Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Мареа изхвърля масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Мареа изхвърля масло

    Колата е 1,8 (бензин). Още като я взех и забелязах, че долната страна на двигателя е омазана с масло. Не забелязах нищо ненормално, освен, че сълзеше по малко масло от капака на клапаните. Като я какрах из града, това беше доста малко - може би 100 грама/1000км. Бях правил и две контролни пътувания от по 200-300 км. Пак нямаше особен проблем. Обаче последните два пъти минавах по 600-700км в едната посока - почти без почивка, в рамките на ден. Първия път беше поизхвърлила повече, а втория направо ме шокира. Бях я "понастъпил" на магистралата и като спрях за почивка, видях на фаровете, че от капака излиза дим. Отворих го и се оказа, че пръчката за ниво на маслото е излязла и целият двигател е обилно олян с масло - общо около 700 грама! Какво забелязвам още: духа от отвора за наливане на масло, не пуши сиво в ауспуха, няма мирис на изгоряло масло. Встрани горе вдясно има някакъв маркуч, вероятно за вентилация на капака на клапаните, но той е изваден и сух-оттам значи не вентилира. Колата има отлична мощност, гори малко(около 6л/100км). Има и други маркучи, които стоят безцелно - откачени.Консултирах се със сервиз, но все още намат свободни часове, за да проверят ситуацията. Споменават за някакви сепаратори за вентилация или (според тях по-малко вероятно - сегменти). Накой има ли опит с подобни повреди? Как мога да проверя за причината или диагностика може само в сервиз(едното е мерене на компресията, доколкото знам).

    #2
    според мен - сегменти

    Коментар


      #3
      Предвиждам го като възможност, но ме изненадва, че не гори масло. Колко излиза ремонт в България? Според мен е най-добре да се сменя всичко, но знам, че някои сменят само сегменти(не че и аз не съм го правил). Ще измеря компресията и ще дам да почистят всички отдушници, пък ще се разбере.

      Коментар


        #4
        Задръстен отдушник, щом не пуши от маркуча, а ти избива масломерната пръчка.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          колега дано наистина нещо да се е запушило, иначе комплект сегменти около 130 лева, от там нататък гарнитура глава, шлайф глава, евентуално пасване на клапани и т.н, още едно 150 лева поне, а пък за труда както намериш, целия двигател трябва да се разкости 300 лева имаш само до тук в най-добрия вариант

          Коментар


            #6
            сегменти,слагай ае мн. са добри.

            Коментар


              #7
              Аз залагам на запушена картерна вентилация.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Успях все пак да запиша час за сряда сутринта. Тогава ще стане ясно какъв е проблемът. Ще измерят компресията и оттам ще се разбере какво следва. Ако видя и най-малка индикация за проблем със сегменти, ще настоявам да ги сменят. Искам да сменя и всички гарнитури. По интервенциите виждам, че колата е лошо поддържана и са работили непрофесионално във всяко отношение. Така че, нищо няма да ме изненада. Така и така се понабутах, по-добре да я приведа в стабилно състояние. Разстоянията, които минавам са по 600-1000 км в рамките на ден и не ми се ще да спирам на 100 км, за да видя има ли още масло в двигателя.

                Коментар


                  #9
                  в такъш случай ако не е картерната вентилация, направо и направи един основен ремонт при доверен човек, и да знаеш че имаш кола на която да разчиташ

                  Коментар


                    #10
                    Безспорно в такава ситуация се започва от евтиния вариант - проверка и почистване на картерната вентилация. Имах подобен случай с типото и почистване на отдушника свърши идеална работа. В допълнение може да видиш състоянието на гуменото уплътнение на щеката и ако не прилепва добре да помислиш за смяна на цялата щека.
                    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                    Коментар


                      #11
                      Emil74 написа:
                      Успях все пак да запиша час за сряда сутринта. Тогава ще стане ясно какъв е проблемът. Ще измерят компресията и оттам ще се разбере какво следва. Ако видя и най-малка индикация за проблем със сегменти, ще настоявам да ги сменят. Искам да сменя и всички гарнитури. По интервенциите виждам, че колата е лошо поддържана и са работили непрофесионално във всяко отношение. Така че, нищо няма да ме изненада. Така и така се понабутах, по-добре да я приведа в стабилно състояние. Разстоянията, които минавам са по 600-1000 км в рамките на ден и не ми се ще да спирам на 100 км, за да видя има ли още масло в двигателя.
                      Ако малко от малко си изказал тези мисли в сервиза, гаранция ще ти изкарат компресия 7 - 8 и ще ти сменят сегментите!
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        И аз залагам на сепаратора за картерна ветилация,иначе казано цедката ти се е запушила и картерните газове избиват от пръчката.При мен цедката беше станала като тапа от гняс и при високи обороти фъскаше масло на воля през пръчката,еле па пуснех климатика....пожелавам ти да е това.
                        Fiat 1.4 12V
                        Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                        Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                        Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                        Коментар


                          #13
                          Сепаратора си е каслика при този двигател ... и гарнитура на капака ... пък и някой ако се е опитвал да я прави нещо .. лесно се превъртат болчетата на капака и резбата в главата отива на кино .. незнам от къде си но ако има някаде доверен човек да ти погледне колата нека го направи ... колко хора плачат от кофти майстори не е истина ...
                          Fiat Bravo - НАЙ-БЪРЗИЯ с вариатор Powered By . . .
                          Fiat Marea 1.6 16V - Not Powered By ... YET !
                          Alfa Romeo 155 2.0 8v Twin Spark - в гаража ...
                          Lancia Delta 1 HF 2.0 8v TURBO

                          Коментар


                            #14
                            Живея в Белград и колата я карам в специализиран сервиз. Досега не съм забелязвал да са правили гафове. При първата интервенция, включваща всевъзможни дребни поправки, имаше доста места, където можеха да ме одерат, без да свършат нищо. Проверих нарочно, но всичко беше напавено, както и казаха. Човекът от самото начало ми каза, че се съмнява в сепараторите, но все пак трябва да се провери компресията, за да е сигурен. Карал съм коли с издухани двигатели и там подобно духане се получава, когато в огледалото не се вижда колата зад теб, от дим. А тази изобщо не пропушва. Но не изключвам да е компресионен сегмент, разбира се. Колкото до опасенията, че може да изкарат компресията по-малка, аз от началото им казах, че от цената зависи дали на този етап правим нещо или не. Т.е. казах, че ако е нещо сериозно, ще се прави на по-късен етап. Което горе-долу е така, защото части купувам само от определени доставчици и със сигурност ще чакам, колкото трябва, но няма да сложа нещо, което да свалям след година. Дразни ме и звук в диференциала или скоростната кутия. Намерих фирма, която срещу 200 евро( с техни части) прави ремонт, за който дава гаранция 100000 км. Ако с двигателя мина по тънката лайсна, влизам за ремонт на кутията. Изобщо, има толкова дреболии, които ме дразнят, че не е истина. Още като взех колата, предвидих едни 800 евро за довеждане във форма. Но май ще пробия тази сума, с всичките дивотии, които са правени. Горе-долу е поддържана, все едно като те досърби пръста - да го отрежеш, вместо да го почешеш... Само тел дето не намерих, но пък има всички разновидности на силикон. И мисля, че инсталацията е олекотена с 4-5 килограма, благодарение на отрязани кабели. Дори кабелите за диагностика, които отиват към компютъра, не са пощадили.

                            Коментар


                              #15
                              На този етап диагнозата е "напълно запушен сепаратор на картера". Обадих се в сервиза преди половин час и още се мъчеха да го почистят - повече от два часа. Мога да си представя за какво става дума. Вероятно предишният собственик си е помислил, че е издухан двигателят и е побързал да се отърве от колата(голямо мазане със силикон е паднало, за да се скрие проблемът). Ако остане само това, ще се включа в предвидения бюджет(още с купуването, предвиждах до 50% допълнителни разходи за докарване на колата във вид, в който искам да бъде)

                              Коментар

                              Working...
                              X