Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1,4 12V проблем с първи цилиндър-износен разп.вал.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    явно не ме разбираш.аз казах че при тази компресия този цилиндър си е за ремонт,съответно и другите.а това няма голямо касателство за разхода.а и точно тезимотори са си едни от най-лакомите

    Коментар


      #32
      Колбилиците се научих да ги вадя и поставям бе да демонтирам вала.Повдигачите ги изтисках и промих движат се нормално.Клапаните като ги натискам и те се движат лесно.Какво става с този първи цилиндър вече не знам.Съмнявам се ,че повдигачите на проблемния цилиндър държат клапан отворен от високо налягане на маслото.На крачка съм от демонтиране на главата ,но ме спира това ,че проблема на студен двигател го няма.p.s Източих маслото и утре ми резвам главата щото ми писна вече.Сега пък и повдигачи се разтракаха и защо ли не знам.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #33
        Смени повдигачите на проблемния цилиндър и смени маслото според спецификата на двг_то и пак пробвай.
        Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
        Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

        Коментар


          #34
          Каквото и да сменям оправия няма.Днес профилактично смених гарнитура на главата старата беше много зле.Двигателя е в отлично състояние хонинга по цилиндрите си личи ,буталата не хлопат и сегментите са ок ,клапаните нямат пропуски.Износена макар и малко гърбицата на изпускателния клапан на първи цилиндър нарушава работата му.Следва смяна на вала ,измиване на тръбичкчите за мазането на вала и пълненето на хидравличните компенсатори.Дотук равносметката е 35 лв. за гарнитура и 8 лв. добавка за маслото.Мисля си как ли е изпълнено мазането на вала при Типо и дали главата от 1,4 ще пасне.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #35
            а сегментите ми е много интересно откъде прецени че са добре.колко им е ключът

            Коментар


              #36
              мазането на разпр. вал при Типо е посредством маслена вана , осигурена от отделен кожух в който е положен вала.Няма такива тръбички и :паяци: като при Браво. и повдигачите са с пулове, а не са хидравлични. Главата е съвсем различна.
              Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
              Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

              Коментар


                #37
                ivel написа:
                а сегментите ми е много интересно откъде прецени че са добре.колко им е ключът
                1 - 0,250-0,5002 - 0,300-0,5003 - 0,400-1,400Вмествам се в средата.Други въпроси има ли ?
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #38
                  Моя стария вал имаше износване от 0.5 до над 1мм на почти всички гърбици и компресия си имаше отвсякъде, просто звука на мотора леко наподобяваше дизел, така че в никакъв случай не е от вала. Не пречи да пробваш ако имаш вал под ръка...
                  Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                  Коментар


                    #39
                    не може ключа на сегмента да е от -до.той е точен размер.зачисти горната част на цилиндрите(там където не достигат сегментите при работа) с водна шкурка 1000 и масло.след това почисти добре и постави сегмента.измери колко е разстоянието с луфтомер и пиши.тогава мога да коментирам

                    Коментар


                      #40
                      ivel написа:
                      не може ключа на сегмента да е от -до.той е точен размер.зачисти горната част на цилиндрите(там където не достигат сегментите при работа) с водна шкурка 1000 и масло.след това почисти добре и постави сегмента.измери колко е разстоянието с луфтомер и пиши.тогава мога да коментирам
                      Това е диапазона в който трябва да вмести ключа и аз написах ,че се вмествам в тези граници.
                      Прикачени файлове
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #41
                        абе човек ти български разбираш ли питамте колко точно ти е ключа а не колко са допуските.и под секрет да ти кажа че докато не смениш сегментите компресия няма да имаш

                        Коментар


                          #42
                          spark написа:
                          Като се напълни с масло буталцето на подвигача излиза нагоре и натиска кобилицата, която от своя страна натиска клапана. Като е износена гърбицата буталцето на повдигача излиза още повече, но въпроса е дали се прибира и колко. Защото тука имаме и температурни разширения на двигателя, а в тоя случай и стотни от милиметъра имат значение.И аз го ядох дедовия с тея валове, че чак до Ямбол ходих. Като смених вала и кобилиците с чисто нови комплект и колата работеше на 3 цилиндъра докато загрее. Компресия на 1-ви цилиндър - 2 бара. И мислех, че съм кривнал някой клапан, щото не знаех, че трябва да изцедя повдигачите, а стария вал беше износен. Та се оказа, че една от новите кобилици е била с някакви микрони по-висока от макс размера и я смениха с друга. Така и не мога да си обясня още защо като загрееше колата и компресията си идваше на място.Раздвижи подвигачите на менгеме, може да има някой блокирал, но е малко вероятно.
                          Крайно заключение след измерване на компресия още веднъж всички цилиндри са горе долу на едно ниво около 11 явно първия път като съм мерил и съм бързал не съм направил както трябва самото измерване поради износената гърбица и кобилица на празен ход първи цилиндър не работи както трябва.Следва смяна на вал и кобиличка.За всички на които им предстои демонтиране на глава за смяна на гарнитура или нещо друго съветвам спазване на абсолютна хигиена относно маслената магистрала която подава маслото към паяка.При мен поради попадане на дребни парченца които моментално запушват миниатюрните отвори за мазане на гърбиците.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #43
                            ами значи си добре с компресията,също така напълно подкрепям и за хигиената

                            Коментар


                              #44
                              То затова на някои колеги и м е писнало от смени на разпределителни валове и разпробиват дупчиците на маслената магистрала на 1 мм макар,че аз лично не бих го направил.
                              Fiat 1.4 12V
                              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                              Коментар


                                #45
                                Вала вече е сменен и няколко кобилички.Работата на двигателя вече е ОК.Замислям се за разпробиване на отворите на паяка до 1 милиметър.Не съм премахнал още филтъра на паяка защото ме е шубе да не прецакам и този вал.
                                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                                Коментар

                                Working...
                                X