Този ефект, разпъване на повдигач, досега съм го срещал на Опел. Там работи на студено, но като се нагрее клапана и се удължи, компенсатора не мърда и се получава луфт между клапана и леглото, почва неравномерна работа на ПХ. Основна причина - клеясали повдигачи и неподходящо масло.Освен свиване на компенсаторите, препоръчвам измиване с коресилин, раздвижване и друго масло. Понякога помага добавка за почистване Феном, която се сипва преди смяна на маслото и се кара с нея 100 - 200 км, но не съм фен на добавките. Тази поне установих, че работи.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 1,4 12V проблем с първи цилиндър-износен разп.вал.
Collapse
X
-
Измерена компресия с обикновен уред през отворите за свещите на проблемния цилиндър 5 ,а на останалите по 8.Сега остава да извадя вала и да проверя повдигача дали е блокирал.Дано се окаже той ,че ме съмнява да не би да е спукан клапан.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
За да няма сърдити и недоразумения я споделете колеги с +1:+2 и.т.н как мислите ,че е мерена компресията в смисъл с какъв уред.Ще ходя да си налея две кофи компресия и да ми е мирна главата.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Хайде днес ново двайсе.Температура на въздуха във Велико Търново около -13 по целзии.Бравото запали на газ от раз и работи идеално без тресене.Постепенно със затоплянето на двг и маслото му работата се промени и започна да си прекъсва на ниски обороти.За мен в крайна сметка проблема е или в маслото или в повдигачите.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
muns61 написа:Tornado написа:Защо така няма интерес и предположения.Очаквате резултата след като извадя повдигачите и ги почистя ли?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Не няма да успееш. Само ги изтискваш бавно с менгеме (може и по няколко пъти) или специални клещи. След изтискването трябва да пружинират при стискане с ръка, хлопат ли - в кофата. И много внимавай да не изтървеш нещо в улеите за оттичане на маслото, даже те съветвам да ги позапушиш с някое парцалче. Аз изтървах една шайба, имам шпилка на единия лагер на вала... и .. картера долу.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
ivel написа:само не разбирам на кого ще се смее форума и защо.степента на сгъстяване на този мотор по спомен е около 9,а това значи че компресията трябва да е 12-13 бара.вярно не е 13-14,но каква е разликата.всеки бензинов мотор под 7-8бара си е за ремонт.Прикачени файловеFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
това е степен на сгъстяване а не компресия.ако беше компресия щяха да ти напишат единицата за налягане -бар отзад.аз лично не знам автомобил след1975г който да работи с компресия9.8бара(разбира се говорим занов двигател) а що е степен на сгъстяване очаквам да напишеш ти ако си в час.а сега по темата-аз просто изказах мнение че цилиндър с такава компресия е за ремонт,но малката компресия може да е и от клапани,неправилно зацепен ремък и т.н.очаквам някой като теб да ми се присмее ха ха ха.
Коментар
-
ivel написа:това е степен на сгъстяване а не компресия.ако беше компресия щяха да ти напишат единицата за налягане -бар отзад.аз лично не знам автомобил след1975г който да работи с компресия9.8бара(разбира се говорим занов двигател) а що е степен на сгъстяване очаквам да напишеш ти ако си в час.а сега по темата-аз просто изказах мнение че цилиндър с такава компресия е за ремонт,но малката компресия може да е и от клапани,неправилно зацепен ремък и т.н.очаквам някой като теб да ми се присмее ха ха ха.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар