Днес сутринта трябваше да си тръгна от работа.Колата беше нощувала при мен.Става въпрос за Tipo 1.4 DGT.Тръгвам да паля и забелязах ,че скоростите са позамръзнали и се движат много трудно.Колата цялата беше в лед при -24 гр.Тръгвам да паля , а тя не успя да направи и един оборот.Взех от един камион акумулатора и тръгнах да паля ,но тъкмо тръгна да върти и се чу един удар,желязо в желязо.Опитах пак но стартера не можа да завърти двигателя.Включих на скорост и ужас ,колата като я побутвах на пета скорост не мърда.Викнах един приятел да ме дръпне но не става,гумите не превъртат и повече не я пробвах.Според мен е замръзнало маслото в двигателя и съм прескочил зъб или скъсал ангренажен ремък.Според вас дали е това и ако е това дали съм прецакал клапаните.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Блокира ми двигателя
Collapse
X
-
nedialk00
колега, ремъка си го скъсал сигурно, но причината според мен е в ************************* масло... с какво масло беше колата ? станало е като грес маслото ти, че и по зле със сигурност, клапаните биха ти били най-малкия проблем; слагайте си нещо 0 или 5 W / 40 или 50
-
nedialk00 написа:колега, ремъка си го скъсал сигурно, но причината според мен е в ************************* масло... с какво масло беше колата ? станало е като грес маслото ти, че и по зле със сигурност, клапаните биха ти били най-малкия проблем; слагайте си нещо 0 или 5 W / 40 или 50Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Е от лигъл, ама какво пише на тубата? И 15В40 вече не е много удачно за тези студове, прави са колегите по-горе.На ремъка белег най-вероятно няма, защото е изтрит с времето. Търси белег на валовете."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
nedialk00
така е, като си наливате такива масла, си чупете главите, дано да нямаш сериозно поражения, ама едва ли; а иначе производителя да си дава каквото ще, следващият път ще слагам даже 5w/50, няма по здравословно за мотора от масло предпазващо го при студен старт, и предпазващо го при товарене, въпреки че аз не я мъча колата, ама за 20 лева няма да се циганя как може да си купуш масло за колата от LIDL човеко.... може и да е замръзнало даже при - 26...
Коментар
-
Е че какво им има на маслата не мога да разбера аз..Ставало на грес ...глупости.....Моята за 7 години и 180 000км освен 15W40 друго не е виждала.студ муд никога не е задрала ....хах..да не ми е любовница че да и наливам скъпи масла....някъв друг е проблема на колегата най вероятно.......FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила
Коментар
-
nedialk00
по-горе си писал 15W/40 а иначе за белези незнам, не съм запознат с тоя мотор, но е много вероятно да няма белези, а да е необходим специален инструмент
Коментар
-
nedialk00
-
Проблема може да е от стартера. Имах подобен случай с една предните си коли - шкода форман. Беше се пръснал бендикса и беше блокирал зацепен в маховика+ парче от зъбчатката му м/у венеца и кожуха на скоростната кутия. Много ме съмнява да е от маслото. Просто няма как да "замръзне" по скоро ще върти едва едва коляновия вал . Дори и при повишена гъстота на маслото, натоварването което ще се получи на разпределителния вал не е достатъчно да повреди ремъка. Друг е въпроса ако ремъка е стар, загубил еластичноста си и от студа са се чупи като пластмаса. Но след като казваш че всички зъби му са там е малко вероятно. Свали стартера и виж какво ще излезе от там Едит: Тоя мотор на типото има белези и е с обикновенни повдигачи с парички.
Коментар
-
Със сигурност не е от маслото. 15W-40 не е подходящо за -25 и не предпазва двигателя при такъв старт както трябва, но в никакъв случай не е замръзнало на тази температура. Още повече, че е с марката на Лидл - няма някой да тръгне да му прави ментета и се продава само в техните магазини Ремъкът и ролките на колко км и години са, каква марка?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар