колега отваряй главата и ще си покаже точно какво е положението дано не са големи последствията
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Блокира ми двигателя
Collapse
X
-
Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
-
Ся като седя и мисля (по някой време се усещам че само седя) стигнах до извода, че единственния начин да замръзне разпределителния вал и да прескочи зъб е, ако колата се е карала много често на къси разтояния и се е образувала от тая боза в капака на разпределителния вал и се е омешала там със съществуващото масло и това вече е предпоставка да стегне вала от замръз. Някой друг колега беше писал че е изкарал ледена тапа от мъркуча на вентилацията на картера.
Коментар
-
bobizdr написа:Вече ме взехте на мезе .Ако бях взел и двата акумулатора по 12 в. щях да пиша в раздел автоелектроника :D .Смея се , а ми се реве.FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
ivel написа:не си нагласил правилно валовете при зацепването,а проблема ти е дошъл от недостатъчно опънат ремък
Коментар
-
Колега,като чета и направо ме заболява сърцето,защото преживях същото със същия мотор преди 5г.Това което стана при мен беше,че една сутрин при минус 16 градуса,бившето типо не искаше да запали.Само при завъртане на стартера нещо прескърца няколко пъти и не искаше да върти повече.Оказа се,че ангренажния ремък се беше обледил(по незнайни причини) и беше прескочил много зъби.Като я зацепих,запали доста трудно и работеше на 2-3 цилиндра.Отворих главата и вътре всичко беше шопска салата-8 криви клапана.За щастие буталата,сегментите и биелите бяха здрави.Нови клапани,гумички,препасване,зацепване на белези и колата запя.Дядката дето я купи година след това я кара още.Този мотор е много здрав и ако не е пострадал много си струва да го стегнеш.Частите са евтини-клапаните са по 4-5 лв броя,гумичките са 8 лева,гарнитурата на главата е 12 лева,на колекторите са по 4-5 лева.Зацепването по памет става така-шпонката на ангренажното колело на коляновия вал трябва да сочи пъпката на блока,а белега му да е на 180 градуса-т.е. точно противоположно.Вдигаш пластмасовия палец на кутията на ремъка нагоре и завърташ срещу него белега на ангр.колело на разпред.вал.Слагаш ремъка,като гледаш двете тънки чертички от външната му страна да съвпаднат с белезите на двете ангр. колела,стягаш ролката по часовниковата стрелка и тва е.Още нещо-наистина при това положение си на горна мъртва точка на първи цилиндър и като погледнеш през прозорчето на маховика,нулата трабва да сочи белега на маховика.Това е.Има го в мануала на Хайнес и в Аутодата.Погледни и там.Надявам се да бях полезен.Успех!Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар