Здравейте колеги,Отдавна имам проблеми с нестабилните обороти на моята Фиат Мареа 1.6 16V на бензин - проверено и сменено е (по различни поводи) почти всичко от възможните главни виновници (стъпков, темп. датчици, ламбда, свещи, кабели, бубина), но проблемът остава. Пали на много високи обороти и ги държи така високи и нестабилни докато загрее. Като загрее малко се поуспокоява и често работи нормално, но от време на време (особено в задръстване) пак започва да мени обороти както си иска. Главно ги качва, но се е случвало и да гасне.Та, досега само TPS-а май не е пипан. След като ми писна да ходя по майстори направих следната "самодиагностика" Като започна да мени оборотите я изгасих и изключих TPS-a (просто извадих свързващия кабел от буксата). Запалих я пак и започна да работи чудесно, като разбира се ми светеше лампата за инжекциона и малко се замисля като й подавам газ, но откъм обороти е екстра. После го закачам и пак започва да танцува.Знам, че в подобни ситуации влиза в сервизен режим и игнорира показанията за самообучение, но въпросът ми е дали влиза в сервизен режим само по отношение на показанията на изключения датчик, в случая TPS-a, или игнорира и всички останали данни от другите датчици. Питам това защото си мисля, че ако игнорира само TPS показанията значи проблема е при него. Ако обаче игнорира всички показания значин не е сигурно, че точно от ТПС-а идва проблема...П.С.През зимата проблемът беше по-малък, не знам дали има общо ниската външна температура...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
нестабилни обороти - TPS датчик
Collapse
X
-
значи трябва да е около горния преден десен ръб на двигателя. а кви капчици - вода, масло?можеш, за всеки случай, да провериш ТПС-а с мултицет - трябва между първото и третото краче ПЛАВНО да се мени от 0 до 1200 ома, като подаваш газ. на изгасен двигател, естествено. ако не е плавно, екуто не знае къде се намира и оттам всякакви простотии са възможни.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
slonikon написа:значи трябва да е около горния преден десен ръб на двигателя. а кви капчици - вода, масло?можеш, за всеки случай, да провериш ТПС-а с мултицет - трябва между първото и третото краче ПЛАВНО да се мени от 0 до 1200 ома, като подаваш газ. на изгасен двигател, естествено. ако не е плавно, екуто не знае къде се намира и оттам всякакви простотии са възможни.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар