Когато ги изравняваш буталата няма значение на къде ще въртиш с милиметри за да ги направиш на едно ниво.Понеже изравняваме 1-во и 2-ро бутало те няма да бъдат нито в ГМТ нито в ДМТ а някъде по средата т.е. 1-во бутало ще е започнало да слиза от ГМТ към ДМТ ,а 2-ро да се качва от ДМТ към ГМТ и чрез инструмнета ги изравняваме ,това е единия вариант.Втория е когато 1-во бутало се качва от ДМТ към ГМТ и 2-ро слиза от ГМТ към ДМТ и пак се срещат на същото място.Моето питане по какво се разбира кой от двата горепосочени варианти е.Ако го няма капака на клапаните по тях може да се разбере но има ли друг начин или белег някъде.
Я пробваи да махнеш капака на клапаните на тоя мотор с ъглошлаиф или с чук ще го махнеш Маи наистина не го познаваш тоя мотор! посоката на въртете е ясна - нормалната посока в която се върти мотора
Аз пък си мисля, че никой нищо не разбра от цялата работа.Клапаните са тези, които определят кой цилиндър от всяка двойка ще е в компресия и кой в такт изпускане. Това зависи от разпределителните валове, а не от коляновият.При положение, че си сложил фиксаторите на разпределителните валове не виждам каква е разликата на къде ще въртиш коляновият вал за да нагласиш буталата. Може да се наложи по посока на часовника или обратно зависи на къде бяга центровката. Идеалният случай при правилно поставен стар ремък е да няма нужда от корекция.Тъй като за 4-те такта буталата се изравняват два пъти / коляновият вал прави два оборота, а разпределителните по един /, фиксаторите за разпределителните валове са така разположени, че да могат да се навият само при едното изравняване. Това надявам се е ясно на всички спорещи в тази тема.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Не , не е вярно това Не помня точно как беше главата с фиксаторите, но имаше проблем с клапаните ако не нагласиш точни ход на буталото! Примерно представи си че когато буталото прави ход от ДМТ към ГМТ точно в този момент фиксаторите са зацепили валовете на отваряне на всмукателни клапани и бум А реалния ход трябва да е от ГМТ към ДМТ за има всмукване Ако беше двутактов мотора нямаше да има такъв проблем :D
Както се вижда на илюстрацията от Аутодата на предната страница фиксаторите на разпределителните валове НЯМА как да бъдат поставени при друго положение на валовете. Ако имаше такава възможност, нямаше да има фиксатор, защото няма смисъл от него. По твоята логика никога не можеш да оправиш неправилно центрован мотор, защото трябва да го въртиш само в едната посока, като съответно заради неправилно поставеният ремък никога няма да ти съвпаднат нещата. Или ако разглобиш мотора за ремонт и после какво
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
аз съм сигурен, че няма как да е вярно това, ако ми се наложи слдващо отваряне на главата ще заснема на какво положене остават клапаните и да разрешим проблема, но няма да споря че темата ще стане бозава. Ако колегата иска нека да пробва за спорта от долу на горе и да напише тука дали има проблеми :D
Коляновият вал се върти по посока на часовниковата стрелка(в посоката в която върти стартера) 1-ви цилиндар трябва да слиа от ГМТ към ДМТ а втория трябва да се качва иравняватсе абсолютно точно главате се зацепва на белезите които са на разпределителните валове и се слага ангренажния ремак https://www.youtube.com/watch?v=BJZF-i4B9CE - тук се вижда как става номера [/img]
аз съм сигурен, че няма как да е вярно това, ако ми се наложи слдващо отваряне на главата ще заснема на какво положене остават клапаните и да разрешим проблема, но няма да споря че темата ще стане бозава. Ако колегата иска нека да пробва за спорта от долу на горе и да напише тука дали има проблеми :D
Колега аз един път обърках и нищо не става неще да запали и пуфти от всмукателите :D
Коментар