Валовете отцепваха ли ги един спрямо друг? Или само ангренажното колело са свалили?
Отцепвали са ги и ги били маркирали един спрямо друг с белези на зъбните колела.После ги зацепили по белезите.На зацепването им не съм бил.И мен малко ме съмнява това зацепване да не е объркано.Още повече,че центровката я правиха с чопове,но само на предния вал,защото на задния не можаха да завият чопа при положение че всм.колектор вече бе монтиран.Аз за това ги питах и те казаха че няма страшно,защото двата вала са зацепени както преди ремонта.В какво се съмняваш колега?Ако са зацепени неправилно мисля че колата нямаше да гори малко и да върви и работи добре.Ба ли го,вече се поболях от тази кола да мисля и да се зверя по цели нощи в мануалите.
Детонационният датчик е проверен,поне е включен и е чист,но не е мерен.Аванса не чука на газ,а само на бензин и то при душмански рязко подаване на газ от 850 об/мин на място..............
Значи, това според мен може и да е нормално. Защото повечето автомобили, на празен ход държат статичен аванс. Да кажем 10градуса преди ГМТ, дава искра и така има време да се възпламени и изгори добре сместа, защото скоростта на буталото е ниска. В движение обаче, аванса се увеличава поради по-високата скорост на буталото, като при високи обороти стига 30-35гр преди ГМТ. Само че в движение, при обороти, компа се стреми да държи аванса на ръба на детонациите - там двг е най-ефективен. Детонациите обаче, зависят от много неща :1. Състояние на свещи2. Топлинно число на свещите3. Нагар в горивната камера4. Не на последно място ГОРИВОТО.Та в случая, според мен или е нещо в датчика или е горивото или просто компа, не реагира толкова бързо. Ако натиснеш пак така рязко и ги чуеш, но задържиш педала и те изчезнат, то просто компа ти е дръпнал леко аванса и е откоригирал проблема.
Да,така е.Пречуква само веднъж и то,с риск да се повторя,при мигновенно натискане на педала от нула до ламарината.При малко по-бавно подаване на газ,примерно от нула до край за 1,5-2 секунди по моя преценка,чукане няма.Тук се връзват напълно разсъжденията ти за времето на реакция на компа.И още нещо,сега се сетих,че бившето ми браво 1,4 12в се държеше по същия начин на бензин,а неговия мотор бе перфектен и сигурен съм,че вътре не бе прониквала българска ръчичка "майсторска" 1.-свещите са нови,Шампион и номерът им е същия както в аутодата...стига да не са менте.Смъкнах им разстоянието на 0,7мм,защото някъде бях чел че за газ това е най-доброто.2.-сигурно отговаря,щом номера е същия3.-горивните камери ги видях-минимален нагар между клапаните,който казаха че са изчистили преди да я затворят4.-зареждам само на ОМВ-95 октана,но за проба сложих и малко 98-промяна нямаше
1.-свещите са нови,Шампион и номерът им е същия както в аутодата...стига да не са менте.Смъкнах им разстоянието на 0,7мм,защото някъде бях чел че за газ това е най-доброто.
Тук си сбъркал. Това са глупости от хиляда и една нощ. Свещта, с нейното топлинно число и gap, са съобразени с точно тези процеси в двг. С горивната камера. Какво гориво ще използваш, и как двг ще го усвои зависи от предварението, горивната камера, свеща. Свеща е строго съобразена с гориванта камера. Не бива да се мърда нито от GAP-a нито от топлиннот число. Върни си го, както трябва да е. С този гап, горивният процес при по-високи обороти става доста лошо контролируем. Резултата е завишен разход например.
Валовете отцепваха ли ги един спрямо друг? Или само ангренажното колело са свалили?
Отцепвали са ги и ги били маркирали един спрямо друг с белези на зъбните колела.После ги зацепили по белезите.На зацепването им не съм бил.И мен малко ме съмнява това зацепване да не е объркано.Още повече,че центровката я правиха с чопове,но само на предния вал,защото на задния не можаха да завият чопа при положение че всм.колектор вече бе монтиран.Аз за това ги питах и те казаха че няма страшно,защото двата вала са зацепени както преди ремонта.В какво се съмняваш колега?Ако са зацепени неправилно мисля че колата нямаше да гори малко и да върви и работи добре.Ба ли го,вече се поболях от тази кола да мисля и да се зверя по цели нощи в мануалите.
Колега, карай си колата и не се вслушвай повече, че има риск да намериш още много шумчета и тракания, на които не би обърнал внимание преди ремонта, я сега в желанието ти всичко да е наред по двг го гледаш под лупа. Щом са белязали положението на валовете един спрямо друг, значи са добре. Щом работи и върви по-добре, значи сигурно и ангренажа е зацепен правилно, още повече, че са ползвали и специалния фиатов усложнител (инструмент) за фиксиране на валовете. Като ровиш по мануалите виж само дали за този двигател има корекция на ъгъла на запалване, ако има да се провери и коригира.
Смени датчика за детонациите! Може да са скъсали някоя жица като са вадели главата,или са сложили друг дефектен датчик.Детонациите се корегират само с този датчик!С една добавка от 10 лв можеше да си спестиш тези проблеми и много пари.
Коментар