Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

    Здравейте.Купих си фиат типо 1.6 моноинжекция 75к.с. уж като икономична и пъргава кола,но се оказва че разходът е около 18 л на 100.Карам я само градско.На диагностиката регулираха инжекциона в нормите ,които трябва да бъде(бил е настроен на ухо).Няма подобрение.М0же ли причина да е ламбда сонда,Въпреки,че на диагностиката не ми казаха нищо за нея.Има ли типото МАП сензор?Вакуум има отведен само до серво апарата и до уреда за моентния разход въвтре на таблото.Благодаря предварително.Колата е само на бензин.

    #2
    Re: Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

    tipo5 написа:
    Здравейте.Купих си фиат типо 1.6 моноинжекция 75к.с. уж като икономична и пъргава кола,но се оказва че разходът е около 18 л на 100.Карам я само градско.На диагностиката регулираха инжекциона в нормите ,които трябва да бъде(бил е настроен на ухо).Няма подобрение.М0же ли причина да е ламбда сонда,Въпреки,че на диагностиката не ми казаха нищо за нея.Има ли типото МАФ сензор?Вакуум има отведен само до серво апарата и до уреда за моентния разход въвтре на таблото.Благодаря предварително.Колата е само на бензин.
    МАФ - дебитомер трябва да има, ламбда сондата ако дава грешна информация, на диагностика няма да излезе. Провери си и въздушния филтър. Откачи ламбда-сондата и покарай без нея да видиш дали ще смъкне разхода. Потърси дебитомера - трябва да има и ще го намериш по въздуховода след въздушния филтър и преди дроселовата клапа и входа за кртерните газове. Може да пробваш да го почистиш със спрей на спиртна основа, без да търкаш и пипаш нищо по него. Пробвай и с откачен кабел на дебитомера. Така ще разбереш кое от двете - ламбда или дебитомер, ти прави проблема.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Re: Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

      tipo5 написа:
      Здравейте.Купих си фиат типо 1.6 моноинжекция 75к.с. уж като икономична и пъргава кола,но се оказва че разходът е около 18 л на 100.Карам я само градско.На диагностиката регулираха инжекциона в нормите ,които трябва да бъде(бил е настроен на ухо).Няма подобрение.М0же ли причина да е ламбда сонда,Въпреки,че на диагностиката не ми казаха нищо за нея.Има ли типото МАП сензор?Вакуум има отведен само до серво апарата и до уреда за моентния разход въвтре на таблото.Благодаря предварително.Колата е само на бензин.
      Колега,първо да ти е честита :D Колата не е лоша,коя година е ?Ако е 94 поне няма да има ръжди стига да няма големи удари.1 во икономична и пъргава е силно казано,защото и не е нито едното нито другото.Маята е на газ и под 14 в града почти не слиза иначе извън града е около 8.Какво ти показва икономаизера?При нормално работещ двигател ,трябва да е в средата че дори и в ляво,но не и в дясно,ламбда сондата до колкото знам сработва когато загрее колата ,а дебитомер няма смисъл да търсиш щото няма.Въдушния филтъв как е ,провери си сабелите и свещите и не на последно място гумите с какъв размер са?
      Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
      EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
      EX.Fiar Ritmo 105TC

      Коментар


        #4
        Приятелю, карах такова Типо със същия двигател...Супер икономия недей очаквай, но извънградски разход около 6/100 при каране с 90 км/ч и градско между 8 и 10/100 е реално...Така съм карал в Плевен 2 години само на бензин...MAF сензор нямаш...Имаш стъпков мотор, TPS, MAP, датчик на шайбата на коляновия вал и два температурни датчика...Един за входящия въздух и един за температурата на двигателя. Незнам какво са му настройвали на ухо, ама на този инжекцион просто няма какво да се настройва...Най-добре смени сервиза и направи свястна диагностика...От ламбда сензора разхода може да ти се вдигне, ама с примерно 10-20 до 30 процента...18/100 вече е много...Сещам се за едно нещо, което може да ти прави мизерии - регулатора на налягането на инжекциона...Ако е залепнал и не пропуска при определено налягане, инжекциона впръсква много гориво, което с механизмите си за регулиране, не може да намали до нормите...Това става, ако колата не е карана дълго време на бензин или изобщо не е карана...Тоя регулатор се намира в тялото на инжециона, до дюзата...Има капаче с 4 винтчета. То е отгоре, ще го видиш лесно...Принципа там е при налягане повече от нормалното, тоя клапан отваря и връща "излишното" гориво в резервоара. Мембрана с пружинка е като устройство. На моята кола си играх един ден да меря налягането в системата. При директно свързване на манометър към маркуча, дето идва от помпата показа около 2.8 до 3 атмосфери...При последователно свързване към маркучите при запален двигател, налягането ми беше 1.1 атмосфери. После ми казаха майстори, че не се връзва манометър директно да мери налягането от помпата, защото се натоварвала и можело да изгори...Моята не изгоря, ама най-добре с трипътник се вържи на входящия маркуч и измери налягането в работен режим...И изобщо трябва да започнеш отнякъде да елиминираш нещата едно по едно...Не се хвърляй с главата напред и да сменяш кой каквото ти каже...Иска се измерване, диагностика и тогава ще правиш, каквото правиш...Успех!
        FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
        Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

        Коментар


          #5
          Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

          Благодаря ви за отговорите.Колата е 1994г.Гумите са 175 на 14.Налягането го мериха в сервиза с манометър на входящия маркуч,при даден контакт 1,5 bar.Мисля да сменя ламбда сондата ,после ще видя резултата.А регулатора за налягането беше оълен с масло от страната на пружината,не знам защо.Когато е студена колата върви добре.Около 60,до 80 градуса започва да збива и прелашква,върви ако и подаваш и връщап педала на газта.След като загрее се оправя и върви идеално.Смених темпертурен датчик ,но промяна нямаше.Остана само ламбдата.Ще видим ще има ли подобрение.Чао за сега.

          Коментар


            #6
            На диагностика показа ли ти, че сондата е "заспала"? Защо към нея се насочи? Все пак не е за 20 лева...
            FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
            Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

            Коментар


              #7
              Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

              На диагностиката не ми казаха нищо за ламбда сондата.Незнам дали въобще са я проверчвали.Насочих се към л. сондата,защото тя и датчика за температурата на входящия въздух участват в подаването на информация към компа за образуването на горъвната смес.Датчика за темп. на входящия въздух го измерих с мултицет,при 20грдусаС ,даде стойност 2.5 Ком.МАР сензор по тази кола не намерих.Или не знам къде да търся ,или няма такъв.Ако все пак има, моля някой да ми каже къде се намира.Типото е 1994 г.,двигателят е 835С1.000,75к.с.,с 1 разпред.вал.

              Коментар


                #8
                Само да не съм те объркал аз с тоя МАР сензор...Вече 2 години не го карам Фиата и съм започнал да забравям кое как беше май...Ще проверя и ще ти пиша...Но със сигурност нямаш MAF...
                FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                Коментар


                  #9
                  Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

                  За MAF иаз съм сигурен,че няма.За МАР не знам.Ако след смяна на ламбда сонда не се оправи разхода, по изгодно ще е да карам тир.

                  Коментар


                    #10
                    Ти нали си сменил въздушния филтър?
                    FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                    Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                    Коментар


                      #11
                      Фиат типо 1.6 моно-разход на бензин-18 на 100км

                      Въздушен и горивен филтър сменени преди 200-250 км.

                      Коментар


                        #12
                        Само дано някой преди теб не е правил някакви свободни съчинения по колата, че ще е зор да се хванат...
                        FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                        Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                        Коментар


                          #13
                          Преди 10-тина дни колата беше на идагностика в сервиз .Когато я закарах в сервиза беше тъкмо в този температурен диапазон когато не държи обороти.Докато се приготвят майсторите,тя загря и се оправи.Провериха я ,"регулираха инжекциона"(мръднаха TPS) и"ако има нещо се обади".Да ама след като истина и зпочна да загрява ,пак около 70-те градуса , пак не върви,забива.Обадих се в сервиза ,майсторът ми каза-"докарай я ,без да сменим нещо няма да се оправи".Е,няма да си прави той експерименти,така и аз ще намеря грешката-проба-грешка

                          Коментар


                            #14
                            Това с TPS-a хич не ми хареса...Има процедура за настройка, а не се върти просто така...Плюс това ако са ти разбъзикали и опорите на дроселовата клапа - не чакай скоро оправия...
                            FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                            Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                            Коментар

                            Working...
                            X