Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто I, 1.2 MPI гасне в движение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто I, 1.2 MPI гасне в движение

    Уважаеми колеги,Бих желал да се консултирам по следният проблем:Пунтото е 95 г., 1.2 MPI 75, като от поне година колата угасва в движение, когато си поиска. Прекъсва работата на двигателя, понякога за секунда а в други случаи напълно (все едно е отнет контакт от ключа). В 90% от случаите при този проблем ми светва и червената лампичка на инжектора (дюзата на таблото). В случаите когато загасне двигателя, почти винаги пали веднага след това. Но понякога при добре загрял двигател по-тежко, все едно е слаб акумулатора. А има достатъчно заряд. Често сутрин колебае оборотите но почти пренебрежимо, което едва ли е проблем със стъпковия мотор. В началото номера го правеше само на дълъг път, но от 1-2 месеца и градско. На един от тестовете замалко взе да работи като че ли на 3 цилиндъраКакво съм направил към момента:Проверен стъпков моторСвещи проверени - окКабели - окСменен датчик на колянов вал - без ефект с новияИзключен имобилайзерТестван и с друго съвместимо ECU за Пунто - без промянаДатчик за температура - смененДиагностики поне 5 и не се открива никаква грешкаТест на ламбда сонда - в параметриНяма оттечки, замерване, ревизирана маса Смемени клеми на акумулатораТест на акумулатора - окНова бензинова помпа-окМоля, ако имате представа къде да се насоча дайте предложения, понеже към момента явно не само за мен е голяма загадка, а и за майсторите ...Благодаря!

    #2
    То май само патрона на ключа остана - клемореда.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      Хлабава маса към двигателя?

      Коментар


        #4
        В сервиз проверяваха няколко пъти масите, казват че е ок.Относно клемореда, не би ли следвало при тръскане да прекъсва, дори по време на движение раздвижвам ключа, но не прекъсва никогаСлучвало се е дори на идеално гладък път да гасне. Всъщност незнам дали може да се тества по някакъв начин клемореда, или се сменя с новКато си мисля и за масата, напоследък забелязвам натрупване на статично електричество, но незнам дали е субективно обстоятелствоЕдин познат ми казва бубина, то вече само хипотези, а само сменям компоненти и без резултат

        Коментар


          #5
          Не, по скоро контактният ключ ти прави мизерии, когато си поиска. Особенно ако имаш повече ключове, на една връзка и така караш. Но не е лошо да провериш и масите, невярвам обаче да е от тях. Това с по тежкото въртене е по-притеснително.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Да, замислям се в тази посока, имам 3 ключа - мастер и два сини, но карам само с единият син от години. И с другия съм пробвал, но без промяна.Иначе миналата година съм правил основен ремонт на двигателя, и това с по-тежкото завъртане при 90 градуса на двигателя се появи след ремонта. Не ми се мисли ако е затягане на колянов вал, но не мисля, понеже съм го правил в сервиза на Фиат в Ямбол, а те са много добри. И ако е това, то ако го прави ще е винаги на загрял двигател, незнам всъщност.Голяма одисея с този Фиат, но този досаден проблем не може никой да го реши засега

            Коментар


              #7
              има и още нещо много важно-има и едно реле като вдигнеш капака насреща в дясно,то командва бобината,бензиновата помпа и ако се не лъжа управлението на дюзите.иначе другото ти го казах-датчик на колянов вал и почистване на буксата му ,както и тази на компа с контактен спрей.и недей си дава парите напразно за датчици напразно.за да не пали има няколко причини-няма искра от бобината,датчик кол. вал,клеморед контактен ключ,въпросното реле и лоши връзки в буксите.последното е най вероятно .при мен смених датчика на коляновия вал с такъв от работеща и всичко заспа.комп. диагностика не може да ти хване неизправност в този датчик ако не е неизправен на 100 пр

              Коментар


                #8
                При мен това гаснене се оправи като смених ТПС датчика,но ако мажеш да го вземеш от някой за проба е по добре,иначе и при мен на диагностиката не показваше да има грешки.А ако релето то издаде багажа не знам дали ще запали повече.
                ex. punto elx 1.2i
                Lancia Libra 1.6

                Коментар


                  #9
                  zarkooo написа:
                  Да, замислям се в тази посока, имам 3 ключа - мастер и два сини, но карам само с единият син от години. И с другия съм пробвал, но без промяна.Иначе миналата година съм правил основен ремонт на двигателя, и това с по-тежкото завъртане при 90 градуса на двигателя се появи след ремонта. Не ми се мисли ако е затягане на колянов вал, но не мисля, понеже съм го правил в сервиза на Фиат в Ямбол, а те са много добри. И ако е това, то ако го прави ще е винаги на загрял двигател, незнам всъщност.Голяма одисея с този Фиат, но този досаден проблем не може никой да го реши засега
                  По тежкото завъртане е или двг или стартер. А може и да е акумулатор. Оловните акумулатори не обичат топлото, вообще при температури над 30гр. не им е хубаво, нищо че показва добре. На Пандата съм поставил индикатор(правен собственоръчно) от 10V до 14.5V през 0.5V за да следя какво се случва. Контролната лампа за заряд е крайно недостатъчна за диагностика на заряда и в много случаи може да не свети а заряда да е никакъв. Не казвам, че при теб няма заряд, но при по-висока температура оловните акумулатори се задъхват и им пада напрежението.Просто идея, може да помислиш.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря Ви за съветите! Понеже един познат ми беше услужил с бубина 100 % работеща, реших и това да пробвам като ги размених, но както и очаквах даже по-зле. На свободен ход двигателя работи като котенце, и на обороти никога не гасне. Само и единствено в движение, както вече споменах. Днес в рамките на 30 км ми гасна 3 пъти, като веднага светва контролната лампа на инжектора както и винаги разбира се.Преди време забелязах, че ми качва нивото на маслото малко, но предполагам от доста градско и някоя дюза ако приплюва повече. Не е вода, а бензин сигурно понеже като покарам повече явно се поизпарява и си влиза на ниво по щека.Ами моя проблем се оказа явно доходоносен за много сервизи, така че мисля да спра да ги спонсорирам повече и да взема нещата в мои ръце, след като те вдигат ръце, то не остава друго освен сам да се оправям ... и с Ваша помощ разбира се, за което още веднъж моите благодарности !

                    Коментар


                      #11
                      Щом ти светва лампата с дюзата,компа трябва да покаже каква е грешката.
                      ex. punto elx 1.2i
                      Lancia Libra 1.6

                      Коментар


                        #12
                        Да, би било добре да покаже каква е грешката, но както казах на 3 независими диагностични апарата е тестван, и не отчита никаква грешка. Веднъж само отчете слаб акумулатор, но генератора се беше повредил, като го оправих и взе да зарежда нормално грешки няма. Това е засега, ще да проверявам маси, връзки, клеморед, релета и т.н ... дано имам късмет

                        Коментар


                          #13
                          Колега имам подобен проблем с абсолютно същия модел Пунто 95 1.2 75кс Пали от раз никакви проблеми с паленето и работата на място, но като реша да потегля нещата са просто трагични Пример: Спирам на кръстовище, тръгвам подавам му газ но от страна на пунтото никаква реакция изведнаж "се сеща" че трябва да потегли , не веднаж съм оставал посредата на кръстовището с смачкан педала на газта Като мине 3000 оборота и се оправя Сменил съм кабели свещи стъпково моторче (преди ми гаснеше на свободна) бубините са наред като цяло никой не може да определи от какво може да е Поради тази причина най-добрия вариант лично за мен са вторичните За 2 години това е 2-ри фиат ... вече неискам и да чувам за Фиат

                          Коментар


                            #14
                            същите симптоми се оказах клеми при мен
                            Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
                            Втората......пак същата!
                            (_-_)______////_______(_-_)
                            Punto75-Вече на жената!
                            Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004

                            Коментар

                            Working...
                            X