tomny написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за налягането на бензина 1,6/16 в
Collapse
X
-
-
май много се увъртяхте колеги.за да може компютъра да дозира точно бензина, той се нуждае от постоянно налягане на бензина в рейката. тука въпроса е постоянно спрямо кое !!! отговора е - там където се впръсква бензина - във всмукателния колектор където има вакум който се променя. да речем че налягането на бензина в рейката трябва да е 3 бара спрямо това в колектора /за това и регулатора си има вакумно маркуче/ при работещ двигател и закачен манометър примерно ако разреждането в колектора е минус 0,5 бара , нашия манометър ще покаже налягане 2,5 бара в рейката СПРЯМО атмосферата, но то ще бъде 3 бара спрямо колектора.запомнете, налягане в рейката на бензина се мери с изваден вакум маркуч и показанията трябва да са постоянни. когато се закачи маркуча - налягането ще се променя спрямо атмосферното , но винаги ще е постоянно към разреждането в колектора. как се мери налягането и какви трябва да са стойностите пише в сервизните ръководства.
Коментар
-
kolev написа:май много се увъртяхте колеги.за да може компютъра да дозира точно бензина, той се нуждае от постоянно налягане на бензина в рейката. тука въпроса е постоянно спрямо кое !!! отговора е - там където се впръсква бензина - във всмукателния колектор където има вакум който се променя. да речем че налягането на бензина в рейката трябва да е 3 бара спрямо това в колектора /за това и регулатора си има вакумно маркуче/ при работещ двигател и закачен манометър примерно ако разреждането в колектора е минус 0,5 бара , нашия манометър ще покаже налягане 2,5 бара в рейката СПРЯМО атмосферата, но то ще бъде 3 бара спрямо колектора.запомнете, налягане в рейката на бензина се мери с изваден вакум маркуч и показанията трябва да са постоянни. когато се закачи маркуча - налягането ще се променя спрямо атмосферното , но винаги ще е постоянно към разреждането в колектора. как се мери налягането и какви трябва да са стойностите пише в сервизните ръководства.FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99
Коментар
-
Няма дебит,ни наляга
янко написа: Преглед на мнениетоА за различните режими се мери с уреди които създават подналягане.Помпата се проверява за налягане и дебит
Повдигам темата, намерена с търсачката по зададен критерий:
"Фиат Брава 1,6 проблем с бензиновата помпа-налягане и дебит"
От едно известно време колата Фиат Брава 1,6 метален колектор има проблем с паленето и работата на бензин. Понеже колата е на член от семейството и лятото си пали на газ от ряз не се задълбавахме на търсим проблем. Мисля, че веднъж само я бяхме карали /майка ми де/, до някъв майстор и той я бил закачил на "компютъра" и отсякъл "бензинова помпа-300 леа и си ти".
Оттогава й бях казал да не се занимава с бензиновата помпа и да си кара така, до днес. За мен това с трудното палене и загуба на мощност на бензин си бяха/ са си класически симптоми на запушени инежектори от каране на газ-8ма година. Само градско последно време, мислех някой ден да се разходя 400-500 км на бензин с добавка за отпушване, но реших да проверя това, което мога сам в гаража.
-защо да не се занимава: колата само се палеше на бензин и прехвърля на газ до няколко секунди с повдигане на оборотите над 2200, след което реле изключва бензиновата помпа. Реално работи я минута, я не;
-отделно помпата няма виене и непривични звуци;
-в резервоара винаги има поне 30 литра бензин, за всеки случай ако стане нещо с газта.
Така,
днес разкачих входящия маркуч, който е под капака и закачих манометъра там, очаквайки стабилно налягане. Помагаша ми бащата, докато давам на контакт да гледа манометъра и за изблици на бензин евентуално.
След две подавания на контакт отива на 0,5 бара и веднага пада. При задържане на стартер, че не се сетих да видя къде е релето на помпата до ѝ подам директно ток, стига до 0,9 бара и директно пада.
Надухме магистралата наобратно с компресора и в резервоара се чува леко свистене. Сложих и шише, с две подавания на контакт изплю няколко капки, за десет-15 сек на стартер задъни около един пръст пет литрова туба от минерална вода.
Утре ще сваля помпата да видим в нея ли е проблема реално. За мен има голяма вероятност да има сцепен горивопровод вътре между щуцера на помпата и кошнацита.
Исках да споделя проблем, пък ако някой прецени нека допълни и неговото виждане.
Най-вероятно утре ще редактирам мнението какво съм открил.
Тук виждам информация от сорта на 3 бара работно и 5 бара на контакт, нали?
ПоздравиFiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Като даваш на контакт и не запалиш помпата работи 10 секунди и гасне това е правилното
Бензина не трябва да се връща обратно от където идва има клапан в една посока/ от помпата към двигателя/
Има друг маркуч за обратен бензин
Къв ти е проблема не работи добре ли .
Помпата е 3.5 бара няма как дстигне 5Последна редакция от kluchar; 26.10.2019, 21:06.
Коментар
-
Коце,
накратко- давам на контакт и след доста въртене запалва и до 2-3 секунди гасне. В движение я засилвам на газ и при обръщане на бензин не наема.
Днес след проверка на налягане и дебит се оказа, че вдига най-много до 0,9 на стартер и до 0,5 на контакт, при което веднага пада. Което означава, че не задържа бензина в горивопровода.
Утре живот и здраве ще сваля помпата от резервоара и ще видя за сцепени маркучи вътре и пак ще тествам само нея за налягане и дебит.
С две изречения това е проблема
Поздрави!Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Проблемът при нас е решен за 7,80лв. Спукан преходен бензинопровод.
Здравейте Колеги,
допълнение от днес. Свалих помпата и я тествах самостоятелно-2,8 бара, задържа си налягането. Пораздвижих този накъдрения маркуч и на две места се скъса направо. Явно е имало цепка там, каквито и съмнения имах. Старостта си е оказала влияние.
Замених го с маслено и горивоустойчив гумен маркуч, който обаче не е за потапяне в горивто. Колкото изкара. Взех най-скъпия който имаха "Семперит" за 7,00лв метъра и няколко скоби, като отново нямаха за еднократна употреба /такива за каретакоито са/ , та ми дадоха "Торкс".
Малко размисли,страсти и обяснения, ако на някой му се наложи да се занимава със същото.
Всички маркучи от помпата се вадят на бързи връзки, има и две букси-захранване помпа и бензиномер. Самата помпа се държи на пластмасов пръстен, който се развива с дървенце и чук за по-лесно. Махнете мокета, който се държи на три черни "нита" ли как се казват не знам.
Оня дет е прайл дупката за вадене на помпата или е бил пиян или мноо зле, защото не е центрована и трябва да извадите помпата под ъгъл и в определена позиция. После при слагането има едно гумено уплътнение, което ми скъса нервите докатао го сложа. Също и тоя пръстен. Преди да се затегне се уверете, че всички маркучи ще си влезнат където трябва, тоест помпата трябва да се и на същото място.
Второ,
забелязах, че кошницата на помпата е от две части и се събират една в друга. С оригиналния маркуч тове е било възможно, но сега ще седи само в това положение, в което съм я събрал.
Не знам защо е измислено така и каква е целта, но най-много да спре да отчита вярно бензиномера или винаги да показва едно и също- знам ли.
При пробата дадох на контак и за 2-3 секунди се чу помпата, запали и изгасна. Запалих на газ и в движение с около 50км прехвърлих на бензин и след около 10-20сек изчисти работата и вече няма проблем. На първа си върти гуми, на втора от ниски обороти има малко замисляне, но иначе си пали както преди, тоест напълно нормално.
Това е, да има малко информация във форума по тоя казус. Хубаво е винаги да се убеждавате сами какъв е проблема преди да скачате по акъла на кой да е майстор.
Поздрави!
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Нали не допира много цетака в пластмасата на резервоара
ето това ти е трябвало на добра цена
.http://www.amavto.com/objects.php?mi...d=321&keyword=
има и на доста повече
http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimi...%BC-gm-0808260Последна редакция от kluchar; 27.10.2019, 20:03.
Коментар
-
Мерси Коце,
днес неделя само обикновен намерих, колкото да свършим някаква работа.
Иначе го отрязох в някакво средно положение и според мен има поне 1см до дъното на резервоара. Добре е да се знае, че има такъв маркуч наличен и ако се случи пак в скоро време да направи проблем там ще сложа такъв.
Просто е много изнервящо сглобяването на всичко там. Вече минал по тоя път едва ли ще ми отнеме повече от час, ама временното си остава постоянно, докато пак не се обади
Поздрави!Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
Ново от днес 27.10.2020
kluchar написа: Преглед на мнениетоНали не допира много цетака в пластмасата на резервоара ?
Eто това ти е трябвало на добра цена .
.http://www.amavto.com/objects.php?mi...d=321&keyword=
има и на доста повече
http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimi...%BC-gm-0808260
Взех от mitaka_71 каквото трябваше от линка на Коцето и да се надяваме въпроса да е решен.
ПП: не ми показва, прикачените снимки нещо...
Поздрави!
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар