Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.6 103кс няма мощност и работи неравномерно

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.6 103кс няма мощност и работи неравномерно

    Става въпрос за делтата от подписа. Проблема на двигателя беше че е прегряван. Мерена е компресия преди ремонта (да, ремонтиран е), на всички цилиндри даде 12 атм, на 3-ти даде 7. Малко след това изхвърли водата (явноотново, вече при мен), и започна да гори масло и антифриз. Съответно отиде на ремонт. След ремонта (2 дни вече), работи много неравномерно, претриса, няма мощност. Снощи смених бобината, защото като извадих кабелите последователно на 1-ви и 4-ти цилиндър нямаше разлика в работата. След подмяната се подобри незначително, но вече се усеща като се извади някой кабел. Проблема ми е, че сега няма никаква мощност. Пали малко по-трудно, в сравнение с преди ремонта, но пали. Не е имало случай да не запали от първият път, просто върти малко повече стартера. Понякога, като натисна газта не вдига оборотите, а се ослушва. За да мога изобщо да се возя с колата, трябва да държа поне 2500 оборота, под тях няма никой, а ако има лек наклон гасне. За изпреварване изобщо не говорим, с това набиране си е чиста проба само/убийство. По двигателя е ремонтирана главата, сменен е един вал, напаснати са клапани, гумички, почистени повдигачи. Толкоз. Кабелите са нови, свещите също, искра има на всеки кабел. Бензиновата помпа е сменена с работеща, регулатора на горивната рейка не съм го гледал, защото преди ремонта колата беше добре. Какво може да бъде? Аз лично засега клоня към неправилно зацепен агренажен ремък. Вие какво мислите?
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    +1 за ангренаж

    Коментар


      #3
      дори мога да се хвана на бас че това е второ по ред напасване по белези, а на този мотор незнайно защо ако не се напесне с пети бяга с половин зъб.
      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

      Коментар


        #4
        Губиш Банков, баса Този двг. няма белези Сега като го закарам да си оправят грешката, ще му бъде трето зацепване (преди ремонта смених ремъци и ролки), отново с пети. Тези хора, които ми правиха колата, работят с пети за този двг. Не разчитат само на техните си белези.И още един въпрос: ако се измери компресията сега, след като се знае колко е била преди намесата им, може ли да се хване разместване на ремъка? Мисля си, че сега трябва да има занижена такава, като гледам как работи колата - под 9атм. със сигурност.
        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

        Коментар


          #5
          Ами не мисля че има такава възможност, с местенето на зъби се променя газоразпределението а компресията се определя от състоянието на бутала и сегменти. Не знам как ще се промени компресията.И между другото ремъка може да се напасне и без пети
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Еми като изместиш зъбите, изместваш и вала, от там клапаните вече не са синхронизирани с буталата и отварят/затварят по-късно/рано, от там и понижена компресия, щото издиша през тях. Поне така си умувам аз. Ремъка може да се напасне без пети, само ако преди да го слвалиш е бил зацепен правилно, и имаш късмет. На мен първият път ми го смениха без пети, на късмет. И пак мръдна с половин зъб, но момчето го хвана и след това нямаше никакви ядове. Обаче като е махана главата, валовете, и е въртян кол. вал, после петите са задължителни си мисля. А как става напасването на клапаните с ГМТ... не съм наясно.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              те петите са за блокиране на валовете,а пък има един друг уред с който се наместват фазите на двигателя, и ако е правен основен ремонт, нямам как да се зацепи без него правилно, ако някой го е направил може да си пусне тото има голям джакпот тези дни :D

              Коментар


                #8
                Synthy написа:
                . А как става напасването на клапаните с ГМТ... не съм наясно.
                Да ти кажа с това и аз не съм на ясно,Но иначе за ремъци съм виждал как се прави на алфа 146 1.6 двигател, едни майстори в Люлин си бяха играли цял ден и на края бяха зацепили двигателя на 180градуса, а и накрая викнаха Стефан да го зацепи, след 15 минути играчка с нещо като часовник и един голям ключ го нагласи, а петите им ги показа за да знаят че има и такива неща.Лесно е стига да знаеш какво да правиш. А и това не значи че мога аз да го направя.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Компресия може да бяга през клапаните ако примерно само смукателния вал е зацепен да отваря по-късно и става така,че и смукателните и изпускателните клапани са отворени.
                  Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                  Коментар


                    #10
                    Аз мисля, че не може само един от цилиндрите да губи компресия заради зацепване, но не съм особено вещ в областта и само споделям мнение...Ако не е така, нека някой да ме поправи, но и да каже, защо не е така.

                    Коментар


                      #11
                      Не е само един от цилиндрите. Сега не е мерено. Един от цилиндрите губеше компресия заради изпускателният вал, който беше прецакан заради блокирал повдигач. Сега не е мерена компресията. Ако наистина не е зацепен правилно, ако има лоша компресия тя би трябвало да бъде на всички цилиндри, не само на един.
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        Тази бобина дето си я сложил нова ли е,или е втора ръка.Аз си мисля че проблема е някъде по искрата,тези мотори си страдат предимно от това-кабели,бобина.Ако бобината е нова,не е лошо да пробваш с други кабели
                        Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                        Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                        Ventura garage

                        Коментар


                          #13
                          То да не е 1.8 16V, че да ’страда’ от бобини. Не пречи да измериш бобината де. Виж колко дава между 1 и 4, а също между 2 и 3. Около 5 трябва да дава Беру и около 10, ако е Шампион. Мери се също и буксата на бобината, но там не помня стойностите. Измери и кабелите. Трябва да са под 20 Ома всеки.
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #14
                            Сложих бобината, с която купих колата - Беру (не е нова). Довечера ще измеря (сега нямам мултицет), но ме съмнява ей така от нищото да се счупи. А и кабелите са на 1000км. - чисто нови - съмнително е също да са се повредили и те от нищото. Но ще ги измеря, благодаря за съвета.Някой друго предположение да има? До тук:агренаж - 2-ма (с мен)кабели/бобина - 2-ма
                            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                            Коментар


                              #15
                              Synthy написа:
                              Сложих бобината, с която купих колата - Беру (не е нова). Довечера ще измеря (сега нямам мултицет), но ме съмнява ей така от нищото да се счупи. А и кабелите са на 1000км. - чисто нови - съмнително е също да са се повредили и те от нищото. Но ще ги измеря, благодаря за съвета.Някой друго предположение да има? До тук:агренаж - 2-ма (с мен)кабели/бобина - 2-ма
                              Казваш че е правен ремонт на главата , имало ли е корекция на леглата на клапаните . В смисъл престъргвани ли са и старите клапани ли са ползвани или си ги сменил с нови. Има голяма вероятност ако са престъргвани леглата и са препаснати със старите клапани , клапана толкова да е потънал че да е обрал хлабината на хидравличния повдигач , което не е никак добре. При това положение може да имаш постоянно отворени клапани с което губиш компресия. Направи тест с компресор и въздух подаван през отвора на свеща. Вдигаш последователно всяко бутало до горна мъртва точка и надуваш въздух през отвора на свеща с гумен конусен накрайник. Слушаш за пропуски на въздух на три места , към изпускателния колектор ако има проуск на там респективно изпускателен клапан незатваря. Към всмукателния колектор ако има пропуск респективно всмукателен клапан. И пропуск към картера който ясно ще чуеш през гърловината за наливане на масло. Успех и дано не се окаже това , няма чудеса и мистерии това си е техника. Мистерии има само за всезнайковци с големи усти които чули не до чули .......
                              Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                              Коментар

                              Working...
                              X