Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

разработка на сегменти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    разработка на сегменти

    здр. колеги смених сегментите на колата колко км. долу горе трябва да правя разработка?
    uno-1.5i понто 1.2i

    #2
    не ти ли казаха в сервиза ? покарай 500 км смени си маслото, покараи още 1500-2000 км след това, и по кротко не я напъвай според мен това е достатъчно, че даже е и много

    Коментар


      #3
      За сегментите едно 500 мах 1000км е достатъчно. Това да правиш разработка 1500-2000км е много, то толкова дават да се прави при основен ремонт. Но първите 300-500км полека без много газ, и после лека полека по малко покачвай оборотите и чак след 1000км се отпускай, но не за дълго време да я напъваш.

      Коментар


        #4
        Ако ме слушаш мен газ до ламарината ;д

        Коментар


          #5
          achov написа:
          Ако ме слушаш мен газ до ламарината ;д
          има извесна доза истина ;The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration.ето и какво направих аз ако я караш леко никога няма да улегнат сигментите и ще ти похачва масло http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htmза маслото с минерално се разработват сегменти и после синтетиката като улегнат иначепървото масло на 50 км с филтъра , ворото на 2000 пак с филтъра, и след това скъпото масло
          Power Under Pressure

          Коментар


            #6
            аз точно заради маслото смених сегментите много ми гореше на 4 литра за 10000км. досега слагах 15w40 чудя се сега дали да му сложа полу синтетика
            uno-1.5i понто 1.2i

            Коментар


              #7
              Аз процедирам така:След ремонт на мотора, ако старото масло не е на 15 000 км, се кара 1000 с него. После сипваш ново и си сменяш по график.Слагай 10W40.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                Едно време разработвахме така: 1. Студена разработка: сваляне на свещите и колата се дърпа 5-10 км на последната предавка без палене.2. Палене и работа на място без газ до достигане на работна температура.3. Ново масло и 500 км без форсиране (макс. 2000-2500 оборота).4. Смяна на масло и каране без форсиране следващите 1500-2000 км.5. Смяна на масло.Общо до към 5000 км се избягва минаване на 3000 оборота.

                Коментар


                  #9
                  Emil74 написа:
                  Е
                  Еее, стига, бе! Това студено разработване се е правило на толкоз архаични мотори, че и аз едва ги помня! И то, щото се интересувам от антики.Праввело се е на бабитени лагери, които се изливат в черупките и се обработват на ръка, с шабър! И колкото да се стараеш, никога не ляга цялата повърхност, та се оставят с много малък луфт. Затова се върти без палене, да се сработят, да не затегнат.Тук говорим за смяна на сегменти, никаква разработка не им трябва. На колкото съм сменил, никой не е имал проблем. Даже на моята Мазда 1,7Д, като правих мотора, на следващия ден заминах на море и си я шпорих здраво. Още е жива, ходя за риба с нея.По-малко се вкарвайте в разни филми.
                  Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                  Коментар


                    #10
                    Малко си избързал със смяната на сегментите защото ти е горяла много под нормата-400гр. на 1 000 км. при граница 1 000гр. на 1 000км. Едно време Ладите ги докарваха с ферибот до Русе а от там на самоход до областните градове.Сами се досещате че бяха разработени както пише в книгите
                    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                    Коментар


                      #11
                      muns61 написа:
                      Emil74 написа:
                      Е
                      ...Тук говорим за смяна на сегменти, никаква разработка не им трябва...
                      Абе все от стари майстори съм ги възприел тези номера. И според тях си трябвало. Та и аз се придържам към техните номера. Защото един приятел ходи при тези с компютрите да проверят защо се е изместила спицата на волана. Казаха "карай смело" и той кара - 80 км, след което му падна предно дясно колело. Слава Богу - без последици. Ама все си вярвам на старите трикове. Викат - отделят се микроскопични люспи, особено от хромирания сегмент, които с повечко газ правели деруги из цилиндрите. А най-лошо било, ако се набиели по полата на буталото. Ама знам ли...

                      Коментар


                        #12
                        Монтьорският фолклор е доста богат! Изискванията за разработка, освен отделяне на микрочастици от детайлите, касаят най-вече хлабините и температурните разширения. Това, свързано с тогава използваните масла и монтажни хлабини, се е изменило доста.На Мосвич 408 мотора е с 3 основни лагера и монтажната им хлабина е 0,03 мм. Съчетано с масло М 10С, разработката е много капризна. Същевременно буталото е с 4 ЧЕТИРИ! сегмента, триенето е голямо, а точността на изработка - не особена.
                        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                        Коментар


                          #13
                          lubo_Y10 написа:
                          Малко си избързал със смяната на сегментите защото ти е горяла много под нормата-400гр. на 1 000 км. при граница 1 000гр. на 1 000км. Едно време Ладите ги докарваха с ферибот до Русе а от там на самоход до областните градове.Сами се досещате че бяха разработени както пише в книгите
                          как ще е нормално за 10000км. 4 литра доливане? миналата седмица за 830км.извън градско само към 600грама масло съм долял.като се има в предвид че един път съм я прегрявал
                          uno-1.5i понто 1.2i

                          Коментар


                            #14
                            По принцип дават 1/1000 км разход на масло за максимално допустимо. Според мен е много, но с издухани сегменти съм виждал и 1,5/200км разход(неописуемо е какво се вижда в огледалото при газ след спускане-става само с виждане).

                            Коментар


                              #15
                              Re: разработка на сегменти

                              chapat написа:
                              здр. колеги смених сегментите на колата колко км. долу горе трябва да правя разработка?
                              Ето мен какво ме посъветва Ици, когато се наложи да разработвам сегменти:слагаш КАЧЕСТВЕНО МИНЕРАЛНО масло, и нов масл. филтър.караш на втора/трета предавка, с предварително загряла кола (на място) до работна температура, НА БЕНЗИН !!1) 50км - газ до половината на педала като вдигаш до 2000 оборота, като след това пускаш да паднат до 800, това се повтаря първите 50км.2) още 100км, газ до половината на педала, вдигаш до 2500 оборота, пускаш да падне до обороти на ПХ3) следващите 100км. газ до половината на педала, вдигаш до 3000 оборота, и пак да паднат сами до ПХ4) 100км. газ до 3/4 от положението на педала, вдигаш до 3500 оборота, и пускаш да паднат до ПХ5) 100км. газ до 3/4 от положението на педала, вдигаш 4000 оборота и пускаш да паднат до ПХТова пускане до падането на оборотите на ПХ е на скорост, т.е. двигателя да работи и като спирачка. Сега е студено, и ще можеш да караш на втора предавка (няма да прегрее много колата). Ако караш на четвърта предавка примерно, километрите са по 2 (вместо 50 - 100км, вместо 100 - 200. и така).Сменяш маслото отново с минерално, както и филтъра, и караш лекичко следващите 2000км (за всеки случай, това вече е от моят майстор) за да не счупиш биелните лагери и да стане голяма беля (тук вече може и на газ, ако си с АГУ/ГИ). Пак сменяш маслото (след 2000км. леко каране), слагаш вече каквото си искаш (аз сложих пълна синтетика) и газ... да навъртиш колкото може повече километри, за да си избиеш разходите по ремонта От мен съвет (т.е. аз какво направих), (2) и (3) карах на трета предавка по 150км, защото колата загряваше и се пускаше перката, (4) и (5) карах ту на 2-ра, ту на 3-та предавка (според температурата на антифриза и маслото) по 150км. След това карах лекичко още 2000км. Резултата беше: пълна систетика (5W-40) без да доливам от смяна до смяна (10 000км). За една нощ навъртях километрите по разработката (един петък), и на следващият ден отидох да ми сменят маслото. Имаше доста стружки във филтъра, след това карах 30 000км. и колата (дедрата) отиде долу в подписа.Тва е от мен. Дано да съм помогнал, и не забравяй: КАЧЕСТВЕНО минерално масло (15W-40). Никакви боклуци, много е важно !!
                              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                              Коментар

                              Working...
                              X