Работата на първи цилиндър не е задоволителна и се получава едно тресене на двигателя и неравномерна работа.Кабели на свещи проверени не е от тях.Свещи също проверени не е от тях.Бобина подменена и от нея не е.Демонтирах капака на главата и установих ,че гъбицата за изпускателния клапан на първи цилиндър е започнала да се износва.Откачих клемата на бубината и завъртях на стартер за да видя как се маже разпределителния вал.Точно на същия цилиндър почти нямаше мазане.Демонтирах тръбичките/паяка/ и отпуших проблемните отвори.Според мен по-поведението на двигателя на 1000 об/мин ми прилича на прегорял клапан или сцепен.Износването на гърбицата е от порядъка на 0,5 мм. и не смятам ,че може да окаже толкова влияние.Нещо не мога да го вържа това износване и как хидравличните повдигачи влияят на разстоянието м/у кобилиците и челата на клапаните.На последно място искам да отбележа ,че и така двигателя има добра динамика както и задоволителен разход , при откачане на лулата на първи цилиндър почти не се усеща промяна.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 1,4 12V проблем с първи цилиндър-износен разп.вал.
Collapse
X
-
chokicha написа:компресията мери лиFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
chokicha написа:мога да ти дам манометър ако искаш.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
muns61 написа:Не бързай с гимнастиките, провери компресията. Виждал съм здраво износени гърбици, няма мощност, но работи добре на празен ход.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
muns61 написа:Като ти отчете по-малка компресия, за чий чеп да надуваш? Сваляш главата.Ако е гарнитура между цилиндри, и двата ще се шашкат. А може и гарнитура на смук колектор...Та мери компресия.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Защо реши,че проблема е в първи?Източи повдигачите на менгеме и после виж дали някой хлопа.Ако кобилицана е изядена на тази гърбица-смени я.Най-добре премери компресия и виж дали няма отклонение на първи спрямо останалите.Степента на сгъстяване е 9.8 , това значи че компресията дето трябва да ти покаже трябва да е към 14 atm.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
spark написа:Може и на някой повдигач да не ще да му спадаvalentino321 написа:Защо реши,че проблема е в първи?Източи повдигачите на менгеме и после виж дали някой хлопа.Ако кобилицана е изядена на тази гърбица-смени я.Най-добре премери компресия и виж дали няма отклонение на първи спрямо останалите.Степента на сгъстяване е 9.8 , това значи че компресията дето трябва да ти покаже трябва да е към 14 atm.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Като се напълни с масло буталцето на подвигача излиза нагоре и натиска кобилицата, която от своя страна натиска клапана. Като е износена гърбицата буталцето на повдигача излиза още повече, но въпроса е дали се прибира и колко. Защото тука имаме и температурни разширения на двигателя, а в тоя случай и стотни от милиметъра имат значение.И аз го ядох дедовия с тея валове, че чак до Ямбол ходих. Като смених вала и кобилиците с чисто нови комплект и колата работеше на 3 цилиндъра докато загрее. Компресия на 1-ви цилиндър - 2 бара. И мислех, че съм кривнал някой клапан, щото не знаех, че трябва да изцедя повдигачите, а стария вал беше износен. Та се оказа, че една от новите кобилици е била с някакви микрони по-висока от макс размера и я смениха с друга. Така и не мога да си обясня още защо като загрееше колата и компресията си идваше на място.Раздвижи подвигачите на менгеме, може да има някой блокирал, но е малко вероятно.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар