Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1,4 12V проблем с първи цилиндър-износен разп.вал.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 1,4 12V проблем с първи цилиндър-износен разп.вал.

    Работата на първи цилиндър не е задоволителна и се получава едно тресене на двигателя и неравномерна работа.Кабели на свещи проверени не е от тях.Свещи също проверени не е от тях.Бобина подменена и от нея не е.Демонтирах капака на главата и установих ,че гъбицата за изпускателния клапан на първи цилиндър е започнала да се износва.Откачих клемата на бубината и завъртях на стартер за да видя как се маже разпределителния вал.Точно на същия цилиндър почти нямаше мазане.Демонтирах тръбичките/паяка/ и отпуших проблемните отвори.Според мен по-поведението на двигателя на 1000 об/мин ми прилича на прегорял клапан или сцепен.Износването на гърбицата е от порядъка на 0,5 мм. и не смятам ,че може да окаже толкова влияние.Нещо не мога да го вържа това износване и как хидравличните повдигачи влияят на разстоянието м/у кобилиците и челата на клапаните.На последно място искам да отбележа ,че и така двигателя има добра динамика както и задоволителен разход , при откачане на лулата на първи цилиндър почти не се усеща промяна.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    компресията мери ли
    Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
    Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

    Коментар


      #3
      chokicha написа:
      компресията мери ли
      Не съм още нямам манометър ,но ми се струва ,че проблема е същия като в темата от линка.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        мога да ти дам манометър ако искаш.
        Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
        Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

        Коментар


          #5
          chokicha написа:
          мога да ти дам манометър ако искаш.
          Ще премеря и тогава ще му резвам главата.Възможно ли е от половин милиметър износване да се бърка работата на първи цилиндър?Износването е на гърбицата на изпускателния клапан.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Не е от износването. Провери по смукателния колектор за щуцери и маркучи при този цилиндър, да не смуче въздух отнякъде. После - компресия.
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #7
              Ако има някой да ми подари износен разпределителен вал ,но да е износена само една гърбица и то малко ще черпя.Ще правя един експеримент затова ми трябва.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Не бързай с гимнастиките, провери компресията. Виждал съм здраво износени гърбици, няма мощност, но работи добре на празен ход.
                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                Коментар


                  #9
                  muns61 написа:
                  Не бързай с гимнастиките, провери компресията. Виждал съм здраво износени гърбици, няма мощност, но работи добре на празен ход.
                  Съмнявам се за прегорял или сцепен клапан ,а може и прогоряла гарнитура към следващия цилидър ама ме съмнява второто.Докато не премеря компресията няма да правя нищо.Лошото е ,е мерим компресия с обикновенни манометри като въртим на стартер а реално се мери с надуване и отчитане на пропуска.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #10
                    Като ти отчете по-малка компресия, за чий чеп да надуваш? Сваляш главата.Ако е гарнитура между цилиндри, и двата ще се шашкат. А може и гарнитура на смук колектор...Та мери компресия.
                    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                    Коментар


                      #11
                      muns61 написа:
                      Като ти отчете по-малка компресия, за чий чеп да надуваш? Сваляш главата.Ако е гарнитура между цилиндри, и двата ще се шашкат. А може и гарнитура на смук колектор...Та мери компресия.
                      Не съм мерил още компресия защото колата не е при мен в момента.Мисля си ,че ако засмуква въздух само този цилиндър ще се чува.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Може и на някой повдигач да не ще да му спада
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Защо реши,че проблема е в първи?Източи повдигачите на менгеме и после виж дали някой хлопа.Ако кобилицана е изядена на тази гърбица-смени я.Най-добре премери компресия и виж дали няма отклонение на първи спрямо останалите.Степента на сгъстяване е 9.8 , това значи че компресията дето трябва да ти покаже трябва да е към 14 atm.
                          Fiat 1.4 12V
                          Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                          Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                          Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                          Коментар


                            #14
                            spark написа:
                            Може и на някой повдигач да не ще да му спада
                            Не мога да разбера какво намекваш.
                            valentino321 написа:
                            Защо реши,че проблема е в първи?Източи повдигачите на менгеме и после виж дали някой хлопа.Ако кобилицана е изядена на тази гърбица-смени я.Най-добре премери компресия и виж дали няма отклонение на първи спрямо останалите.Степента на сгъстяване е 9.8 , това значи че компресията дето трябва да ти покаже трябва да е към 14 atm.
                            Защото на първи като му извадя лулата няма промяна в работата на двигателя.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Като се напълни с масло буталцето на подвигача излиза нагоре и натиска кобилицата, която от своя страна натиска клапана. Като е износена гърбицата буталцето на повдигача излиза още повече, но въпроса е дали се прибира и колко. Защото тука имаме и температурни разширения на двигателя, а в тоя случай и стотни от милиметъра имат значение.И аз го ядох дедовия с тея валове, че чак до Ямбол ходих. Като смених вала и кобилиците с чисто нови комплект и колата работеше на 3 цилиндъра докато загрее. Компресия на 1-ви цилиндър - 2 бара. И мислех, че съм кривнал някой клапан, щото не знаех, че трябва да изцедя повдигачите, а стария вал беше износен. Та се оказа, че една от новите кобилици е била с някакви микрони по-висока от макс размера и я смениха с друга. Така и не мога да си обясня още защо като загрееше колата и компресията си идваше на място.Раздвижи подвигачите на менгеме, може да има някой блокирал, но е малко вероятно.
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X