здравейте колеги! това лято установих, че колата губи масло - около 100-200 гр. на 4-500 км. при градско каране. при извънградско за 3000 км не го беше пипнала. освен това маслото много бързо потъмнява при градско каране. при продължително каране извънградско се избистря. минавам към 25 км. на ден градско - 12 сутрин и 12 вечер.малко предистория, за да е по-ясно. като я взех преди 3,5 год. във вантотрейд ми сипаха 5в40 тутела ещорил май беше. така и не мръдна нивото за 8 хил. км. При първата смяна доверчиво я оставих в един сервиз и ми бяха набухали 15в40 пак някакво качествено, но минерално масло. тогава започна да губи масло. следващата смяна пак сложих 5в40 тутела синтетично, но си го губеше. след това пробвах с тутела 10в40 синтетика и 10в40 полусинтетика. картинката си е все същата. имам разни омазнявания по съединенията на въздуховодите за картерните газове. откакто започна да губи масло съм минал 32000 км. и картинката не се е изменила, т.е. проблемът не е прогресиращ.та въпроса е, кое е това, което я кара да губи масло само при сравнително неравномерни режими на работа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
загуба на масло при градско каране
Collapse
X
-
Re: загуба на масло при градско каране
slonikon написа:освен това маслото много бързо потъмнява при градско каране. при продължително каране извънградско се избистря.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
-
Имам наблюдение върху Браво и Брава с 1,4 двигатели.Положението е следното:И двата автомобили при градско управление лапат масълце ,а при извънградско няма никакъв разход.Колкото повече студени стартове на двигателя имате за деня толкова повече се увеличава разхода на масло.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
студени стартове имам 4, което не е малко. притеснява ме, че те си бяха толкова и в началото, когато не губеше масло. аз си мисля, че от гъстото минерално масло НЕЩО се е разхлабило и лапа маслото преди да загрее и уплътни. така като го пише, ми мирише на сегменти, щото маслото почернява при градско, но те имат някаква еластичност и би трябвало да се оправят сами досега.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
nedialk00
карай и не го мисли то 400 грама на 10хил нищо не е даже няма нуджда да доливаш от смяна до смяна
Коментар
-
да де, само дето са почти 2 литра на 8 000 км. не че го мисля - вече 30 000 си карам така, щото не се влошава. май просто си нямам работа Yellow_Flash_Colorz_PDT_17 . а, днес си спомних още нещо. всеки път като запаля има едно гадно чукане в двигателя, като от клапани, което изчезва като загрее. това пак се появи с минералното масло, ама толкова съм свикнал с него, че не му обръщам внимание. п.с. имам навика да "спирам на скорост"браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Има и нещо друго, на дълго дросела е много повече отворен от колкото при градско каране. При затворен дросел вакума се увеличава и е по лесно да се просмука маслото. Най често се получава при отнемане на газта (спиране на скорост) Ако е по продължително въпросното спиране, след подаване на газ изпушва на масло. Макар, че засега е малко маслото което ти гори двигателя и има вероятност да не се забележи изпушване.
Коментар
-
Здравейте, колеги! Ползвам темата на колегата за мой въпрос, за да не пускам нова. Когато сменях маслото за пръв път на колата /FIAT Bravo 1.6 16v ’97 / нямах възможността да чета във форума какво масло се препоръчва. Доверих се на търговците и те сипаха Valvoline MaxLife 15w40 минерално. Да си кажа честно нямах никакви проблеми с него, е, в много студено време се чуваха как тракат за няколко секунди повдигачите на клапаните, даже за съжаление го смених на 13к км. а не на 10к. Сега вече, информиран от форума, сложих Selenia Gold 10w40 /е, чувал съм че 20к е по-добро, но и това върши работа/. Забелязах, че около 200км извънградско след смяната е почерняло, не много, но като го разтъркам с пръстите се вижда че остава черна следа на тях, а като взема и разтъркам с пръстите от останалото в кутията масло - няма такова нещо, напълно прозрачно си е. Разбира се, знам, че маслото трябва да почернява, но въпросът ми е нормално ли е да става толкова бързо - само след 200 км извънградско?Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
абе не е нормално при бензиновите, ама това е положението. и при мен е така вече 3 смени след минералното. една теория която съм чувал е, че синтетиката има и някакви миещи свойства и отмива нагара останал от минералното. следващия път ще сипя добавка за почистване преди смяната и ще пиша кво е станало. ако се сетя, де, щото има още 6-7000 км. дотогава. по мойта си тема - от жарама минах на репсол10в40 и почти 2000км нищо не съм доливал. чукането също изчезва значително по-бързо. както казах - следващия път промивка + свястно масло и се надявам да съм като нов!браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Масло ползвай каквото си прецениш, но не бих препоръчал промивка с добавка.Който си мисли, че на градско гори маслото повече отколкото на извънградско дълбоко се лъже и просто не е карал на дълъг път.На дълъг път си проличава качеството на маслото. Пътят ми е често около 1500-2000 км със спиране само за зареждане няколко пъти. Ако се застоя понякога в някоя кръчма по пътя и след час престой даже през ноща стрелката на температурата си е още на средата с паленето Смятаите как всичко под капака е достигнало работна температура а за маслото... да кажем само, че синтетиката е единственият удачен избор
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар