Здравейте колеги,наскоро реших да ощастливя съпругата си, като и улесня живота със нейно лично возило.Количката си я бива, премина си през смяната на задължителните аксесоари, но остана нещичко, което дразни.Когато е студена си пали нормално. Държи си по-високи обороти, които след това се нормализират до заводски дадените 700.Проблемът е когато я паля топла. При стартиране държи 400-500 оборота, "чуди се" и след 10-на секунди оборотите на празен ход се нормализират.Случва се на 5-6 топли старта да не успее да запали и гасне.Помолих в сервиза, който я обслужи да проверят за грешки, но ми казаха, че за стар модел /произв. 2001г./ нямали софтуера. Съветът беше: "Покарай я, ще се оправи".Не мога да гадая дали е мотор на празен ход, дроселова клапа или някой датчик, а и не съм толкова силен по ДВГ, затова моля за помощ.Предварително ви благодаря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ниски обороти при палене на топъл двигател ПУНТО 1.2
Collapse
X
-
Правилно си се насочил или е запушен процепа на дросела или стъпковия мотор не работи коректно. Приятелски съвет- Смени си сервиза явно разбират само от мазарати и ферари и то от по новите модели.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
-
Re: Ниски обороти при палене на топъл двигател ПУНТО 1.2
kkostadinov написа:Здравейте колеги,наскоро реших да ощастливя съпругата си, като и улесня живота със нейно лично возило.Количката си я бива, премина си през смяната на задължителните аксесоари, но остана нещичко, което дразни.Когато е студена си пали нормално. Държи си по-високи обороти, които след това се нормализират до заводски дадените 700.Проблемът е когато я паля топла. При стартиране държи 400-500 оборота, "чуди се" и след 10-на секунди оборотите на празен ход се нормализират.Случва се на 5-6 топли старта да не успее да запали и гасне.Помолих в сервиза, който я обслужи да проверят за грешки, но ми казаха, че за стар модел /произв. 2001г./ нямали софтуера. Съветът беше: "Покарай я, ще се оправи".Не мога да гадая дали е мотор на празен ход, дроселова клапа или някой датчик, а и не съм толкова силен по ДВГ, затова моля за помощ.Предварително ви благодаря.Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
Благодаря колеги,Значи по общо мнение ако почистя дроселната клапа, по някакъв начин и моторчето на ПХ /евентуално сменя, но не знам какви пари е - ако е колкото на бившата ми ВЕКТРА - около 90 лв/ и сменя Тдатчика, ще се оправяАпропо, може би от този датчик оборотите от времена време се "клатушкат" - 700-900-1000-700???
Коментар
-
kkostadinov написа:Благодаря колеги,Значи по общо мнение ако почистя дроселната клапа, по някакъв начин и моторчето на ПХ /евентуално сменя, но не знам какви пари е - ако е колкото на бившата ми ВЕКТРА - около 90 лв/ и сменя Тдатчика, ще се оправяАпропо, може би от този датчик оборотите от времена време се "клатушкат" - 700-900-1000-700???Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
колега, а като дадеш газ на свободна и пуснеш пада ли под стабилните обороти и после да се качва до тях? ако да - първо се чисти дроселовата клапа. ако не се разглобява - къпане с ВД40 по оста на въртене, да се раздвижи и очисти мизерията. ако това не реши проблема, тогава други експерименти. и не го отлагай, че ще купуваш стъпков мотор.п.с. дай десетина минути на ВД-то да се изпари преди да запалишбраво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
май е най-добре да кажат колегите с пунто като твоето, но като гледам по сайтовете твоята клапа много ми прилича на моята. във всеки случай там където дебелия маркуч от въздушния филтър влиза в двигателя трябва да е. вадиш маркуча откъм двигателя (или изобщо) и тя трябва да се вижда. дръпни си жилото на газта с ръка и ще видиш как се отваря. после бъркаш с парцала и криво-ляво чистиш ръбовете на дупката (напипват се с ръка). като се почувстваш удовлетворен от ръбовете, пръскаш със сламката с ВД-то, в двата края - там където оста на клапата лагерува, раздвижваш, бършеш, пак пръскаш, раздвижваш, бършеш, докато спре да изтича мръсотия, или докато ти писне. при мен бая пръскане и бърсане падна, но сега двигателчето диша спокойно.може би ако се свали клапата ще се почисти по-качествено, ама аз не посмях.Успех!браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар