Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Bravo 1,4 12V голям разход?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Bravo 1,4 12V голям разход?

    Здравейте,Преди 3-4 месеца ми подариха колата. Струва ми се че разхода е голям за такъв малък двигател. 10лв/~4л/ бензин за 30-35км , което прави ~12l на 100км градско. Не я настъпвам много, карам я нормално.Също така и мощността ми се струва малко. До към 30-40км/ч се дърпа добре и после няма сила. Много бавно ускорява.., на равен път на 5та и педала за газта до край - 90-100км/ч и повече неще. Гледах под капака, не разбирам много, но ми направи впечатление че няколко маркуча са срязани или ги няма.N6 и двата ги нямаше. От друго браво взех единия и го сложих.Дебелия маркуч е срязан и има вкаран болт в него. Маркуча дето трябва да се вкара N7 го няма и е свързан с отрязаната тръбичка.По-късно ще кача снимка.Каква работа вършат тези маркучи и може ли разхода да се качи като ги няма. Също така колата преди е била на газ. Аз също се чудя дали да не сложа газ, но ме е страх разхода да не скочи на 20
    Fiat Bravo 1,4

    #2
    така като гледам, тия маркучи са за картерните газове. щом са затворени, явно последните са повече, отколкото системата може да поеме т.е. сегментите не уплътняват добре, но едва ли проблема е само в тях. във всеки случай, май е по-добре да й се смени двигателя, отколкото да се ремонтира, но колегите с този двигател могат да кажат по-добре. според мен, ако не смесва водата и маслото, сменяй редовно маслото и си я карай така, защото и моята прави 10/100 градско и мощността е криво ляво същата, която описваш. просто купето е тежко за тия двигатели (1,4 и 1,2). по-добре засечи извънградско (там е кяра от малките двигатели) - ако си под 7,5 мисля че ще е нормално. при мен софия-враца-софия е към 6,5/100 с 4 възрастни и душманско каране Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 . все пак, ако не си плащал колата (най-малко 1500 лв."нов внос"), тия 20% разход в повече, мисля че няма скоро да те извадят на минус.
    браво 1,6/90 - 09 г.

    Коментар


      #3
      Ами не мисля да сменям двигателя.. просто не си заслужава според мен. Нямам винетка да пробвам как е извънградско, просто не ми се налага да пътувам.Вчера изчетох доста теми от форума и направих малка профилактика - разкачих кабела за ламбда сондата, почистих и пак свързах, също откачих и акумулатора за 30 мин и после го свързах.Ами не знам дали си внушавам, но имаше промяна към по-добро - колата ускоряваше по-бързо и като включа от 1ва на 2ра не подкачаше цялата кола като дам газ.Ще засеча сега разхода как е и ще пиша.Другото което ме интересува.. има ли сметка да сложа газ?
      Fiat Bravo 1,4

      Коментар


        #4
        имах предвид, че вероятно по си заслужава от възстановяването на този двигател. за газта дано колеги с тоя двигател да се изкажат - какъв им е разхода газ-бензин. съотношението при теб би трябвало да е същото.
        браво 1,6/90 - 09 г.

        Коментар


          #5
          Така, ето и снимки:http://www.album.bg/bios/images/28331091/Баща ми казва че сигурно се е палило нещо под капака и затова маркучите са прекъснати, а не че нарочно са махнати.Синия кабел за свеща е от астра.. защото като откачвах кабела да сваля свеща и чашката дето прави контакт си остана на свеща Утре ще взема нови кабели и свещи. Ако може да ми препоръчате някаква марка или да търся като оригиналните?Ааа и още нещо се сетих. Като ми сменяха маслото и забелязах че на пръчката има масло с 1см над пластинката. Питах майстора от сервиза защо така, не трябва ли да е по-малко и той каза - нека има. Дали да не отлея малко от маслото?
          Fiat Bravo 1,4

          Коментар


            #6
            Колега не разбрах дали гори масло колата или не...?Това, че вдига 90-100км/ч никак не е нормално...( калпав и попринцип тромав мотор, проблеми с надирането на разпределителен вал поради немарливост със смяната на маслото и стареене на гумичките на маслената магистрала и други...)Аз съм писал за моите преживявания с този двигател... Накрая го смених целия двигател и засега съм много доволен - няма нищо обшо със стария - нормален разход градско Пловдив около 9,5-10/ 100км газ, извънградско и до около 8 литра газ / 100км стига. За вървенето просто няма сравнение на газ спокойно вдига 150 км/ч като се усеща, че има още въздух... На бензин е още по -добре...Моят съвет е добре да премислиш преди да я ремонтираш защото при всички случаи ако тръгнеш на ремонти на ДВГ / смяна с цял двг 1.4 12кл, ще си я купиш още веднъж като пари... Поздрави

            Коментар


              #7
              Ами мисля че не гори масло.Сега отточих почти литър и половина и маслото на пръчката стигна до края на пластината /може би пак е много/.Не мисля да я ремонтирам.. най-много да сменя свещите и кабелите и да видя как е разхода. Пък може и да я продам и да си търся нещо друго.
              Fiat Bravo 1,4

              Коментар


                #8
                Такаа, взех нови свещи - DENSO K20TNR. Смених ги, но още 2 кабела отидеха :D /много калпави кабели /Сложих пак от астра да тествам. Утре ми пристигат новите кабели.Предишния собственик е бил свързал грешно кабелите за свещите - на обратното.. 1ви кабел - 4ти цилиндър, 2-3, 3-2, 4-1 :D Сега май ускорява по-добре и за стотина метра по нанагорнище на 3та вдига 70км/ч, повече не исках, че все пак съм в града. Също така оборотите сега при загрял двигател са точно 850.
                Fiat Bravo 1,4

                Коментар


                  #9
                  Здравейте отново. Онзи ден стана беля.. както се прибирах от работа случайно погледнах стрелката за температурата и беше с 2-3 чертички над средата. Стигнах си до нас и отворих капака и през една тръба пръскаше вода. Отворих леко разширителния съд и започна да пръска и от там. Излезе около половин литър. Закарах я в сервиза на вуйчо ми и майсторите я погледнаха. Провериха термостата - беше си добре и отвориха двигателя. Водната помпа си беше наред. Казаха че остава да е гарнитурата. Утре ще шлайфат главата и ще надуват двигателя. Гледам че един от клапаните на 2ри цилиндър беше побелял целия и на 3ти по-малко. Това от какво може да е? Дали е вкарвало вода в цилиндрите? Също така новите свещи дето сложих преди десетина дни бяха почернели целите /и на 4те цилиндъра/.
                  Fiat Bravo 1,4

                  Коментар


                    #10
                    Възстанових липсващите маркучи на онзи филтър над дясната предна гума /в книжката пише карбон филтър/. За какво служи той и защо трака толкова много. Първите няколко дни след като сложих маркучите все едно се бях качил на друга кола, подавам съвсем малко газ, пускам леко съединителя и тръгва, но после пак си стана като преди /трябва да подавам повече газ иначе се тресе колата и тръгва трудно/. Също и доста добре набираше на 2ра с 30км/ч, сега се тресе и едвам-едвам..Имам чувството че като откача акумулатора 30-40км се кара добре и после пак се бъгва.Разхода като че ли се качи още :D към 13-14 на 100Къде и какъв може да е проблема?
                    Fiat Bravo 1,4

                    Коментар


                      #11
                      Голям разход и ECUSCAN

                      Здравейте колеги,Имам Фиат Браво 98" 1,4 12В. Разходът ми е 7 / 50 извън града. Купих си кабел за свързване към комп и споделям с вас какви са стойностите. Обаче все още имам съмнения за ламбда сондата, този пик на диаграмата се получава след натискане на газта до прекъсвач. На снимките се вижда при работещ двигател и при неработещ. Можете ли да ми помогнете къде какво да бутна, че много ме сърби джоба с този разход. :D Няма играене на обороти, обаче в покой стои на 1100, 1000 оборота. Колата пали без проблеми. Отворен съм всякакви идеи.Благодаря предварително!http://dox.bg/files/dw?a=991f607474h...w?a=f81049513f

                      Коментар


                        #12
                        slonikon написа:
                        така като гледам, тия маркучи са за картерните газове. щом са затворени, явно последните са повече, отколкото системата може да поеме т.е. сегментите не уплътняват добре, но едва ли проблема е само в тях. във всеки случай, май е по-добре да й се смени двигателя, отколкото да се ремонтира, но колегите с този двигател могат да кажат по-добре. според мен, ако не смесва водата и маслото, сменяй редовно маслото и си я карай така, защото и моята прави 10/100 градско и мощността е криво ляво същата, която описваш. просто купето е тежко за тия двигатели (1,4 и 1,2). по-добре засечи извънградско (там е кяра от малките двигатели) - ако си под 7,5 мисля че ще е нормално. при мен софия-враца-софия е към 6,5/100 с 4 възрастни и душманско каране Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 . все пак, ако не си плащал колата (най-малко 1500 лв."нов внос"), тия 20% разход в повече, мисля че няма скоро да те извадят на минус.
                        И аз имам същия проблем с разхода, някой може ли да помогне? Колата ми гори 12 - градско, а е на реални 125 000 км. .. Не е нормално според мен

                        Коментар


                          #13
                          estorno написа:
                          И аз имам същия проблем с разхода, някой може ли да помогне? Колата ми гори 12 - градско, а е на реални 125 000 км. .. Не е нормално според мен
                          Коя година ти е колата и как разбра че тия КМ са реални ??? А колкото до колегата amxcs пробвай да разкачиш ламбда сондата и покарай колата с откачена виж как ще се държи,ако няма разлика във вървежа сондата или е умряла или е станала мудна.
                          Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                          И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                          .

                          Коментар


                            #14
                            Re: Голям разход и ECUSCAN

                            davampire90 написа:
                            Здравейте колеги,Имам Фиат Браво 98" 1,4 12В. Разходът ми е 7 / 50 извън града. Купих си кабел за свързване към комп и споделям с вас какви са стойностите. Обаче все още имам съмнения за ламбда сондата, този пик на диаграмата се получава след натискане на газта до прекъсвач. На снимките се вижда при работещ двигател и при неработещ. Можете ли да ми помогнете къде какво да бутна, че много ме сърби джоба с този разход. :D Няма играене на обороти, обаче в покой стои на 1100, 1000 оборота. Колата пали без проблеми. Отворен съм всякакви идеи.Благодаря предварително!http://dox.bg/files/dw?a=991f607474h...w?a=f81049513f
                            Оборотите ти са високи. Как е въздушния филтър? Каква температура ти показва на таблото? Термостата на колко градуса отваря? Огледал ли си за процепи и разкачени маркучи от къдете евентуално да смуче въздух допълнително?
                            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                            Коментар


                              #15
                              Re: Голям разход и ECUSCAN

                              Здравейте,Вчера закара колата на друг мастор и се оказа, че имам проблем с термостата (останало в отворено състояние) смед смяната му, при мен разхода падна. Не съм го засякал точно с колко обаче, се радвам, че вече не е 14 :Д . След смяната оборотите при загрял двигател (85/90 градуса) са около 850-875. Тази седмица ще засека да видим точно колко и ще пиша. Благодаря за отделеното внимание и време!
                              S_BANKOV написа:
                              davampire90 написа:
                              Здравейте колеги,Имам Фиат Браво 98" 1,4 12В. Разходът ми е 7 / 50 извън града. Купих си кабел за свързване към комп и споделям с вас какви са стойностите. Обаче все още имам съмнения за ламбда сондата, този пик на диаграмата се получава след натискане на газта до прекъсвач. На снимките се вижда при работещ двигател и при неработещ. Можете ли да ми помогнете къде какво да бутна, че много ме сърби джоба с този разход. :D Няма играене на обороти, обаче в покой стои на 1100, 1000 оборота. Колата пали без проблеми. Отворен съм всякакви идеи.Благодаря предварително!http://dox.bg/files/dw?a=991f607474h...w?a=f81049513f
                              Оборотите ти са високи. Как е въздушния филтър? Каква температура ти показва на таблото? Термостата на колко градуса отваря? Огледал ли си за процепи и разкачени маркучи от къдете евентуално да смуче въздух допълнително?

                              Коментар

                              Working...
                              X