Здравейте колеги.Преди 2 месеца си дадох пунтото на майстор да ми смени гарнитурата на главата.Първо съм много разочарован и после ми се отвори още беля.Докато затягаше последния болт на главата го скъса и айде болтове нови 38лв за моя сметка,но както и да е.Направи той колата но след около 15 дена се скапа двигателя.Оказа се че след като я разглоби друг майстор имаше ударени 8 клапана и ремъка беше пехвърли 3,4 зъба.В последствие се оказа че предишния майстор е спукал ролката като я затягал а и той сам си казвал че ги затяга много.Майстора който ми направи ремонта сега стигна до там че няма как да направи центровка понеже нямало белези на валовете,и за това са били нужни инструменти като тези на снимката.Ако някой има и може да ми ги изпрати ще съм му много благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Центровка на Пунто 1.2 16V 85к.с ELX
Collapse
X
-
аз лично ги правя без тезиинструменти,но искам да кажа че е добре да ги имаш.смисъла е прст-нагласяш валовете на кантар ,като най -вайното е кантара да е успореден на самия мотор това последното се докарва с много гледане.въпреки тва 50-50,норзликата може да бъде само 1зъб,което все пак е нещо.на мен досега не ми се е случвало да сбъркам ,но нали знаеш-винаги има първи път
Коментар
-
panko1 написа:Има само размерите на фиксаторите за валовете а на другите няма.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
staho написа:Моного интересно с буталата се получава.Къде трябва да е 1-во бутало ако изравним 1-во и 2-ро Когато слиза от ГМТ надолу или се качва от ДМТ нагоре.За разпр. вал ясно.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:staho написа:Моного интересно с буталата се получава.Къде трябва да е 1-во бутало ако изравним 1-во и 2-ро Когато слиза от ГМТ надолу или се качва от ДМТ нагоре.За разпр. вал ясно.
Коментар
-
pioneer 306c написа:Колегата по горе много точно ти е задал въпроса. Помисли и му отговори.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Когато ги изравняваш буталата няма значение на къде ще въртиш с милиметри за да ги направиш на едно ниво.Понеже изравняваме 1-во и 2-ро бутало те няма да бъдат нито в ГМТ нито в ДМТ а някъде по средата т.е. 1-во бутало ще е започнало да слиза от ГМТ към ДМТ ,а 2-ро да се качва от ДМТ към ГМТ и чрез инструмнета ги изравняваме ,това е единия вариант.Втория е когато 1-во бутало се качва от ДМТ към ГМТ и 2-ро слиза от ГМТ към ДМТ и пак се срещат на същото място.Моето питане по какво се разбира кой от двата горепосочени варианти е.Ако го няма капака на клапаните по тях може да се разбере но има ли друг начин или белег някъде.
Коментар
-
eh4ev07 написа:uBoy написа:Извинявам се , защотото по горе не видях че вече е зададен въпроса относно хода на буталотоИ аз се зблъсках с този проблем и го решихме на усет, защотото никъде не намерихме инфоПунтак 1.1 с лека измама под капака
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар