Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

нестабилни обороти - TPS датчик

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    нестабилни обороти - TPS датчик

    Здравейте колеги,Отдавна имам проблеми с нестабилните обороти на моята Фиат Мареа 1.6 16V на бензин - проверено и сменено е (по различни поводи) почти всичко от възможните главни виновници (стъпков, темп. датчици, ламбда, свещи, кабели, бубина), но проблемът остава. Пали на много високи обороти и ги държи така високи и нестабилни докато загрее. Като загрее малко се поуспокоява и често работи нормално, но от време на време (особено в задръстване) пак започва да мени обороти както си иска. Главно ги качва, но се е случвало и да гасне.Та, досега само TPS-а май не е пипан. След като ми писна да ходя по майстори направих следната "самодиагностика" Като започна да мени оборотите я изгасих и изключих TPS-a (просто извадих свързващия кабел от буксата). Запалих я пак и започна да работи чудесно, като разбира се ми светеше лампата за инжекциона и малко се замисля като й подавам газ, но откъм обороти е екстра. После го закачам и пак започва да танцува.Знам, че в подобни ситуации влиза в сервизен режим и игнорира показанията за самообучение, но въпросът ми е дали влиза в сервизен режим само по отношение на показанията на изключения датчик, в случая TPS-a, или игнорира и всички останали данни от другите датчици. Питам това защото си мисля, че ако игнорира само TPS показанията значи проблема е при него. Ако обаче игнорира всички показания значин не е сигурно, че точно от ТПС-а идва проблема...П.С.През зимата проблемът беше по-малък, не знам дали има общо ниската външна температура...

    #2
    Колега пробвай с закачен ТПС и откачен датчик на разпределителниq вал.
    Fiat Coupe karam nishto ne baram.

    Коментар


      #3
      balak написа:
      Колега пробвай с закачен ТПС и откачен датчик на разпределителниq вал.
      а къде е този датчик?

      Коментар


        #4
        а коя година е колата? ако го има, ще е горе вдясно (гледано от шофьора), в предната част на двигателя.
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          slonikon написа:
          а коя година е колата?
          96-таднес я запалих от студена както беше откачен TPS-a и пак менеше оборотите, явно е нещо друго....забелязах, че от ауспуха пръска капчици...

          Коментар


            #6
            значи трябва да е около горния преден десен ръб на двигателя. а кви капчици - вода, масло?можеш, за всеки случай, да провериш ТПС-а с мултицет - трябва между първото и третото краче ПЛАВНО да се мени от 0 до 1200 ома, като подаваш газ. на изгасен двигател, естествено. ако не е плавно, екуто не знае къде се намира и оттам всякакви простотии са възможни.
            браво 1,6/90 - 09 г.

            Коментар


              #7
              slonikon написа:
              значи трябва да е около горния преден десен ръб на двигателя. а кви капчици - вода, масло?можеш, за всеки случай, да провериш ТПС-а с мултицет - трябва между първото и третото краче ПЛАВНО да се мени от 0 до 1200 ома, като подаваш газ. на изгасен двигател, естествено. ако не е плавно, екуто не знае къде се намира и оттам всякакви простотии са възможни.
              може ли някаква снимка, че не мога да се ориентирам?мисля, че е вода, не ми изглежда като масло. трябва да проверя пак

              Коментар


                #8
                пратих ти ЛС
                браво 1,6/90 - 09 г.

                Коментар


                  #9
                  Презацепи си ангренажния ремък и всичко ще се оправи -естествено с пети и индикатор!
                  ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

                  Коментар

                  Working...
                  X