Здравейте, колеги! Не съм сигурен дали темата е за този раздел, ако не е - преместете я. Работата е там, че в резервоарчето за хидравличното масло ми доляха моторно масло ( не е майстор, просто некомпетентни хора са барали колата, уж "обслужване", нямам думи). Нивото на хидравличното масло си е било перфектно, но както казах - некомпетенция. Допълнили са го ДО ГОРЕ с моторно. Когато разбрах за това, запалих колата и започнах да въртя леко волана. Помпата се чуваше как се натоварва, това преди го нямаше. Взех една спринцовка и източих излишния вече "баламач" до нужното ниво. След това запалих и продължих да въртя леко волана. Известно време помпата пак си се чуваше как се мъчи, но след това този звук изчезна. Значи може би се оправи. Не знам дали е така, вие кажете. Искам да питам и друго важно нещо - ще се отрази ли зле на помпата, пък и на цялата хидравлична система това смесване. Може би се е получило "пресичане" на маслото. Трябва ли да сменя този "баламач" от масло по-скоро и да сложат чисто хидравлично. Ако имате мнение, моля споделете, че не знам какво да правя. Благодаря ви предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
В хидравличното масло беше долято моторно. Опасно ли е?
Collapse
X
-
Re: В хидравличното масло беше долято моторно. Опасно ли е?
slav4o_p написа:Здравейте, колеги! Не съм сигурен дали темата е за този раздел, ако не е - преместете я. Работата е там, че в резервоарчето за хидравличното масло ми доляха моторно масло ( не е майстор, просто некомпетентни хора са барали колата, уж "обслужване", нямам думи). Нивото на хидравличното масло си е било перфектно, но както казах - некомпетенция. Допълнили са го ДО ГОРЕ с моторно. Когато разбрах за това, запалих колата и започнах да въртя леко волана. Помпата се чуваше как се натоварва, това преди го нямаше. Взех една спринцовка и източих излишния вече "баламач" до нужното ниво. След това запалих и продължих да въртя леко волана. Известно време помпата пак си се чуваше как се мъчи, но след това този звук изчезна. Значи може би се оправи. Не знам дали е така, вие кажете. Искам да питам и друго важно нещо - ще се отрази ли зле на помпата, пък и на цялата хидравлична система това смесване. Може би се е получило "пресичане" на маслото. Трябва ли да сменя този "баламач" от масло по-скоро и да сложат чисто хидравлично. Ако имате мнение, моля споделете, че не знам какво да правя. Благодаря ви предварително!
-
Airfan написа:slav4o_p написа:Благодаря ти колега за бързия отговор, ще взема необходимите мерки. Благодаря.Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
slav4o_p написа:Airfan написа:slav4o_p написа:Благодаря ти колега за бързия отговор, ще взема необходимите мерки. Благодаря.
Коментар
-
u_bo
Airfan написа:Литър масло ти е 10-15 лв.
Коментар
-
Не е опасно Източи си казанчето и долей просто ново масло ... Пресичане няма как да стане, защото маслото не е мляко, пресичат се нискокачествените масла от едно време За спорта съм мешил 1 литър минерално 15-40 с 1 литър 10-40 полу синтетика и 5-30 пълна синтетика, отново 1 литър и проблем нямаше Даже автомобила се зарадва на новото масълце'93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
'97 Coupe 16VT 262WHP+
Коментар
-
S.W.A.T. написа:Не е опасно Източи си казанчето и долей просто ново масло ... Пресичане няма как да стане, защото маслото не е мляко, пресичат се нискокачествените масла от едно време За спорта съм мешил 1 литър минерално 15-40 с 1 литър 10-40 полу синтетика и 5-30 пълна синтетика, отново 1 литър и проблем нямаше Даже автомобила се зарадва на новото масълцеFiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Ми на какво да стане след като е нямало масло и помпата е смукала въздух. И той е останал по системата и сега няма от къде на друго място да излезе. И ще вие нямам как да не вие като има все още въздух и той минава през помпата. А до колегата пуснал темата. Няма нищо страшно източи системата и си налей хидравлично масло. Дори да остане малко няма какво да направи. Не вярвай на гаражни майстори и градски митове легенди.Споко.
Коментар
-
Здравейте колеги! Благодаря ви, че се включихте да ми помогнете. Понеже съм сигурен, че аз няма да мога да го сменя, ще я закарам на сервиз. Затова искам да ви попитам (дано не ставам нахален, благодаря ви предварително) има ли специфики при смяната на хидравличното масло на това Браво 1997 г. , дали ще трябва да ида в специализиран сервиз на ФИАТ. Питам защото когато сменях ангренажен ремък, не знаех, че има специфики и отидох в обикновен сервиз, който нямаше фиксаторите и за малко да блокират мотора. От тогава нататък ме е шубе да я закарам в обикновен сервиз. При хидравличната система как стоят нещатаВойната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!
FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO
Коментар
-
Явно си за групата ""ръцете ми пречат"" А и все си попадал на калпави майстори като с този с агренажа. Добър майстор и на сред пътя ще измисли как да ти го смени. И ще го направи по добре от колкото в марков сервиз с калпави майстори. Така че какъвто и да ти препоръчам не се знае на какво ще се насадиш. Иначе смяната на това масло на хидравликата си е елементарно нещо. По горе даже колегата ти обясни развиваш точиш и наливаш в казанчето докато се изкара старата течност. да не мислиш че в марков сервиз някой от баш майсторите ще се разправя с това. Общия работник ще свърши тази работа.
Коментар
-
lov написа:Явно си за групата ""ръцете ми пречат"" А и все си попадал на калпави майстори като с този с агренажа. Добър майстор и на сред пътя ще измисли как да ти го смени. И ще го направи по добре от колкото в марков сервиз с калпави майстори. Така че какъвто и да ти препоръчам не се знае на какво ще се насадиш. Иначе смяната на това масло на хидравликата си е елементарно нещо. По горе даже колегата ти обясни развиваш точиш и наливаш в казанчето докато се изкара старата течност. да не мислиш че в марков сервиз някой от баш майсторите ще се разправя с това. Общия работник ще свърши тази работа.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
lov написа:Ми на какво да стане след като е нямало масло и помпата е смукала въздух. И той е останал по системата и сега няма от къде на друго място да излезе. И ще вие нямам как да не вие като има все още въздух и той минава през помпата. А до колегата пуснал темата. Няма нищо страшно източи системата и си налей хидравлично масло. Дори да остане малко няма какво да направи. Не вярвай на гаражни майстори и градски митове легенди.Споко.Fiat Coupe 1.8
Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.
Коментар
-
Неприятното в случая идва от разликата във вискозитетите на маслата. Не че ще се пресекат. Разликата във вискозитетите е повече от два пъти, особенно на студено. Подмяната не търпи отлагане, в противен случай може да се стигне до подмяна на възли от хидравликата. Отделно не се знае какво колчество присадки има в едното и другото масло и сулфатната пепел, може да мине лимита, което хич не е здравословно за помпата. Не е здравословно дори да стои вътре, не само при каране.Тази система събира сигурно около 1л. масло, така че взимаш два. Сменяш го и след 100-200км пак сменяш. повярвай ми, директна промивка е недостатъчна да се разтворят едно в друго двете масла. Трябва да покараш. Все пак от моторното масло ще е останал много малък процент, като съдържание.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар