Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

В хидравличното масло беше долято моторно. Опасно ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    В хидравличното масло беше долято моторно. Опасно ли е?

    Здравейте, колеги! Не съм сигурен дали темата е за този раздел, ако не е - преместете я. Работата е там, че в резервоарчето за хидравличното масло ми доляха моторно масло ( не е майстор, просто некомпетентни хора са барали колата, уж "обслужване", нямам думи). Нивото на хидравличното масло си е било перфектно, но както казах - некомпетенция. Допълнили са го ДО ГОРЕ с моторно. Когато разбрах за това, запалих колата и започнах да въртя леко волана. Помпата се чуваше как се натоварва, това преди го нямаше. Взех една спринцовка и източих излишния вече "баламач" до нужното ниво. След това запалих и продължих да въртя леко волана. Известно време помпата пак си се чуваше как се мъчи, но след това този звук изчезна. Значи може би се оправи. Не знам дали е така, вие кажете. Искам да питам и друго важно нещо - ще се отрази ли зле на помпата, пък и на цялата хидравлична система това смесване. Може би се е получило "пресичане" на маслото. Трябва ли да сменя този "баламач" от масло по-скоро и да сложат чисто хидравлично. Ако имате мнение, моля споделете, че не знам какво да правя. Благодаря ви предварително!
    Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

    FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

    #2
    Re: В хидравличното масло беше долято моторно. Опасно ли е?

    slav4o_p написа:
    Здравейте, колеги! Не съм сигурен дали темата е за този раздел, ако не е - преместете я. Работата е там, че в резервоарчето за хидравличното масло ми доляха моторно масло ( не е майстор, просто некомпетентни хора са барали колата, уж "обслужване", нямам думи). Нивото на хидравличното масло си е било перфектно, но както казах - некомпетенция. Допълнили са го ДО ГОРЕ с моторно. Когато разбрах за това, запалих колата и започнах да въртя леко волана. Помпата се чуваше как се натоварва, това преди го нямаше. Взех една спринцовка и източих излишния вече "баламач" до нужното ниво. След това запалих и продължих да въртя леко волана. Известно време помпата пак си се чуваше как се мъчи, но след това този звук изчезна. Значи може би се оправи. Не знам дали е така, вие кажете. Искам да питам и друго важно нещо - ще се отрази ли зле на помпата, пък и на цялата хидравлична система това смесване. Може би се е получило "пресичане" на маслото. Трябва ли да сменя този "баламач" от масло по-скоро и да сложат чисто хидравлично. Ако имате мнение, моля споделете, че не знам какво да правя. Благодаря ви предварително!
    Проблем е и то не малък. Промий системата и налей хубаво ново хидравлично масло.

    Коментар


      #3
      Благодаря ти колега за бързия отговор, ще взема необходимите мерки. Благодаря.
      Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

      FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

      Коментар


        #4
        slav4o_p написа:
        Благодаря ти колега за бързия отговор, ще взема необходимите мерки. Благодаря.
        Промиването го направи отново с хидравлично масло. Източвай мръсотията през тръбичките долу при рейката. И така прекарай поне литър течност докато се избистри и стане хубаво червено.

        Коментар


          #5
          Airfan написа:
          slav4o_p написа:
          Благодаря ти колега за бързия отговор, ще взема необходимите мерки. Благодаря.
          Промиването го направи отново с хидравлично масло. Източвай мръсотията през тръбичките долу при рейката. И така прекарай поне литър течност докато се избистри и стане хубаво червено.
          Колега, аз мисля да я откарам на сервиз, че не разбирам от тези неща. Не знам дали ще мога да се справя сам. Има голяма вероятност да прецакам нещо. Не ми се иска да рискувам. Маслото да струва някъде около 25-30 лв. ориентировъчно, и за труд не знам колко да сложат, но ако аз го сменям ме е страх да не направя беля за много повече.
          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

          Коментар


            #6
            slav4o_p написа:
            Airfan написа:
            slav4o_p написа:
            Благодаря ти колега за бързия отговор, ще взема необходимите мерки. Благодаря.
            Промиването го направи отново с хидравлично масло. Източвай мръсотията през тръбичките долу при рейката. И така прекарай поне литър течност докато се избистри и стане хубаво червено.
            Колега, аз мисля да я откарам на сервиз, че не разбирам от тези неща. Не знам дали ще мога да се справя сам. Има голяма вероятност да прецакам нещо. Не ми се иска да рискувам. Маслото да струва някъде около 25-30 лв. ориентировъчно, и за труд не знам колко да сложат, но ако аз го сменям ме е страх да не направя беля за много повече.
            Литър масло ти е 10-15 лв.

            Коментар


              #7
              Airfan написа:
              Литър масло ти е 10-15 лв.
              има Декстрон 3 масла за хидравлика, които са по 7 - 8 лв. литъра при вносителя/ на дребно/ако ще се промива - по-добре вземи от тях

              Коментар


                #8
                Не е опасно Източи си казанчето и долей просто ново масло ... Пресичане няма как да стане, защото маслото не е мляко, пресичат се нискокачествените масла от едно време За спорта съм мешил 1 литър минерално 15-40 с 1 литър 10-40 полу синтетика и 5-30 пълна синтетика, отново 1 литър и проблем нямаше Даже автомобила се зарадва на новото масълце
                '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
                '97 Coupe 16VT 262WHP+

                Коментар


                  #9
                  S.W.A.T. написа:
                  Не е опасно Източи си казанчето и долей просто ново масло ... Пресичане няма как да стане, защото маслото не е мляко, пресичат се нискокачествените масла от едно време За спорта съм мешил 1 литър минерално 15-40 с 1 литър 10-40 полу синтетика и 5-30 пълна синтетика, отново 1 литър и проблем нямаше Даже автомобила се зарадва на новото масълце
                  Не съм много сигурен колега, на татко на колата доляха някакво масло в хидравликата след което започна да вие на всяко пипане на волана. Като отворих капачката вътре маслото беше станало на мехурчета.
                  Fiat Coupe 1.8

                  Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                  Коментар


                    #10
                    Ми на какво да стане след като е нямало масло и помпата е смукала въздух. И той е останал по системата и сега няма от къде на друго място да излезе. И ще вие нямам как да не вие като има все още въздух и той минава през помпата. А до колегата пуснал темата. Няма нищо страшно източи системата и си налей хидравлично масло. Дори да остане малко няма какво да направи. Не вярвай на гаражни майстори и градски митове легенди.Споко.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте колеги! Благодаря ви, че се включихте да ми помогнете. Понеже съм сигурен, че аз няма да мога да го сменя, ще я закарам на сервиз. Затова искам да ви попитам (дано не ставам нахален, благодаря ви предварително) има ли специфики при смяната на хидравличното масло на това Браво 1997 г. , дали ще трябва да ида в специализиран сервиз на ФИАТ. Питам защото когато сменях ангренажен ремък, не знаех, че има специфики и отидох в обикновен сервиз, който нямаше фиксаторите и за малко да блокират мотора. От тогава нататък ме е шубе да я закарам в обикновен сервиз. При хидравличната система как стоят нещата
                      Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                      FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                      Коментар


                        #12
                        Явно си за групата ""ръцете ми пречат"" А и все си попадал на калпави майстори като с този с агренажа. Добър майстор и на сред пътя ще измисли как да ти го смени. И ще го направи по добре от колкото в марков сервиз с калпави майстори. Така че какъвто и да ти препоръчам не се знае на какво ще се насадиш. Иначе смяната на това масло на хидравликата си е елементарно нещо. По горе даже колегата ти обясни развиваш точиш и наливаш в казанчето докато се изкара старата течност. да не мислиш че в марков сервиз някой от баш майсторите ще се разправя с това. Общия работник ще свърши тази работа.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #13
                          lov написа:
                          Явно си за групата ""ръцете ми пречат"" А и все си попадал на калпави майстори като с този с агренажа. Добър майстор и на сред пътя ще измисли как да ти го смени. И ще го направи по добре от колкото в марков сервиз с калпави майстори. Така че какъвто и да ти препоръчам не се знае на какво ще се насадиш. Иначе смяната на това масло на хидравликата си е елементарно нещо. По горе даже колегата ти обясни развиваш точиш и наливаш в казанчето докато се изкара старата течност. да не мислиш че в марков сервиз някой от баш майсторите ще се разправя с това. Общия работник ще свърши тази работа.
                          ако въобще я сменят, няма да се очудя да кажат - сменена е шефче, карай и се не бой, ако питаш с каква- с оригинална, италиянска....
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            lov написа:
                            Ми на какво да стане след като е нямало масло и помпата е смукала въздух. И той е останал по системата и сега няма от къде на друго място да излезе. И ще вие нямам как да не вие като има все още въздух и той минава през помпата. А до колегата пуснал темата. Няма нищо страшно източи системата и си налей хидравлично масло. Дори да остане малко няма какво да направи. Не вярвай на гаражни майстори и градски митове легенди.Споко.
                            Гледай сега, системата си имаше масло, т.е. не е оставала празна, че да поеме въздух надолу. Просто в казанчето нивото беше ниско, но не достатъчно ниско, че като завъртя волана да се изпразни. Колата е Волво, казанчето за масло е голямо речи кажи като казанче за тоалетна (тука се изхвърлих малко). Та един майстор докато обслужваше колата реши, че е ниско нивото и има опастност да стане точно каквото описваш горе, ама го описа много по-бързо преди да успея да ти обесня ситуацията. Та този човек разпечата една тубичка, доля масло и каза готов си. Да ама бях готов за много малко, след което започна да вие. След това източихме цялата система и наляхме ново масло и повече проблеми нямаше!
                            Fiat Coupe 1.8

                            Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

                            Коментар


                              #15
                              Неприятното в случая идва от разликата във вискозитетите на маслата. Не че ще се пресекат. Разликата във вискозитетите е повече от два пъти, особенно на студено. Подмяната не търпи отлагане, в противен случай може да се стигне до подмяна на възли от хидравликата. Отделно не се знае какво колчество присадки има в едното и другото масло и сулфатната пепел, може да мине лимита, което хич не е здравословно за помпата. Не е здравословно дори да стои вътре, не само при каране.Тази система събира сигурно около 1л. масло, така че взимаш два. Сменяш го и след 100-200км пак сменяш. повярвай ми, директна промивка е недостатъчна да се разтворят едно в друго двете масла. Трябва да покараш. Все пак от моторното масло ще е останал много малък процент, като съдържание.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X