Колата е на мой приятел и вчера на Цариградско шосе загасва докато стои в задръстването и отказва да запали повече. Нито на газ, нито на бензин. Колата е Фиат Браво 1.6 16V кода на двигателя е 182А4.000 Изтеглихме я и започнахме с проверките - бензин има, газ също. Проверих свещите и кабелите - изваждахме една по една свещите и ги пробвахме за искра - всички даваха искра.Свещите обаче миришеха на бензин, а тази на 3-ти цилиндър беше цялата обляна в бензин. Искрата от 4-те свещи ми се видя малко слаба и реших, че са бобините. Измерих ги и тази на 1-ви и 4-ти цилиндри дава 8.8 кОма, а другата 112кОма. Викаме си ясна е работата - днеска сложихме читава бобина обаче пак не запали. Продължих да меря - датчика за обортите на коляновия вал си дава в норма 650 Ома. Видях, че трябва да е между 575 - 750Ома. После замерих и бензиновите инжектори (въпреки, че не пали и на газ) 14.7 Ома. В аутодата дават между 13.8 и 15.2 Ома, та и те са в норма.Датчикът, който отчина температурата на въздуха постъпващ в колектора също беше в норма 3.8 кОма. В аутодата 4000Ома при 20 градуса и 2000Ома при 40 градуса, та и тук нищо смущаващо.Едиствено не можах да измеря датчикът на Хол на ролката на изпускателния вал. За него в аутодата пише, че трябва да използва ЛЕД диод и да се види дали примигва при подаване на сигнал. Но явно този датчик подава сигнал, след като има искра на свещите. Въпросът е дали подава коректни данни. И не съм мерил налягането на бензина, но щом свещите миришеха на бензин, а едната беше направо залята предполагам с горивото няма проблем. Помпата се чува да подкачва при контакт. А още повече, че колата и на газ не иска да пали. А на газ палеше половината зима, че беше изгоряла бензиновата помпа. После помпата беше подменена.Електромагнитните клапани за газ и бензин също работят. На таблото като се подаде контакт - лампата с дюзата светва и после си загасва, докато въртя не светва.Не можахме да намерим работещ сервиз да я закачат и да проверят ЕКУ-то за грешки. Предполагам само така ще се види проблемът.Та искам да попитам какво още мога да проверя преди да я дръпнем на дианостика в първия работен ден. Просто не съм си представял, че колата може да умре така от веднъж - като въртим да запали е все едно няма грам гориво или пък няма никакъв ток. А ток има, гориво има. Ако не бензин то газ има и трябва поне на газ да запали. Изчетох всичко във форума относно проблеми с паленето, но не открих решение на нашия проблем.Мерси предварително за помощта.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Bravo 1.6 16V загасна и не пали вече втори ден
Collapse
X
-
nedialk00
ако е ангренаж, трябва да е чул колегата :D иначе наистина доста странно, но сякаш датчика на разпределителните валове е заминал, ама то и той не си заминава от изведнъж опитай да махнеш акумулатора за час-два, може пък да се изтрие някоя грешка и да запали
Коментар
-
Откачи куплунзите на компа и ги провери за окиси и нагар от лоша връзка. Напръскай ги с контактен спрей, и закачи всичко. Опитай да запалиш, но може и да не стане от раз ако се е удавила колата. Такъв проблем имахме с едно Пежо - угаснало в движение и няма палене. Накрая отиде в сервиз на Пежо и срещу 80 лв му напръскали буксите на компа. Така работи и до днес. Провери и имобилайзера, ако има поставян допълнително.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Катализатора не се запушва от раз. Започва да дава симптоми доста преди да стигне до момента "угасна и не пали повече". Не казвам да не опита и тоя вариант, но съм 90% сигурен, че щеше да каже че преди това е имал проблеми с обороти, загуба на мощност и т. н. т.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Веднага споделям. Забавих отговора, защото нямахме време да я разчовъркаме. Вчера отворихме капака на ангренажа, но без да сваляме ремъците и шйбата на коляновия вал. Просто отворихме отгоре, за да огледаме добре. Всичко изглеждаше абсолютно наред - ремъка не беше хлабав, нямаше пукнатини или следи за някакъв проблем. Направихме диагностика, решавайки че това е последния шанс да видим какво е - показа проблем с втора бобина. Докато се радвах, че предположенията ми за дефект са се оказали верни, опитахме да запалим и тогава лъсна всичко - ангренажния ремък си стоеше неподвижен. Коляновия вал си се въртеше, но уви ремъка не помръдваше.За сега плануваме в неделя да я разглобим и да видим щетите. Крепи ни едно, че колата е загаснала на празен ход и може щетите да не са толкова големи. Обаче пък после я скъсахе от опити да я запалим, но пък двигателя се усеща, че има някаква компресия. Ако започнем да я разглабяме ще пуснем и снимков материал от щетите и работата по двигателя.
Коментар
-
nedialk00
-
nedialk00
шлайф да хубаво е ако има канали от антифриза, ама си намери и динамометричен ключ и виж реда на стягна не болтовете на главата в аутодатата
Коментар
-
nedialk00 написа:шлайф да хубаво е ако има канали от антифриза, ама си намери и динамометричен ключ и виж реда на стягна не болтовете на главата в аутодатата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар