90 - 09 г.

                    Коментар


                      #11
                      Пак не разбрах какво е това ФЕС - някаква сервизна джаджа за диагностика, на която има менюта, в които се влиза с F7 ... правилно ли подразбирам?Ще опитам да и дръпна кабела на стъпковия мотор докато е форсирана за да остане в изгасено положение максимално отворен, защото знам, че тоя мотор с пръсти не се бута за да не се разцентрова и ще пробвам без диагностика въпросните стъпки.Благодаря за сега, освен това имам още е една ламбда, която също ще сложа, за да изключа поне тези две възможности и тогава ще ходя на диагн. да видим дали ще изпише нещо за някой от другите датчици. 1996 г ми е колата, само този проблем не бях имал от всички типични за модела. Време му беше.
                      Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                      Коментар


                        #12
                        И аз имах същия проблем ...ако в движение изключиш от скорост и оборотите се променят "играят нагоре надолу" нещата отиват към стъпково моторче( най-голяма вероятност) ...но ако при палене на студен двигател оборотите вдигат до 2-3000 задържат там 10-15 сек и след това падат надолу и ако при загрял двг. стоят стабилно - сменяй температурен датчик на инжекциона... аз онзи ден го смених и сега всичко е ОК ..
                        Fiat Bravo 1.2 16V, 99г. -

                        "Колата е като жената: обичаш ли си я , колкото и да ти харчи, няма значение"

                        Коментар


                          #13
                          Сложих друга ламбда сонда. Проблема остана.На запален двигател извадих стъпковия мотор както е с буксата - той не помръдва оста на никъде.На студен двигател вдига 3000-4000 оборота, като загрее пада на 2000-15000. С изваденото моторче дори 6000 оборота.
                          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                          Коментар


                            #14
                            niko_ymn написа:
                            Пак не разбрах какво е това ФЕС - някаква сервизна джаджа за диагностика, на която има менюта, в които се влиза с F7 ... правилно ли подразбирам?
                            извинявай колега, и през ум не ми мина, че някой с 2500+ мнения няма да знае какво се има предвид под ФЕС. чак, като написа годината на колата се усетих. ФиатЕкуСкан се има предвид - правилно си подразбрал, но твоето ЕКУ не може да го чете. пробвай с процедурата, дето си цитирал по-горе, но и аз бих се присъединил към колегите с по-старите двигатели , за този датчик, или квото там кажат, щото този проблем със стъпковото си е типичен за 1,2, и се изразява в нестабилни обороти, гаснене или самоволно форсиране (ТПС), а ако се форсира при запалване, просто му трябва адаптация, щото е много чувствителен откъм бензин и температура тоя двигател.
                            браво 1,6/90 - 09 г.

                            Коментар


                              #15
                              Въобще не бях срещал някой да го съкращава така до сега, честно.Благодаря!още една полезна препратка: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072&start=0
                              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                              Коментар

                              Working...
                              X