Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Bravo 1.6 16V загасна и не пали вече втори ден

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Bravo 1.6 16V загасна и не пали вече втори ден

    Колата е на мой приятел и вчера на Цариградско шосе загасва докато стои в задръстването и отказва да запали повече. Нито на газ, нито на бензин. Колата е Фиат Браво 1.6 16V кода на двигателя е 182А4.000 Изтеглихме я и започнахме с проверките - бензин има, газ също. Проверих свещите и кабелите - изваждахме една по една свещите и ги пробвахме за искра - всички даваха искра.Свещите обаче миришеха на бензин, а тази на 3-ти цилиндър беше цялата обляна в бензин. Искрата от 4-те свещи ми се видя малко слаба и реших, че са бобините. Измерих ги и тази на 1-ви и 4-ти цилиндри дава 8.8 кОма, а другата 112кОма. Викаме си ясна е работата - днеска сложихме читава бобина обаче пак не запали. Продължих да меря - датчика за обортите на коляновия вал си дава в норма 650 Ома. Видях, че трябва да е между 575 - 750Ома. После замерих и бензиновите инжектори (въпреки, че не пали и на газ) 14.7 Ома. В аутодата дават между 13.8 и 15.2 Ома, та и те са в норма.Датчикът, който отчина температурата на въздуха постъпващ в колектора също беше в норма 3.8 кОма. В аутодата 4000Ома при 20 градуса и 2000Ома при 40 градуса, та и тук нищо смущаващо.Едиствено не можах да измеря датчикът на Хол на ролката на изпускателния вал. За него в аутодата пише, че трябва да използва ЛЕД диод и да се види дали примигва при подаване на сигнал. Но явно този датчик подава сигнал, след като има искра на свещите. Въпросът е дали подава коректни данни. И не съм мерил налягането на бензина, но щом свещите миришеха на бензин, а едната беше направо залята предполагам с горивото няма проблем. Помпата се чува да подкачва при контакт. А още повече, че колата и на газ не иска да пали. А на газ палеше половината зима, че беше изгоряла бензиновата помпа. После помпата беше подменена.Електромагнитните клапани за газ и бензин също работят. На таблото като се подаде контакт - лампата с дюзата светва и после си загасва, докато въртя не светва.Не можахме да намерим работещ сервиз да я закачат и да проверят ЕКУ-то за грешки. Предполагам само така ще се види проблемът.Та искам да попитам какво още мога да проверя преди да я дръпнем на дианостика в първия работен ден. Просто не съм си представял, че колата може да умре така от веднъж - като въртим да запали е все едно няма грам гориво или пък няма никакъв ток. А ток има, гориво има. Ако не бензин то газ има и трябва поне на газ да запали. Изчетох всичко във форума относно проблеми с паленето, но не открих решение на нашия проблем.Мерси предварително за помощта.

    #2
    С бутане пали ли? Един приятел имаше подобен случай, след който се наложи да го дърпам, та в последствие се оказа скъсан ангренаж. Дано при вас не е това.

    Коментар


      #3
      ако е ангренаж, трябва да е чул колегата :D иначе наистина доста странно, но сякаш датчика на разпределителните валове е заминал, ама то и той не си заминава от изведнъж опитай да махнеш акумулатора за час-два, може пък да се изтрие някоя грешка и да запали

      Коментар


        #4
        Откачи куплунзите на компа и ги провери за окиси и нагар от лоша връзка. Напръскай ги с контактен спрей, и закачи всичко. Опитай да запалиш, но може и да не стане от раз ако се е удавила колата. Такъв проблем имахме с едно Пежо - угаснало в движение и няма палене. Накрая отиде в сервиз на Пежо и срещу 80 лв му напръскали буксите на компа. Така работи и до днес. Провери и имобилайзера, ако има поставян допълнително.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          колега имаш проблем с катализатора.Отдоло преди гарнетата има един болт отвийго напално,и после пали.самодане си я одавил.

          Коментар


            #6
            Нека да да уточня, че ако е от катализатора ще пали, но няма да върви и ще гасне. Но все пак ще пали.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              колега на моита кола и сменх,бобина,кабели,свешти и куп други работи ине пали.накрая се оказа катализатор.

              Коментар


                #8
                Катализатора не се запушва от раз. Започва да дава симптоми доста преди да стигне до момента "угасна и не пали повече". Не казвам да не опита и тоя вариант, но съм 90% сигурен, че щеше да каже че преди това е имал проблеми с обороти, загуба на мощност и т. н. т.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  На мен ми стана много интересно какво се случва с тая кола..Дано автора сподели се пак какво се е оказало.
                  Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...

                  Коментар


                    #10
                    Веднага споделям. Забавих отговора, защото нямахме време да я разчовъркаме. Вчера отворихме капака на ангренажа, но без да сваляме ремъците и шйбата на коляновия вал. Просто отворихме отгоре, за да огледаме добре. Всичко изглеждаше абсолютно наред - ремъка не беше хлабав, нямаше пукнатини или следи за някакъв проблем. Направихме диагностика, решавайки че това е последния шанс да видим какво е - показа проблем с втора бобина. Докато се радвах, че предположенията ми за дефект са се оказали верни, опитахме да запалим и тогава лъсна всичко - ангренажния ремък си стоеше неподвижен. Коляновия вал си се въртеше, но уви ремъка не помръдваше.За сега плануваме в неделя да я разглобим и да видим щетите. Крепи ни едно, че колата е загаснала на празен ход и може щетите да не са толкова големи. Обаче пък после я скъсахе от опити да я запалим, но пък двигателя се усеща, че има някаква компресия. Ако започнем да я разглабяме ще пуснем и снимков материал от щетите и работата по двигателя.

                    Коментар


                      #11
                      сменяш гарнитура клапани ремък и ролки и си в играта

                      Коментар


                        #12
                        nedialk00 написа:
                        сменяш гарнитура клапани ремък и ролки и си в играта
                        Да това май е списъкът. Едни нови гумички на клапаните и нови гарнитури навсякъде и нови болтове за главата.Само не знам къде да я занеса за евентуален шалйф и да я окомплектоват с новите части, а аз само да я монтирам.

                        Коментар


                          #13
                          шлайф да хубаво е ако има канали от антифриза, ама си намери и динамометричен ключ и виж реда на стягна не болтовете на главата в аутодатата

                          Коментар


                            #14
                            nedialk00 написа:
                            шлайф да хубаво е ако има канали от антифриза, ама си намери и динамометричен ключ и виж реда на стягна не болтовете на главата в аутодатата
                            Имам много хубаво и подробно ръководство за Фиат, Аутодата също я имам. Динамометричен ключ и градусомер също имам, стоят си новички и неизползвани все още. Едиствено за зацепването на ремъка нямам инструменти и това ще бъде направено от някой с опит и инструменти, за да не си правим ташак с новите клапани и ремонтирана глава.

                            Коментар


                              #15
                              Това 1.6 удря ли клапани? И как "ремъка не е хлабав", той си е направо скъсан!?!Водната помпа на ангренажа ли е?
                              Fiat Stilo 1.8 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X